Mijn D Recovery disk (Windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
d_recovery.jpg

Wil er iemand even kijken naar de D Schijf.
Moet ik me hier zorgen over maken, omdat de Dschijf langzaam volloopt.

Vraag me eigenlijk af, waarom die volloopt.
Of zijn er bestanden die ik gewoon kan verwijderen?

Nu weet ik wel dat je altijd voorzichtig moet zijn met de Dschijf...... dus niks veranderen, wijzigen etc.

Thanks alvast voor jullie commentaar.
 
Loopt vol waarmee?

Is deze partitie misschien ingesteld als opslag locatie voor Windows Backup?
 
Hmmm...geen idee, heb me er eerlijk gezegd nooit in verdiept. Je spreekt over windows back up, opslag locatie, waarvan?? Zou het standaard zo ingesteld zijn?
Ik zal van onderliggende bestanden een plaatje meesturen, aan de file-namen zal je wss herkennen (filenamen die me niks zeggen) welke nuttig/noodzakelijk en welke mss naar
mijn externe disk kunnen verhuizen of mss zelfs opruimen. Later want ik ga nu even boodschappen doen.

Nogmaals ik heb zelf nooit iets ingesteld, gewijzigd of wat dan ook op de Dschijf.
 
:) Maar ...open je gewoon die jouw D-Schijf en maak dan een Screenshot , word gelijk duidelijk waardoor hij prop vol raakt ( ? ) ...:(
P.S. zie ik dat hij sowieso ....12 GB is ?? niet echt zooo groot :confused:
 
Laatst bewerkt:
a. Het zou je recovery partitie moeten zijn, en dus (inderdaad) NIET aankomen.
b. Doe een schermafdruk van Schijfbeheer (devmgmt.msc). Zou bijv. kunnen dat wisselbestand (gedeeltelijk) op de D: schijf wordt opgeslagen. En als die op "Windows beheert het wisselbestand" kan het zijn dat er nu meer ruimte voor het wisselbestand op de D: schijf wordt gebruikt dan toen je de pc kocht. Of een deel van het wisselbestand ook op D: wordt opgeslagen kunnen we zien in je schermafdruk van Schijfbeheer. :)
c. Standaard staat systeemherstel aan voor alle partities op je pc, ook al staat daar NIET je Windows en programmatuur op. Ik verwacht dat aan herstelpunten ook een deel van je D: schijf verloren gaat, nu.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
:) Zie ik dat daar inhoud meet dan 10 GB is en lijkt me sterk dat die een Recovery toestand is ....:( omdat een recovery systeem is ongv. en bijna altijd, en nooit groter dan 500 (+/-) MB dus dubbel op D schijf klikken kan geen kwaad en alleen maar kijken wat daar staat, uiteindelijk een recovery systeem groeit nooit die blijft altijd dezelfde inhoud te hebben, hier zoals aangegeven is schijf blijft vol zich proppen ... kijken kan geen kwaad ....alleen maar ALS dat wel met recovery iets te maken heeft dan moet je afblijven ....:(
P.S. Een recovery systeem kan je nooit zomaar op schijf zichtbaar hebben, ...... dit is altijd verborgen partitie-map en alleen maar als je handig bent via Schijf beheer kan je dat soms zien, of via bepaalden software, dit is altijd ook te zien ( ! ALS je die hebt ?) omdat je ook soms gebruiken kan en moet in Alle Programma's of in Bureau Accessoires ..:D
Uiteindelijk heb ik zelf nog nooit gezien dat een partitie ''RECOVERY'' heet behalve je die zelf zo neoemt ....
 
Laatst bewerkt:
@Royonix: 12 GB voor een recovery-partitie KAN genoeg zijn, maar is wel afhankelijk van 'hoe slim' de recovery is. In ieder geval moet de hele Windows installatie-software erop staan.
En die HP recovery is inderdaad 'slim', want zie hier dat 12 GB inderdaad de standaardgrootte is voor recovery op een W7 pc/laptop. :D:D

Tijs.
 
:confused: Nah oke.....:thumb: dan weet echt nie ....:confused: maar ik heb ergens nog steeds een fabriek/uit winkel origin. system recovery van mijn ooit oude XP op een USB stick en dit is precies 384 MB ...:(
 
Laatst bewerkt:
@Royonix: Dan kan kloppen, maar W7 komt op DVD (past dus totaal niet binnen 384 MB). En (zoals al geschreven) moet de hele inhoud van de DVD beschikbaar zijn (binnen Windows op de C: schijf) als de recovery klaar is. De recovery partitie moet dus (minstens) de grootte van een single-sided DVD hebben voor alleen dat al.
Tel daarbij de programma's die HP er nog bij wil zetten tijdens de recovery etc.
Is dus (wat mij betreft) door HP prima gelukt als ze de recovery software kwijt kunnen op 12 GB met ruimte over. :)

Tijs.
 
OK guys, ik kom er nog op terug. PLaatje van onderliggende bestanden zal ik nog wel tonen hier. Bedankt :thumb: dat jullie erin zijn gedoken. Alhoewel het voor mij wel :confused: stuff is.
 
Zie ook hier voor wat HP denkt/schrijft m.b.t. verhaal c. uit mijn eerste posting (posting #5).
Gaat dus (vooral) over Systeemherstel die (ook) ruimte inneemt op een partitie die helemaal niet bewaakt hoeft te worden met Systeemherstel (= de Recovery partitie, in dit geval).
Link gepost omdat het verhaal over Wisselbestand makkelijker is dan die van Systeemherstel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
d_recovery_2.jpg

Ok, hier dan onderliggende bestanden.
Wat me wel opvalt, alle gedateerd rond 2009, geen een jonger.
Heb nog nooit systeem-herstel o.i.d. gedaan op mijn laptop.

Vwb laatste message van duties..heb even snel het HP verhaal gelezen.
Verstandig om dit na te lopen/toe te passen??
 
Waar is de schermafdruk van Schijfbeheer ?
En inderdaad de controle van Systeemherstel uitzetten op D. Ik geef die tip(s) niet voor niets...

Tijs.
 
Ok hier dan het 3e plaatje, Schijfbeheer/Apparaatbeheer met devmgmt.msc opgeroepen. d_recovery_3.jpg

Maar vind ik eigenlijk ook zo vaag uizien, maar mss kunnen jullie me verder op weg helpen...step by step. :(
 
Schijfbeheer wordt geopend met diskmgmt.msc
In Apparaatbeheer (devmgmt.msc) hebben we nu even NIETS te zoeken. Ik gaf ook niets aan m.b.t. Apparaatbeheer.

Aanpassen van Systeemherstel doe je via sysdm.cpl in het juiste tabblad aldaar (zal wel Systeemherstel heten of zoiets). Zet de controle van D: uit.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok ok, ga het in de loop vd dag nog wel doen. Thanks :thumb:
Nogmaals ben op gebied van dit soort "problemen" een new bie, wat heet een zero bie.
 
d_recovery_4.jpg
d_recocvery_5.jpg

Hallo, zoals je ziet is D schijf al uitgeschakeld, als ik het goed heb.
 
Alles staat goed, nu.
Ik neem aan dat je zelf wat hebt veranderd, dus dat het niet zo stond.

Tijs.
 
@Duties.

Je schrijft: alles staat goed nu dus zou ik iets veranderd hebben.
Sterker nog, heb nooit wat veranderd.

Blijft onverlet toch mijn vraag #1, moet ik me alsnog zorgen maken
of maak ik me onnodig zorgen?

:shocked:
 
Zorgen maken is niet nodig: Je hebt nog 17% ruimte vrij. Zelfs als die helemaal vol raakt heb je met recovery geen problemen, omdat de daarvoor relevante bestanden en mappen er nog steeds op staan, dan.

Wat je niet hebt aangegeven is:
a. Of je nu inderdaad een melding krijgt over "Low disk space" (of de NL variant daarvan) op de D: schijf?
b. Waaruit leidt je af dat je de D: schijf 'volloopt'?

Zoals aangegeven zou ik niet weten waarom er (buiten de recovery-bestanden/-mappen) er nog wat zou staan op de D: schijf dat er origineel niet op stond.
Doe eens het volgende, zodat we een idee krijgen wat er op die D: schijf staat en (mogelijk) nieuw erbij gekomen is sinds aanschaf:
a. Maak een snelkoppeling op je bureaublad naar: cmd /k dir /s /x /a /o:n D:\ > C:\dirlist_d.txt
b. Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Post (zodra het werk in het CMD-venster klaar is) daarna (ingepakt in een .zip bestand) dirlist_d.txt van op de hoofdmap van C: schijf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan