Mijn documenten verplaatsen na herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

netty

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Berichten
23
Hallo. Ik heb mijn Windows XP met succes opnieuw geïnstalleerd. Ik heb twee partities en heb de vorige keer Mijn documenten verplaatst naar de D-schijf. Ik kan nu niet de nieuwe map Mijn documenten die weer op de C is geplaatst naar de D verplaatsen, omdat ik die van de D niet kan verwijderen of tijdelijk een andere naam kan geven. Kan iemand mij vertellen wat ik dat dan wel moet doen? Alvast bedankt, Netty
 
Rechtklikken op Mijn Documenten en de lokatie veranderen ?
 
Laatst bewerkt:
Maar dat kan toch niet? Op de D staat al een map Mijn documenten, boordevol documenten.
 
Je zou gewoon de locatie van Mijn Documenten moeten kunnen wijzigen, ook zonder de map op D: eerst te verwijderen. Rechtsklik op Mijn Documenten en wijzig de lokatie van C: naar D:. Windows vraagt of de inhoud ook verplaatst moet worden, kun je wel of niet doen.
Als ik die verplaats-actie doe, dan kan ik trouwens probleemloos die map op D: weer verwijderen.

EDIT: Door het doel te wijzigen naar D: gaan je dokumenten niet verloren. Gewoon Nee zeggen als Windows de inhoud wil verplaatsen. Wel altijd backup maken van belangrijke data.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door netty
Maar dat kan toch niet? Op de D staat al een map Mijn documenten, boordevol documenten.

Dan wordt Mijn documenten op het bureaublad de snelkoppeling naar Mijn documenten op D:
 
Ik heb gedaan wat Binary heeft geschreven en nuheb ik zowel op de C als op de D in Mijn documenten alle documenten staan. Help!
 
De map op C: had toch (na schone installatie) leeg moeten zijn, en als je aangeeft dat je de inhoud van C: niet naar D: moet verplaatsen, dan zou er niks aan de hand moeten zijn.
Als het DOEL van de map MIJN DOCUMENTEN naar D: wijst, dan kun je toch gewoon de map op C: verwijderen? In de verkenner staat hij onder Documents & Settings\Inlognaam. Die kan weg, als op D: dezelfde map staat.
 
Open je map "Mijn documenten". Dus de map die je wilt verplaatsen. Klik op bewerkenen alles selecteren. Je ziet nu dat al je documenten van kleur veranderen. Deze zijn dus geselecteeerd. Klik dan weer op bewerken en op kopiëren. Ga dan naar de schijf, waarop je je map "Mijn documenten" wilt plaatsen.
Rechtsklik op een lege plaatsen en klik op "plakken". Je zult zien dat alle documenten nu op deze schijf komen te staan. Maak een nieuwe map aan en geef deze de naam "Mijn Documenten". Houdt Ctrl ingedrukt en selecteer dan al de losse documenten die je gekopieerd hebt. Sleep ze naar de nieuwe map. Je zult zien dat al je documenten dan weer in de nieuwe map zitten. Ga terug naar je oude schijf en verwijder de map documenten. Doe dit niet alvorens je gekontroleerd hebt, dat alle documenten in je nieuwe map zitten.
 
Ik heb gedaan wat Blacksheep heeft geschreven en Mijn documenten is nu weg van de C schijf. Maar op de D schijf heb ik nu een extra map Mijn Documenten genaamd ‘Documenten van Netty’ (afkomstig uit Documents and settings (?) Als ik uit de één iets verwijder, is het ook weg uit de ander. Bij elkaar heb ik nu 3 vermeldingen van Mijn Documenten, maar het vreemde is dat als ik klik op Eigenschappen van de mappen, ik maar bij 1 map een tabblad Doel heb. Groet, Netty
 
Op welke schrijf wil je de map mijn documenten hebben?
 
Ik wil de map Mijn documenten op de D schijf hebben. Mijn schijf is opgedeeld in 2 partities.
Groet, netty
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu zelf de oplossing gevonden. Door met TweakUi de volgorde van Deze computer en Mijn documenten te veranderen is het nu weer goed. Het was dus een kwestie van weergave.
Alleen begrijp ik niet waarom ik na mijn laatste antwoord geen reactie van Blacksheep heb gehad. Is 'ie soms met vakantie? In ieder geval iedereen bedankt.
Groet, Netty
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ben niet met vakantie, maar ik krijg nu pas een melding van je vraag. Ik heb er verder dus niets meer van gehoord. Mijn verontschuldigingen daarvoor, het was niet de bedoeling je in het luchtledige te laten.

Ben echter wel blij dat het opgelost is.

Blacksheep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan