Mijn Documenten van C>D

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijtsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2003
Berichten
2
Ik heb Mijn Documenten verplaatst van C naar D, door rechts te klikken op het mapsimbool op het bureaublad en in de tab Doel de locatie van de doelmap te veranderen van C:\Documents and Settings\han wijman\Mijn documenten naar D:\Documents and Settings\han wijman\Mijn documenten. Het werd keurig gekopieerd.

Maar..............DOE DIT NOOIT

De bestanden staan nu nl. dubbel op de PC. Als ik een bestand op D verwijder of opsla, dan gebeurt dit ook op C.

Nu wil ik dus deze ongewilde koppeling losmaken, zodat ik van de D-schijf weer alles kan verwijderen.
 
Ik las in de nieuwste pc-active dat het inderdaad zo zou moeten als u nu aangeeft.

als je met de rechtermuisknop opnieuw op mijn documenten klikt, dan kun je de standaardinstellingen herstelen....misschien is het dan weer trug bij et oude??

succes
Herbert

p.s. had jij het ook gelezen in de pc-active??
 
Jij hebt een snelkoppeling gekopieërd, dat betekent dat als je op D: op "mijn documenten" klikt, je feitelijk de map met documenten op C: opent. Je kunt het beste de map "mijn documenten" op het bureaublad openen en de inhoud dan verplaatsen/kopieëren naar een map op D:
 
Ben eruit.

Nee ik had het niet gelezen in PC-Active.

Tiborv bedankt voor je uitleg. Nu snap ik de logica van wat ik gedaan heb. Ik heb inderdaad eerst alles gekopieerd en daarna de D-map verwijderd.

Wat bleek? Als ik tot in het diepste niveau van de mappenstructuuur de bestanden verwijder en zo naar boven werk, dan kan ik alleen D veriwijderen. Op C blijft dan wel alles staan.

Maar ook als dat niet zo was geweest, dan had ik nog de gekopieerde bestanden.

Ben er dus uit.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan