Mijn computer start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

key2thec

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
20
Is er iemand die mij kan helpen? Mij computer start steeds opnieuw op, ik denk dat er een virus in zit/zat dus ik dacht ik instaleer windows opnieuw, alles leuk en aardig nu is alles eraf maar ik krijg windows er nu niet meer op!
iedere keer dat hij bezig is met setup voorbereiden en hij komt bij 99/100% start de computer steeds opnieuw op en kan ik weer beginnen waar ik was gebleven! Ik heb niet zoveel verstand van computers maar ik neem aan (en hoop) dat jullie dat wel hebben en mij hiermee verder willen helpen! ik heb namenlijk mijn computer hard nodig:( Iemand een ideetje!?!?!
 
Welkom op het forum.

Kun je het forum voorzien van iets meer gegevens zoals:

Met welk systeem werk je ? (W98 of XP of ....)
Iets omtrent de spec van je computer.
Heb je kabel,ADSL
Etc etc
 
het is een tweede computer, momenteel zit ik aan pc 1 dit is de hoofdcomputer, de andere computer (met de problemen dus) is verbonden met een kabel vanaf deze computer (geen router dus...volgens mij:p) we hebben kabelinternet en de computer draaide:S op windows xp prof ik probeerde windows 98 maar die loopt steeds vast nu ben ik weer met xp bezig maar hij blijft restarten...HELP:confused:
 
Welke optie kies je na het opnieuw opstarten?? Starten van Cdrom of van de harde schijf? Je moet namelijk nadat je de setup gedaan hebt kiezen dat je van de harde schijf wilt opstarten. Anders blijft hij alles herhalen.

PS. Wat heeft dit met de office sectie te maken? Installeren XP had me beter geleken;)
 
anyone:|

nu was ik dus verder gegaan en was hij bezig met fat32 (volgens mij is dat de c schijf...toch?) anyway nu krijg ik voor de zoveelste keer een blauw scherm met ondermeer deze informatie:

A problem has been detected and windows had been shut down to prevent damage on your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

blablablabla...

Technical information:
*** STOP: 0x0000000A (0x813EE41C, 0x00000002,0x807f8309)

ehmm en nu:| dit beeld komt steeds weer terug...weet iemand wat er aan de hand is of/en wat ik moet doen...
 
Lijkt me een conflict met een van de apparaten. Haal anders zoveel mogelijk kaarten uit de pc (netwerk, geluid, usb kabels enz. behalve de videokaart). Vooral USB kabels kunnen vaak dwarsliggen.

Kijk eens of het dan beter gaat. Dan later proberen de kaarten te plaatsen en te installeren.
 
oke bedankt ik ga het proberen! ik laat je weten hoe het afloopt! kus
ill be back
 
proest proest ughm ughm...nou..hatsjoew!jaaaa de kast is open en er vliegt een lading stof mijn gezicht in...:8-0:

oke...ehmm ja ik zie allemaal printplaatjes maar hoe weet ik nou welke die van de videokaart is??want die moet er alleen in blijven zitten als ik het goed begrijp?!?!

en...kan dat zomaar gebeuren? ja computers zijn rare dingen.. maar het kan dus dat van het 1 op de andere moment zon apparaat conflicten heeft?!! Het begon namenlijk dat ik van internet werdt afgegooid en dat hij steeds opnieuw opstarte...nahjah...alleen de videokaart laten zitte dus...welke is dat:rolleyes:
 
oke...ik heb nu ff alleen de netwerkkaart eruit geplukt maar nu staat er ndlr is missing:| wat is dat nu weer:(
 
Het is vrij makkelijk om de videokaart te vinden, dat is namelijk de kaart die via een kabel met het beeldscherm is verbonden.
Het bericht dat je krijgt over die ndlr houd in dat je computer de opstartgegevens niet goed kan lezen, dit is niet zo'n probleem aangezien die gegevens vervangen worden bij een nieuwe windowsinstallatie. Het enige wat je dus nog moet doen nadat je alle kaarten (behalve de videokaart) eruit hebt gehaald is de installatie opnieuw starten (dus opstarten van cd-rom)

Succes!
 
Geplaatst door key2thec
Het begon namenlijk dat ik van internet werdt afgegooid en dat hij steeds opnieuw opstarte...

Dat klinkt als het Blaster of het Sasser virus. Kreeg je ook zo'n schermpje in beeld dat hij na 60 sec. opnieuw zou starten? Als alleen dat het probleem was konden we je daar makkelijk vanaf helpen. Maar ja, je hebt al geformatteerd:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan