Mijn Dell wil niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MTW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
3
Gisteren plots een system 32\hal.dll foutmelding bekomen. Na veel problemen mijn windows XP proff CD (officieel geleverd door Dell) aan de praat gekregen. Verschillende suggesties van deze site gevolgd doch ... nu nog geen stap verder, bij opstart krijg ik nu de melding Missing operating system :(
 
Het kan inderdaad heel goed dat je schijf stuk is. De melding is in ieder geval dat je computer geen bootable schijf heeft gevonden. Ziet ie in de bios setup nog wel een schijf?
 
Ik heb er twee inzitten (mirror) en (in hoever ik er iets van ken natuurlijk) worden zij beide nog gedetecteerd want verwelding "drive controlled by the RAID BIOS"
 
ik betwijfel wel of deze schijf combinatie op mirror is geinstaleerd.
want anders had nummer 2 de windows start over gepakt. en kan je de defecte schijf,
zonder probleem vervangen. het systeem kopieer dan de hele inhoud van de werkende,
schijf terug op de vervangende schijf.
ik denk eerder dat je voor striping gekozen heb dan als een schijf uitval (defect is
neem de ander het dus niet over wegens het feit dat de helft van de data verdwenen is.
stripping is 0 en mirroring is 1.
dan kan deze de melding geven dat er bestanden zoek zijn ook zo als jij vertelde.
 
Ik wil je best geloven doch PC werd zo besteld en geleverd en aangezien ik liever niets verander ....
Verder zie ik dat in mijn "Boot sequence" mijn twee schijven wel vermeld worden (onboard SATA Hard Drive) maar als (not present).
In de "drives" daarentegen worden zij gewoon vermeld als drive 0 en drive 2.:confused:
Trouwens een chkdsk vanaf mijn CD geeft geen foutmelding ??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan