Mijn Documenten map wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi ppl,

Mijn schijf is onlangs compleet geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd in een boel schijven, waaronder 2 schijven voor mij en me vader. Geen problemen verder maar het enige puntje is/zijn de Mijn Documenten en Mijn Afbeeldingen mappen. Want standaard staan die aangewezen op de schijf waar Windows ook op staat, in ons geval nog altijd C:\. Nu wil mijn vader (i.v.m. gebruiksgemak) liever dat Word, Excel, IE, Photoshop etc etc standaard zijn Mijn Documenten map op J:\ (zijn schijf) aanwijzen en herkennen als standaard documentenmap i.p.v. c:\Mijn Documenten. Voor mij is het niet zo'n punt ik maak die extra stap wel en kijk goed uit waar ik mijn dingen neerplant maar me pa niet altijd ( :rolleyes: :eek: :p ) en die heeft dus liever dat het allemaal gelijk goed staat, net zoals vóór de format.

Wie weet hoe dit moet? Kan het wel? Een instelling in WinXP (!) veranderen waarmee je de Mijn Documenten map kunt aangeven (per user account natuurlijk, want stel ik wil het ook dan moet dat op mijn pers. schijf)? Ik hoop dat iemand dit weet!

Met behulp van Tweak UI kan je deze instelling veranderen. (zie screenshot als bijlage)
En tweak UI kan je ergens op internet downloaden, alleen heb ik geen idee meer waar ergens. Als je wilt kan ik je het programmaatje wel toesturen.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 73
Rechtsklik het documenten icoon op je desktop en wijzig het pad daar.

+ bij de meeste van die programma's die je opnoemt kan je de plaats waarheen bestanden worden opgeslagen zelf aangeven (meestal via menu extra - opties - bestandslocaties of dergelijke).

Geplaatst door Papajo
+ bij de meeste van die programma's die je opnoemt kan je de plaats waarheen bestanden worden opgeslagen zelf aangeven (meestal via menu extra - opties - bestandslocaties of dergelijke).

Dat wist ik ook wel ja. Maar dat is dus niet wat ik wil :rolleyes:

Met behulp van Tweak UI kan je deze instelling veranderen.

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... :8-0: :thumb:

[edit @ 20:36]
Dat veranderen van map, heeft dat effect op alleen de instellingen voor de huidig aangemelde gebruiker? Of voor allemaal? Of staat er bij meerdere accounts een drop down list bij..?
[/edit]

Laatst bewerkt:
En het zal toch zo moeten, of je het nu wist of niet; te gemakkelijk willen is één ding , het zo krijgen is een ander.

Hij kan het toch zo krijgen via TweakUI?

beetje overbodige post vind ik (net zoals deze ja!)

Bedankt in ieder geval jongens (en meiden? ;)) ik ben eruit :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan