Mijn DVD speler wil niets doen! Foutmelding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou breekt mijn klomp.........start ik alles nog een keertje op......begint die DVD te spelen maar dan onder Real Player...........s*****, wat nu? Ik wil via Power DVD!!!! Hoe?

Ik wil je graag willen helpen, maar dan moeten we wel ff op een volgorde gaan werken en niet van et ene probleem in et andere probleem springen.

Heb je de videokaart-drivers nu wel of niet geinstalleerd?

Neen nog niet, die ga ik vandaag downloaden van internet......op een schijfje zetten op mijn eigen computer plaatsen.

Goed, het volgende gedaan:

128mb geheugen erbij gezet!
De resolutie op 1024x768 gezet; waarempel Power DvD start nu op.

Vanmiddag die driver opgehaald en op een Cdtje gebrand....volgens een gebruiksaanwzijzing van internet geprobeerd op de computer te zetten maar dat gaat niet. Krijg een melding dat de huidige driver in orde is.....
Hoe krijg ik em er toch op? Wat moet ik doen?

Ik kan DvDs afdraaien maar het blijft schokkerig en de muziek sleept heel erg!

Heb die driver erop willen zetten maar kreeg een melding dat ie ouder is dan die ik eral op heb zitten.

Dus maar niet gedaan.

Het Dvd beeld is meestal ok, echter de sound is hakering.

Als ik echter een cdtje draai of een mp3tje via Realamp, Winamp of WMP is er niets aan de hand.

Ik denk dat ik em morgen maar wegbreng naar de computerboer!

Heb de computer weggebracht naar de computerboer.

Waarschijnlijk is het de processor?!

Hoor het wel, in ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Denk et niet. Ik denk toch dat et probleem bij je videokaart ligt. Zo krachtig is deze namelijk niet.

Een probleem met de videoweergave (zoals de melding die jij gaf) komt alleen als er iets mis is met de videokaart. De andere hardware heeft hier nix mee uit te staan.

Mmmm, kreeg zojuist telefoon van de shop, ze hebben alles gecontroleerd, de jumperinstelling veranderd en hij doet het zoals het moet, althans bij die jongens.........

Ga em zo ophalen en zie dan wel wat ie doet...kan altijd nog een andere videokaart erin laten zetten.

Nogmaals dank voor je hulp.

crazyheels,

Ik ben nu wel heel nieuwschierig naar de uitslag.

groet speedtouch

Dat ik zowiezo niet met Power DVD kon opstarten en de melding kreeg dat er iets was met de grafische kaart had te maken met de resolutie. Die had ikzelf al ingesteld op 1024 ipv 800x600. Toen draaide het beeld.

Dat ik zo een slecht geluid had had te maken met de jumperinstelling......

Gisterenavond DVD gekeken zoals het moet.....te gek!

dus.....nog steeds hakerig.........maar er was dan ook al eea gebeurd....in de tussentijd.

Hij kwam dus terug van de computerboer en draaide zoals het moest......

Toen zette ik er een modem kaart bij en kreeg ik spontane crashes en blauwe schermen....weer teruggebracht naar de compboer.....moest format c worden toegepast.....alles er weer opgezet wat nodig is.....met als resultaat dat die dvd speler dus hakerig is....

Wat ik vergeet; de werkelijke problemen dat ie in eerste instantie niet wilde opstarten had te maken met mijn CDtje die ik bij de DVD kreeg van Aopen. Die is verrot.
Een copietje van een ander is nu geplaatst en die start wel op maar het beeld blijft hakerig.

Ik heb wel eens gehad dat mn hele pc ging schokken en flippen tijdens het branden. Mn cdrw speler stond toen ingesteld in de PIO mode. Kijk eens in apparatbeheer bij je primaire en sec ide controller. Staat DMA daar wel op enabled?

Wederom bedankt.....ga ze downloaden en hier op de zaak branden en vanavond uitproberen...

by the way, als ik ze op een cdtje heb gebrand en ze dan ga instaleren....hoe doe ik dat precies, welke handelingen moet ik doen....in config bij Hardware?

Heb de laatste driver voor dit ATI kaart geplaatst....geen verandering!

Ga nu DirectX 9 erbij zetten.

Je videokaart is maar 4mb, weet niet of dit wel genoeg is.

Heb je al es geprobeerd om een dvd te bekijken met ATI DVD Player? Zo nee, probeer dat dan es. Deze zit op je ATI-cd.

Maar ik denk toch dat je beter af bent met een iets betere videokaart, bijv een Geforce 4 MX440. Kost €55,50 bij Norrod.

Mja, de compboer had het er ook al over dat ie ATI niet super is......ik ben nou nog bezig met direct X9 en nog een laatste (die van jou) driver en dan als het niet lukt gaat ie terug en laat ik er een betere kaart inzetten.

Ga nu ook op dat CDtje van ATI die dvd player zoeken en uitproberen.

Bedankt voor je reacties, stel ik op prijs.

groet,

Jean

Dat cdtje wat ik heb van ATI is alleen maar een driver (CR216). Daar staat geen ander programma op.
Wat ik zei, probeer die andere (van jou) driver nog even en dan wordt het toch echt een andere kaart......

Neen, ook met de driver die jij me gaf werkt het niet.

Jammer, nu nog DirectX9 erop en dan....nieuwe kaart, t zal toch moeten goedkomen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan