"mijn computer" werkt niet meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel272

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2002
Eergisteren heb ik schijfopruiming gedaan en systeemdefragmentatie op mijn HP laptop met Vista.

Daarna werkte het icoon "mijn computer" niet meer. Normaal krijg je dan een overzicht van de schijven en bv usb sticks, maar nu krijg ik een acht-tal mappen te zien die hier niets mee van doen hebben.

Hoe herstel ik deze functie?

Dank, Michiel

Laatst bewerkt:
voer eens het command sfc /scannow uit ofwel eens systeemherstel proberen

sfc/scannow werkt niet. Krijg foutmelding.
Ik type dit in :"uitvoeren" onder bureauaccesoires. Ook systeemherstel geeft geen herstelpunten weer van voor de defragmentatie.
Wat nu?

Laatst bewerkt:
probeer eens

-start
-cmd typen
- en dan nogmaals sfc(spatie)/scannow

EDIT: welke foutmelding krijg je dan misschien?

Krijg de melding: "U dient een consolesessie als Administrator uit te voeren als u het hulpprogramma SFC wilt gebruiken".

Ja, lukt nu wel: heb met rechter muisklik op "uitvoeren" geklikt en het "als administrator" laten openen. De functie sfc /scannow is nu bezig.
Hou je op de hoogte!

scannow is klaar: de volgende melding staat er:

"Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\logs\CBS\CBS.log .
Bijvoorbeeld c:\windows\Logs\CBS\CBS.Log"

Ben benieuwd naar jouw advies. dank je voor al de moeite.

Michiel

scannow is klaar: de volgende melding staat er:

"Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\logs\CBS\CBS.log .
Bijvoorbeeld c:\windows\Logs\CBS\CBS.Log"

Ben benieuwd naar jouw advies. dank je voor al de moeite.

Michiel

Ik weet precies wat je bedoeld met deze melding maar helaas weet ik ook niet wat je er verder mee kan gaan aanvangen :confused:
Je kan de logs wel gaan bekijken maar echt veel tijd en zin heb ik nog niet gehad om deze te analyseren en te ontdekken waar de foutmeldingen of de foute bestanden zich juist bevinden in dat logje dat trouwens heel erg lang is...
---
maar je probleem is dus echt dat je in "deze computer" je harde schijven niet meer te zien krijgt, geen dvd-lezer, externe harde schijven, usb-sticks?

Inderdaad, het pictogram "mijn computer` werkt niet meer. Ik overweeg nu een her/installatie van vista.

opgelost!

Jelle, dank je wel.

Het is opgelost met de tune up utilities

Groeten, Michiel

hi!

ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. opeens werkte mijn computer niet meer. kan ook geen usb e.d. openen. Als ik wel iets via mijn computer probeer te openen, staat onderin in beeld 'windows verkenner' en dat tekentje dat er gezocht wordt staat er ook. Na een tijdje wachten gebeurt er niets. het tekentje verandert gewoon weer in een pijltje, maar er staan geen mappen die ik kan openen.

Kan ik bovenstaande stappen uitvoeren, zonder dat mijn bestanden verloren gaan?

Alvast bedankt!!

kiekse maak een eigen vraag.
dittopic is van oktober 2008.
ik doe er een slot op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan