Mijn eerste website

Status
Niet open voor verdere reacties.

-OPTICAL-

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Hallo Helpmij-ers!

Voor een opdracht van de opleiding Human Technology heb ik mijn 1e website gemaakt. Het was de bedoeling om een website te maken zonder een editor. De hele site is dus in 'plain-html' gemaakt.
Willen jullie zo vriendelijk zijn om hem even te bekijken en jullie mening er over te laten horen?

Schroom ook niet om in het gastenboek te schrijven. :D

Alvast bedankt!:thumb:

MVG.

Armand

Netjes hoor helemaal in Kladblok geschreven of heb je toch wat hulp middelen gebruikt?

Hier wat dingen waar ik tegen aan liep bij het bekijken van je site.

Opmerking t.a.v. van contact.
Ik vul wat bla bla tekst in en klik op verzenden.
Outlook opend, zonder de bla bla tekst...
Naam en achternaam en ook het email adres dat ik al ingetypt heb lijkt niet ergens echt gebruikt te worden.

De puntgrote wijziging van hyperlinks vind ik niet zo mooi alle tekst er onder beweegt ook direct, dit werkt erg onrustig.
N.b. soms is het al voldoende op over een 'regel' waar een hyperlink in staat deze te 'activeren' (Portfolio 2) bij ander moet je echt op het woord zelf gaan staan.

Kleur gebruik... tja... maar ik begrijp dat je daar ook nog wat aan gaat doen..

Bij techniek staat o.a. Afbeelding als link Zie o.a. logo.html , welk logo bedoel je?
Logo links boven in is in ieder geval geen link...

Layout zou ook wat beter kunnen, tekst, buttons en achtergrond afbeeldingen zitten wat strak tegen elkaar, hier een daar wat meer ruimte zou wel mogen.

Op een 19'' monitor ziet het er allemaal wel erg klein uit, net als of je door een klein venster moet kijken.

Tot slot, als ik kies voor het grootste lettertype vallen de laatste letters van bv de tekst Feedbackformulier weg achter het rechter frame.

Al met al, knap gemaakt hoor, heel wat typ werk lijkt me.
thumb-up.gif

Laatst bewerkt:
Hallo Armand,

Het ziet er rustig uit. Geen schreeuwerige toestanden. Keurig. Naar bugs heb ik niet gezocht dat heeft een voorganger al gedaan zag ik in je gastenboek :D
Wat ik me wel afvraag........Ik heb een resolutie van 1280 x 1024. Daardoor staat er eigenlijk alleen in het midden maar iets. De zij- en onderkant is dus helemaal leeg. Zien andere resoluties dat beter?
Helpmij is b.v. wel beeldvullend bij mij.

Netjes hoor helemaal in Kladblok geschreven of heb je toch wat hulp middelen gebruikt?
Helemaal in kladblok :( Anders geen voldoende....

Bedankt voor je feedback! Ik ga alles eens nalopen en kijken of ik een paar leuke creatieve oplossingen kan verzinnen.

Met een resolutie van 1280 x 1024 heb ik eerlijk gezegd geen rekening gehouden. Ik heb dan ook niet met procenten gewerkt maar met pixels. Hier ga ik uiteraard ook aan werken!

MVG.

Armand

Geplaatst door -OPTICAL-
Helemaal in kladblok :(
Oh nee toch ... niet helemaal in kladblok ? Moet je eens nagaan dat jouw *.html documentjes maximaal 10 kb of zo zijn en dat de makers van windows & linux over veel grotere getallen praten ... die hebben ook heel wat typwerk moeten doen :D.

Maar je site: Voor een eerste site is dit zeker niet slecht. Het heeft nog lang niet het niveau van een professionele site, maar gezien dit je 1e site is, verbaas ik me daar ook niet echt over. Mijn 1e site was ... Kort samengevat: slechter dan wat jij hier nu laat zien :p
Ik vind je kleuren niet echt mooi: grijs, lichtgroen, donkerigergroen, groening, bruingroenig, tis niet echt een fraai aanzicht. De site zelf mis wel rustig, je gebruikt geen javascript troep die mijn hele beeld vernaggelen. De openingsfoto mag wel íets vrolijker => :) <= . En verder gewoon mooi verder prutsen, je komt d'r wel :).

Succes :thumb:

Moet je eens nagaan dat jouw *.html documentjes maximaal 10 kb of zo zijn en dat de makers van windows & linux over veel grotere getallen praten ... die hebben ook heel wat typwerk moeten doen .

Respect..... en een beetje medelijden natuurlijk :p

Bedankt voor je feedback :thumb:

MVG.

Armand

Picobello :thumb:

Klein geitje:
met Netscape gezien zijn de buttons in het bovenste frame
maar half te zien.

Netscape heeft een weergave welke iets groter is dan IE.
Dus controleer een site altijd met Netscape.
Netscape straft onjuiste html codes gelijk af.
De weergave in IE is meestal wel goed, zelf als er codes missen of onjuist zijn.

Toch zeker als je in de toekomst met CSS wilt werken, is de weergave
in NS belangrijk, omdat op sommige punten in CSS IE en NS anders reageren.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan