Mijn draadloze router zelfs trager dan die van buurman ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
IK heb een sitecom 300N router staan.
Wanneer ik nu bv op mijn laptop het nieuws online bekijk blijft dit af en toe haperen tot gewoon stil staan.Ik zit dan 10 meter vanaf mijn draadloze router.Ik zie deze zelfs staan.
Wanneer ik dan inlog op het netwerk van mijn buurman speelt het nieuws zonder problemen af.
In bijlage de lijst van netwerken waar ik GBS ben en mijn buurman TELENETHOMESPOT.
SSID_01.jpg

Hoe kan dit toch ?

Heb je deze router: WL-582 - 300N Wireless Router ?
Zo ja kijk dan op link hieronder, zoniet, DOE NIETS MET DIE LINK. Anders brick je straks je router.
Kijk of er een nieuwere firmware is voor je router.

Standaard zal de Mbps snelheid op 300Mbps staan, zet deze op maximaal 150Mbps.
Ik weet dat je met 2.4Ghz 300Mbps kan halen maar 9 van de 10 keer als er te veel routers in je gebied zitten gaat dit vervelend doen. Vandaar de max 150.
Ik weet ook niet in welke channel je zit met je wifi, maar misschien zitten er te veel in een channel golf en moet je zelf een andere gebruiken.

Update:
Uit je lijstje kan ik al halen dat er niets mis is met in welke channel je zit. Ook is je signaal sterkte van de wlan router goed. Enige wat je zou kunnen proberen is die 300 naar 150 te zetten zoals ik hier boven al had vermeld.

Laatst bewerkt:
Je hebt n betere ontvangst dan je buurman en de snelheid is hoger.

Het verschil is dat de buurman een onbeveiligd netwerk heeft.
In de nuttige link van tintilla wordt aangeven dat WPA1 beveiliging problemen kan geven amt aadpeeters van een ander merk.
Dit geldt ook voor andere (sitecom) routers
Wanneer dit inderdaad op WPA1 staat, dan is het te proberen om deze op WPA2 te zetten.
Let op, daarvoor moet je laptop (en eventuele mobieltje etc) ook WPA2 ondersteunen.
Bij nieuwere apparaten (vista/w7) is dit altijd het geval.
Wel even controleren graag.
Wanneer je toch ingelogd bent, kun je ook gelijk het kanaal wijzigen, b.v. naar 7
Ook dit kan mogelijk helpen, daar alle buren tussen de 2 en de 4 zitten.

Mocht je WPA2 hebben of bovenstaande niet helpen geef dan aub, je provider, eventueel modem/router, draadloze ontvanger merk en type van je laptop en welke apparaten er nog meer van het netwerk gebruik maken.

Mvg Leo

Heb alles opnieuw gereset.
Beveiliging is nu en was WPA2 en staat nu op kanaal 7.
Die 300 naar 150 aanpassen vind ik niet.
Router is trouwens type WL-611.

Het lijkt voorlopig dat het nu beter gaat?

Data rate gaat tot 54M.
N data rate tot MCS15.

Wat moet ik dan ingeven ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan