Mijn computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Ik heb een headstart pentium4 2.8Ghz met een Radeon 9500pro/9700 6.14.10.6343 videokaart en een geintegreerde geluidskaart op het moederbord.

Het is zo dat als ik spellen speel zoals onder andere Diablo2 en Black hawk down en vele andere de computer opeens uitvalt en opnieuw opstart.
ik heb al geprobeerd de nieuwste videodriver te installeren maar dat was zonder succes.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Vriendelijke groeten,

Waarschijnelijk een temperatuur probleem.
Probeer het eens met de kast open en event. een fan er op gericht.

Wat zijn je temperaturen van het systeem?

Ga eens naar deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>vinkje weghalen bij "automatisch opnieuw opstarten".
Nu krijg je een blauw scherm met een foutmelding i.p.v dat de pc opnieuw opstart.
Plaats de exacte melding eens hier als je dat krijgt.

Gescand op Spyware en andere beestjes?
Download Adaware 6 of Spybot S&D om je computer op spyware te scannen.
Vergeet niet te updaten voordat je gaat scannen.

Hier kan je online op virussen laten scannen.
www.housecall.nl

Geplaatst door bernadette
Ik heb een headstart pentium4 2.8Ghz met een Radeon 9500pro/9700 6.14.10.6343 videokaart en een geintegreerde geluidskaart op het moederbord.

Het is zo dat als ik spellen speel zoals onder andere Diablo2 en Black hawk down en vele andere de computer opeens uitvalt en opnieuw opstart.
ik heb al geprobeerd de nieuwste videodriver te installeren maar dat was zonder succes.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Vriendelijke groeten,

Hoi,

Wat bedoel je met "zonder succes"?
Dat je wel de drivers hebt kunnen installeren maar dat het niets heeft uitgehaald?

Kijk hier voor de laatste Catalyst(XP) drivers.

In ieder geval eerst de oude drivers deinstalleren.

Grtzz.

Als ik hem niet opnieuw laat opstarten krijg ik een blauw scherm zonder tekst.

Als ik een nieuwe driver installeer valt hij nog steeds uit

Als we de computer gebruiken met een open kast valt hij nog steeds uit bij het spelen van een spel.

Geplaatst door FunZip

Hoi,

Wat bedoel je met "zonder succes"?
Dat je wel de drivers hebt kunnen installeren maar dat het niets heeft uitgehaald?

Kijk hier voor de laatste Catalyst(XP) drivers.

In ieder geval eerst de oude drivers deinstalleren.

Grtzz.

Het lijkt toch op een driver probleem.

Grtzzz.

Dit is het resultaat van speedfan
Fan1 4927rpm temp 3 71 graden
Fan 2 temp 1 50 graden
Fan 3 hdo 45 graden
temp 2 39 graden

Als Speedfan goed ingesteld is en Temp 1 van je processor is klopt het niet.
71ºC voor je Pentium 4 is veel te warm.
Ik zou bijna zeggen dat er geen of te weinig koelpasta tussen je koelblok en processor zit.
Mischien ff nakijken of er voor de zekerheid extra koelpasta tussen (laten) doen.

Koelpasta

Het is zeer belangrijk dat de koeler een goed contact met de CPU heeft. Dat bereikt u met behulp van zogeheten koelpasta. Geen enkel materiaal, zo ook dat van de CPU en de koeler niet, heeft een volledig vlak oppervlak. Dit zorgt ervoor dat er lucht tussen de CPU en de koeler terecht komt. Met koelpasta vergroot u het contactoppervlak tussen de CPU en de koeler, doordat er geen lucht meer tussen kan komen. De warmteoverdracht wordt hierdoor dus ook drastisch vergroot.
koelpasta.gif
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Hallo,
Dit is de eerste keer dat ik speedfan gebruik ik weet dus niet hoe ik hem moet instellen.
Is hij niet gelijk bruikbaar?

Hij is wel bruikbaar, maar als ik zo kijk geeft ie niet de goede waarde aan.
Het Bios is zuiverder met de waardes.
Als je met de zoekfunktie hier op het forum zoekt op Speedfan kan je genoeg uitleg vinden over de instellingen.

Ik heb met het programma aida de temperaturen gemeten.
Het moederbord is 51 graden
CPU is 42 graden
Aux is 71 graden

Wat zegt de laatste waarde over mijn computer?

Die laatste klopt dus niet.
Wel vreemd dat je moederbord warmer is dan je CPU.

In het Bios kan je dat meestal vinden onder zoiets als "pc health status".(award bios)

Ik heb mijn leverancier op de hoogte gesteld dat waarschijnlijk de computer te heet wordt.
Hij gaat er iets aan doen.

Mooi zo.:)
Laat ff weten wat het probleem was.
Mocht de leverancier het kunnen oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan