Mijn dvd speler leest veel cd's en dvd's niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennardvangunst

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Ik heb de volgende dvd speler:

SAMSUNG DVD-ROM SD-616F

Ik heb heel veel cd's die hij niet leest. Als ik een muziek cd erin stop en hem met mediaspeler open dan gebeurt er niks (de cd draait wel).

Ook een gebrande dvd met mp3 erop leest hij niet. Hij draait wel, maar als ik hem probeer te openen via "Deze Computer", dan zegt hij: "Plaats een schijf of andere geschikt medium in G:"

Ik heb de drivers volgens de instructies geinstalleerd.
De computer vindt de dvd-speler wel bij apparaatbeheer en werkt correct staat er.

Wat is met mijn dvd-speler aan de hand?

Ik heb exact dezelfde DVD speler.
Heb er nooit iets apart voor hoeven installeren.
Dit model is al redelijk oud, heb je gekeken of ie mischien vuil is van binnen?

Hallo

Mijn eerste vraag is normaliter , hoe oud is deze drive??

Deze vraag is reeds gesteld.....

Vermoedens gaan echter uit naar een vervuilde leesoptiek , mits de betrokken drive sommige c.d.'s nog wil lezen....*

Normaliter lezen drives met dergelijke symptomen terug alles na een grondige reiniging v/d "laser" , o.k. ... leesoptiek.

Peter

Er zat een discette bij met device drivers. Die heb ik geinstalleerd zoals er stond.
Ik heb de computer/dvd-speler 2,5 jaar.
Hoe zou ik de laser moeten schoon maken :s

Hij leest aleen orginele dvd's en sommige orginele cd's

Geplaatst door lennardvangunst
Er zat een discette bij met device drivers. Die heb ik geinstalleerd zoals er stond.
Die heb ik meteen in de kast gelegt, waar ze nu nog liggen.:D
Windows herkent hem zelf goed.
Alleen voor de DVD's af te spelen(film dvd's) heb ik Powerdvd geinstalleert.(werd ook meegeleverd)

Ik denk dat je toch ff moet kijken of je hem kan reinigen.
Hiervoor zijn speciale reingings cd's met een klein borsteltje erop.
Deze maakt de lens/laser schoon.
verkrijgbaar bij een audio of cd zaak.

Geplaatst door lennardvangunst
Ik zou alleen niet weten hoe hij vies is geworden, omdat ik hem dus nooit gebruik.
Hij kan heel goed vies worden als je hem niet gebruikt.;)
Er kan evengoed stof inkomen, die nu mischien op de lens/laser ligt.
Waardoor je dvd/cd niet goed meer gelezen kan worden.
Denk maar aan je koeling wat stof je pc kast in zuigt.
Maak de cd-lade eens open en blaas voorzichtig in de speler.
Soms wil dit nog wel helpen.
Wordt er mischien gerookt in de buurt van die pc?

Geplaatst door crash

Maak de cd-lade eens open en blaas voorzichtig in de speler.
Soms wil dit nog wel helpen.
Wordt er mischien gerookt in de buurt van die pc?

Die laser kan niet vies zijn, want hij leest wel gewoon orginele dvd films.

Dit blazen heb ik al geprobeerd maar help ook niet. Er wordt niet gerookt in de buurt van de pc. Wat voor schoonmaken cd heb ik nodig?

Laatst bewerkt:
Ik zag in een andere topic ook een zelfde probleem.
Daar stond een link naar de samsung site. Ik ben er heen gegaan en heb de nieuwste firmware geupdate...

link
Na opnieuw opstarten is er nog steeds niets verandert.

nog een suggestie?

Hallo

Voor de volledigheid van dit ganse verhaal....

Het uiteindelijke "flashen" van een drive kan resulteren in een niet , of ... niet meer korrekt werkende drive ....

Dit werd reeds ettelijke malen vermeld , dus , dit zou zo stilletjes aan bekend moeten zijn....

Een vervuilde leesoptiek wil niet noodzakelijk zeggen , dat de betrokken drive "niets" meer wil lezen hoor....

De frequentie en de intensiteit v/h laserlicht verandert tussen c.d. , d.v.d. en c.d.r.w.'s.......

Een reinigen , d.m.v. de "smeer maar open en ik zal wel zien wat er gebeurt..." optie , anders genoemd ..." reinigings c.d. ", is soms meestal voldoende .....

Ik verkies echter de optiek te reinigen d.m.v. een oorstokje , en "eau de cologne...." (prijs/kwaliteit).

Uiteraard verlies je eventuele "garantie" bij het verbreken van eventuele aanwezige garantiezegels op de betrokken drive....
Maar , dit lijkt mij , gezien de ouderdom en het reeds "flashen" v/d betrokken drive geen enkel probleem te zijn ......

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan