Mijn documenten op netwerk plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Allereerst excuses dat dit bericht hier staat, ik heb geen idee waar ik dit neer zou moeten zetten.

Ik zou graag willen instellen dat de map "Mijn Documenten" bij elke gebruiker verwijst naar zijn/haar persoonlijke map op mijn Novell 6.5 netwerk. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen, kan iemand mij helpen hiermee?

Ik weet hoe ik dit lokaal moet doen, maar het zou veel makkelijker zijn als ik in een paar stappen alle gebruikers kan aanpassen zodat deze in hun persoonlijke map op het netwerk terecht komen wanneer deze "Mijn Documenten" openen.

Laatst bewerkt:
Hoi, nou daar ben ik al een tijdje uit zeg.

Was het niet zo dat je in Novell voor elke gebruiker een standaardmapping kon aanmaken naar de homedirectory op de server, bijv. H:\
Dan hoef je met een policy alleen nog in te stellen in de MsOffice-install, dat de map voor mijn documenten H:\ moet zijn

Hoi, nou daar ben ik al een tijdje uit zeg.

Was het niet zo dat je in Novell voor elke gebruiker een standaardmapping kon aanmaken naar de homedirectory op de server, bijv. H:\
Dan hoef je met een policy alleen nog in te stellen in de MsOffice-install, dat de map voor mijn documenten H:\ moet zijn

Alle users hebben inderdaad al een mapping naar een eigen map op het netwerk (P:\), deze word ook al veelvuldig gebruikt en gebackupped. Office staat standaard al ingesteld dat documenten in de persoonlijke map worden opgeslagen.

Nu zijn er nog steeds gebruikers die in plaats van hun netwerk map Mijn documenten gebruiken, en deze worden uiteraard niet gebackupped (hardleerse gebruikers :p). Om dit te verkomen had ik in gedachten de link van Mijn documenten te koppen aan de netwerk map. Dit kan handmatig op de lokale pc, maar dit is wel erg veel werk om dit bij alle gebruikers te gaan doen. Vandaar mijn vraag of hier een oplossing voor is in Novell? (Policy, register key, of iets anders).

Ik ben er nu achter hoe ik het via een policy zou moeten kunnen aanpassen. Ik heb alleen 1 probleem, het staat er niet bij in de policy manager.

Even voor de uitleg. Hier heb ik de "oplossing" gevonden van mijn probleem. Maar wanneer ik de policy bewerk en de stappen volg naar "User Configuration > Windows Settings > Folder Redirection > My Documents" stopt het bij "Windows Settings", de onderliggende optie "Folder Redirection" (of bij mij in het Nederlands "Mapomleiding") bestaat helemaal niet.

Kan dit komen door het novell netwerk? En weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Want zodra ik die optie te zien krijg is het eigelijk vrij makkelijk.

Ik hoop dat ik hiermee ook andere mensen heb kunnen helpen met het zelfde probleem.

Oplossing: Link

Workaround die werkt.
Sietze Fliegen, bedankt voor je info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan