Mijn dvd-Rom en/of brander doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deputters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad. Sinds kort kan ik niet meer normaal 1:1 kopieren. Nero geeft aan, dat er of te weinig ruimte is (wat ik erg raar vind) of hij kan hem niet lezen. Ongeveer 1 week geleden deed alles het nog. Ik heb niks veranderd. Tevens als ik een dvd rip via DVD-Schrink doet hij er ongeveer 10 uur over. Ik kan wel gewoon branden vanaf de harde schijf. Wie kan me aub helpen?
 
kan het zijn dat de schijf waar hij de gegevens tijdelijk op wil zetten vol is? probeer dan eens on-the-fly te kopieren.



mvg

db
 
Wat brand je eigenlijk? Dat staat er niet bij.

Als DVDshrink er 10 uur over doet om een film op de schijf te zetten dan klopt er iets niet, bij mij duurt het ongv. een half uurtje.

Harde schijfruimte heb je blijkbaar wel genoeg, anders zou DVD-shrink er gewoon mee stoppen.
 
Als ik on-the-fly kopieer dan lukt het niet. Het lukt wel als ik vanaf de harde schijf kopieer maar 1:1 niet.
 
Laatst bewerkt:
Nu weet ik nog steeds niet wat je brandt, is het een DVD of een CD?
 
Een DVD bevat vaak veel meer data (8gb) dan er op een DVD-r/+r kan. Op een DVDR past maximaal 4.7 GB.

Je zult dus over het algemeen de backup moeten verkleinen om het op een schijfje te krijgen.

DVDshrink kan dat goed, zie http://wintips.filmt.nl voor een handleiding.
 
Geplaatst door Tiborv
Een DVD bevat vaak veel meer data (8gb) dan er op een DVD-r/+r kan. Op een DVDR past maximaal 4.7 GB.

Je zult dus over het algemeen de backup moeten verkleinen om het op een schijfje te krijgen.

DVDshrink kan dat goed, zie http://wintips.filmt.nl voor een handleiding.

Mijn exuses, ik zal wat meer info geven. Het zijn al geripte dvd's. terug gebracht naar 4,7Gb. Deze gekopieerde dvd's kon ik tot 2 weken geleden wel nog kopieren maar nu niet meer. Ik gebruik nog altijd dezelfde lege dvd's van het merk Memorex 4x speed DVD-R.

Dat is juist wat ik er raar aan vindt.
 
Hoe zet je een kopie op de schijf? Als een image of met de losse bestanden? Een Image is makkelijker.

Probeer eens of CloneDVD (trial versie) makkelijker werkt.

tip: probeer altijd zoveel mogelijk informatie te geven, ook al lijkt de informatie overbodig. We zijn een aantal berichten verder voordat het duidelijk is wat je doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan