Mijn computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielfunke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Ik heb een probleem met mijn pc. Mijn computer valt na ongeveer een half uur aangestaan te hebben uit. Het vreemde is dat er aan de voorkant een groen lichtje blijft branden terwijl hij uitgevallen is. Er staat dus wel stroom op mijn pc. Als ik een spel speel valt de pc sneller uit (+/- 10 minuten) dan als ik gewoon met MS Word werk (+/- 30 minuten).
Mijn pc is nu 4 maanden oud. In de winkel konden ze geen oorzaken vinden.

Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

greetz,

Chiel

Welkom op Helpmij.:)

Wat zijn de temperaturen van je pc?
Gebeurt dit ook als je de kast open laat staan?
Over wat voor pc hebben we het hier?

Ik heb mijn pc op dit moment open staan en dat maakt geen verschil. Hij valt net zo snel uit. Volgens mij werkt mijn cooler ook gewoon goed.

Ik heb een AMD Athlon 2400 met 512 mb geheugen.

Hoe kan ik de temperatuur van mijn pc checken?
Zou het misschien kortsluiting kunnen zijn?

Alvast bedankt voor je reactie.

Chiel

Hey heb net met aida32 mijn processor temperatuur gecheckt: er komt een temperatuur van 65 GRADEN!

ik heb niet zoveel verstand van procesoren, maar kan dit mischien aan de hoge kant zijn. want gedurende de test zat ik gewoon in windows

Ja, dit is erg hoog.
Kijk eens of er veel stof in het koelblok van de processor zit.

ik heb ook een soortgelijk probleem. dan gaat mijn pc opeens herstarten als ik de FSB omhoog doe. het is wel zo dat hij dan nog slechts 38 graden is. mischien is het bij hem een soortgelijk probleem. Vooral inderdaad vanwege het feit als hij spelletjes speelt. weet iemand dan ook gelijk waarom hij bij mij afslaat?? :rolleyes:

Geplaatst door mishamisha33
ik heb ook een soortgelijk probleem. dan gaat mijn pc opeens herstarten als ik de FSB omhoog doe.
Tja met overklokken, kan je verschillende problemen tegenkomen.
Het kan dus ook aan verschillende dingen liggen.
Je geheugen kan de ingestelde FSB niet aan, maar het kan ook een PCI-kaart zijn die moeilijk doet.
Geef eens wat meer info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan