mijn computer start traag op omdat......

Status
Niet open voor verdere reacties.

siegfried4444

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
hallo iedereen

ik kom gewoon vragen of iemand weet wat je moet doen als.Mijn computer start traag op waarom weet ik al maar ik weet niet wat te doen. Het lampje van mijn harde schijf bfijft maar branden terwijl ik nieks aan het doen ben en ik hoor een raar geluid dat ik hoorde waneer ik iets op mijn harde schijf zette bv. een spel.Maar kan iemand me zeggen wat ik moet doen of welk programma ik moet downloaden.Nog eens kortom het probleem is dat mijn harde schijf aan het denken is zal ik maar zeggen zonder dat hijdat moet.

alvast heel erg bedankt

p.s. ik hep net een nieuwe WINDOWS VISTA BUSINESS dus ik zoe heel graag weer een normale en snelle pc hebben

groeten siegfried4444

Iig. 2 mogelijkheden: die harddisk is aan het sterven óf Windows is aan het indexeren.

Dan gok ik een beetje op het indexeren.

"Gestolen" van een ander forum:
Standaard indexeert Windows de harde schijven in uw systeem. Dit is handig als u vaak documenten of bestanden op uw PC zoekt, u krijgt hierdoor razendsnelle zoekresultaten op het scherm. Al u echter weinig zoekt, is het niet nodig de schijven te indexeren. Indien u de indexering uitschakelt, versnelt het systeem merkbaar, vooral onder Windows VISTA
Indexering schakelt u uit via de eigenschappen van de betreffende schijf. Klik in de verkenner rechts op de schijf die u wilt aanpassen en kies Eigenschappen. Vink "deze schijf indexeren" uit, om zoekacties te versnellen en bevestig de instelling. Dit kunt u per schijf regelen.
Een andere opties is de complete indexeerfunctie uit Windows te verwijderen. Ga hiervoor via het Configuratiescherm naar Software en kies Windows onderdelen toevoegen of verwijderen (in Vista: Windows onderdelen in- of uitschakelen, en daarin het vinkje weghalen bij Indexering-service). Kies uit de lijst die dan verschijnt de Indexering-service en verwijder deze indien nodig.

Wordt het dan niet beter, dan is er wat anders aan de hand. Het uitschakelen kost niet zoveel tijd en het is weer terug te draaien als het niet de oorzaak blijkt te zijn.

Verwijder dus niets, maar schakel slechts uit.

Laatst bewerkt:
Hoi siegfried4444 :
Probeer eerst eens wat Pasja voorstelt, verder vind ik het een raar probleem (voor een p.c. van 3 weken oud) mocht het er niet beter op worden zou ik er toch aan denken om hem terug te brengen naar de winkel en er verder niet te veel aan gaan rommelen.
Pred...

hallo hier ben ik weer

nee dat is het ook niet maar bij help hep ik al gezocht en daar zeggen ze dat

MIJN HARDE SCHIJF OVERUREN DOET

maar het probleem ze zeggen niet wat je er aan kan doen dus weet ik wat het probleem is maar weet niet hoe het op te lossen

wat is indexseren

wat is indexeren eigenlijk
maar ik ben al zeer blij dat je dit helpt op te lossen:shocked::shocked::shocked:

groeten siegfried4444

Laatst bewerkt:
Hoi Siegfried indexeren is eigenlijk niet meer dan dat je p.c. prg enz wegzet op de hardeschijf op zo'n manier dat die het zelf snel kan terug vinden. Ga eens naar je hardeschijf klik rechtermuis>>>eigenschappen>>>en dan onderin staat allow files on this driver to have contents indexed in addition to file properties is aangevinkt. Ik heb als voorbeeld ff windows 7 gepakt en staat bij mij in het Engels maar zal bij jou wel gewoon in het Nederlands staan. Dus ff kijken of op dat tabblad (van je HDD) de onderste regel is aangevinkt.
Pred...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan