Mijn computer wordt aangevallen(sorry als dit in de verkeerde categorie;Ik ben nieuw)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigNoseMusic

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Als ik Internet Explorer open krijg ik een melding van Norton: Een recente poging om uw computer aan te vallen is geblokkeerd.
Het raampje van IE is (wat normaal voledig scherm is) zeer klein en mijn startpagina wil niet laden. Als ik op maximaliseren klik of het beeld met de hand wil vergroten loopt IE soms vast en moet ik t programma opnieuw opstarten.. Als IE niet is vastgelopen tijdens het vergroten van het raampje zie ik dus dat mijn startpagina niet wil opstarten. Als ik op f5 druk of naar een andere pagina ga is dit echter verholpen.
Als ik dan aan het internetten ben krijg ik soms weer die "Een recente poging om uw computer aan te vallen is geblokkeerd. " melding of zegt mn computer dat ik ik IE moet afsluiten, als ik dan op Sluit Internet Explorer af klik gebeurt er niets..

Als ik dan op de Details van de melding klik staat er dat het een Hoog risico heeft, het IP adres van de aanvaller 64. 191.25.166, 80 is, de risiconaam HTTP Suspicious Ececutable Image Download is en dat ik de waarschuwing kan laten negeren..
Als iemand mij zou kunnen uitleggen hoe ik een plaatje kan plakken hier dan kan ik een screenshot plaatsen..

Ik ben bang dat mijn computer gehackt wordt ofzo dus HELP MIJ AUB!

(oja sorry als dit in de verkeerde categorie is geplaatst, ik weet de weg nog niet heel erg op deze site, ik ben nieuw..)

Alvast bedankt!:thumb:
-Clemens Brosig

Laatst bewerkt:
bij reageren staat boven bij lettertype etc een paperclip, daar kan je uploaden

oke... het kleine scherm probleem is opgelost.. maar de rest nog niet hier is de screenshot

Bijlagen

• asdf.jpg
    asdf.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 86
heb je dat ineens? scan je pc anders een helemaal op virussen enzo

heb mn computer al paar keer gescand(quick scan, voledige scan en map scan..), het begon vandaag, ik heb wel een paar films gedownload... 1 daarvan was niets, heb ze toen uit voorzorg allemaal verwijdert.. heb daarvoor ook de map waar de films inzaten nog laten scannen, maar bij alle scans vond ie niet meer dan een cookie..

staat je firewall aan? update je virusscanner etc?
probeer voor de cker heid ook eens een ander progg om te scannen.

firewall staat aan, ga nu Norten updaten en even Arcovax laten scannen, als die niets vind dan laat ik AVG er ook nog even overheen gaan.

Hoeveel antivirus programma's heb je op je pc?
scan ook eens op spyware met mbam.
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

btw.jaren terug had ik ook norton en ik herken dit wel maar dacht dat het nu beter was,vroeger had ik firewall en antivirus van norton en werd niet goed van de meldingen.
leek wel of ik de rabobank was die ze wilde hacken...zoveel aanvallen.:D
Maar mss is het nu beter en heb je toch wat opgelopen..

Laatst bewerkt:
Ik heb Norton (firewall en virus/spyware), arovac, AVG, nu ook spyware doctor ehm.. ik gebruik ook de firewall van windows en misschien heb ik nogwel iets op mn computer staan en kan ik het me niet herrinneren dat ik t heb..
Spyware doc is nu bezig.. en WOW.. hij is net klaar en heeft6 bedreigingen en 102infecties gevonden..:eek:en ik dacht dat Norton wat deed...:confused:

@maikel9 ik snap het "Maar mss is het nu beter en heb je toch wat opgelopen.. " niet helemaal..

en.. moet je spyware doc kopen om de infecties te verwijderen?

oja.. norton vind nogsteeds alleen maar cookies en AVG heb ik volgensmij lang geleden verwijdert..

met mbam krijg je dat ook wel weg,ben niet zo kapot van spywaredoctor,vind veel om je te laten kopen dus doe maar niet.
gebruik alleen norton dan en de rest (avg en arovac en spyware doctor.)niet meer.verwijderen!!
windows firewall uitzetten omdat je norton firewall gebruikt.
mbam kun je wel gebruiken voor spyware naast norton.

Laatst bewerkt:
jep teveel anti virus en firewalls werken nie goed.

gewoon 1v an allebij die goed zijn, en miss 1 extra progg voor troep weghalen xD

fia die mbam link kwam ik ergens op spyware doc site.. dus dacht dat mbam spyware doc was.. ik ga nu mbam downloaden..
en dan.. Mbam en Norton houden en rest weg?

Ja zeker weten!!
en windows firewall uitzetten.
en via mijn link naar mbam kom je nooit bij spywaredoctor..ik weet zeker dat mbam een zooi spyware vind op je pc.

Laatst bewerkt:
EN HET IS GELUKT!!:D bedankt!! wat denken de anderen er van? moet ik dat removalt ook downloaden of zit ik goed zo..

ik heb nog 2 vragen:
1-zat ik in de goede categorie??:p
2-het is wel los van dit virus gedoe.. maar sinds een tijdje doet taakbeheer raar.. Ik kan het niet meer sluiten of minimaliseren... bij de foto zie je hoe mijn hele taakbeheer er nu uitziet..
volgensmij heb ik gewoon perongeluk iets uitgezet..
miss weet 1 van jullie dit.. en anders maar ik wel nieuw topic(zo heet t toch?)

maarja nog een keer bedankt!

Bijlagen

• raampje.jpg
    raampje.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 66
Nee geen progje erbij nemen :D verzamelaar!!
zo is het ok.
dubbelklik eens in taakbeheer op de rand.

Laatst bewerkt:
"Sir! Ik zal niet meer verzamelen sir!":)

alleen bij taakbeheer.. en alt f4 werkt wel om taakbeweer af te sluiten.. maar ik wil bijv ook prosessen kunnen bekijken.. en dat kan ik ook niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan