Mijn documenten bewaart? na herinstallatie Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

berendzen

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Berichten
6
Halverwege de installatie van Nero is mijn pc gecrasht. Nu komt Vista net bij het laad-balkje en vervolgens krijg ik een blauw scherm. Veilige modus werkt ook niet.
Ik heb de Vista-DVD erin gedaan, herstelpunt werkt niet.
Na wat speurwerk kom ik erachter dat er een mogelijkheid is tot herinstallatie van Vista. Klopt dit? zo ja, hoe doe ik dat? en blijft Mijn documenten dan behouden?
Help!!?

Groeten, Berend
 
Nee als je met de vista dvd gaat installeren dan ben je alles kwijt.
Of heb je meerdere partities of meerdere hdd's?
 
vista

Er is dus geen herinstallatie mogelijk met behoud van mijn docs. Ik heb twee partities de ene kan wel behouden worden maar, waar vista op staat zal ik moeten herinstalleren
Ik kan via opdrachtprompt wel bij de bestanden op c: komen. Kan ik deze op een of andere manier veilig stellen?

groet, Berend
 
Laatst bewerkt:
Je kan alles naar een externe harde schijf copieren. Of een USB stick/ memory kaartje

of alles wat op C staat en bewaart moet worden naar de andere partitie kopieren.

En als windows nog of weer werkt dan kan je rechtsklikken op mijn documenten en dan de locatie instellen. Ik heb alles op de D-partitie staan en dan kan je altijd nog de C-partitie formateren

Ron
 
Laatst bewerkt:
Dat kopiëren zal dan toch via DOS moeten? en een USB zal DOS niet herkennen toch? Voor de duidelijkheid Vista start helemaal niet op. Ik kan wel via de DVD in DOS-promt komen.
 
En mijn laatste suggestie om alles naar de andere partitie te kopieren?

Ron
 
Als ik Windows op de andere partitie zet is die helemaal overschreven, dat is ook niet de bedoeling.
Verder vind ik wel een goed idee maar, hoe kopieer ik Mijn docs naar de andere partitie? via DOS? of moet de HD eruit halen en dan extern op een andere pc aansluiten...
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch met dos kopieren: copy c:\........ d:\.......
Even mijn documenten op zoeken op de c schijf en een nieuwe map maken op de d-schijf

En ja, je kan ook de hele schijf eruit halen. Dat biedt dan weer de mogelijkheid om op een andere PC alle bestanden daar weg te zetten waar je ze hebben wil.

Ron
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp, ik heb denk ik een makkelijkere manier gevonden; Ubuntu (Linux) op een usb zetten. Booten vanaf de usb, Ubuntu start op. Daarna kan ik via Ubuntu bij de installatie van Windows/mijn documenten etc.
Dan kopieer ik de bestanden op de D: partitie en hoeperdepoep geklaart!
Ik ga het vanmiddag proberen.
 
Het is gelukt! ik heb vista weer draaien.
bedankt voor de hulp, al was de hulp achteraf niet nodig:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan