Mijn externe HD is nergens te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daisydees

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Ik heb ook een probleempje met een externe schijf.
Deze is van MSI, ik heb de software geïnstaleerd en nu wil ik hierop mijn foto's zetten.
USB erin en nu krijg ik rechts onderaan te zien dat ik de hardware kan verwijderen.
Maar ik krijg geen icoontje van de ext. schijf zelf. Gezocht in mijn computer, via het configuratiescherm, nergens. Waar is hij?
Als ik op hardware verwijderen druk komt hij ineens te voorschijn en zegt dat dit veilig verwijderd kan worden.......
Snappen jullie dit?:eek:
Zit ik ergens mis te kijken of zo?:confused:

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans topic.

Sorry, ik dacht dat het over hetzelfde onderwerp ging en bij sommige forums moet je die dan in hetzelfde topic zetten. In iedergeval bedankt.

Kijk eens in het configuratiescherm :Systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer en vertel eens wat je daar allemaal leest.

Sorry dat ik zo laat reageer. Ik heb heel veel moeten werken.

Bij de schijfbeheer staat het volgende

Schijf 0 standaard aantal gb's en online
Daar staat in orde EISA configuratie, Vista C: NTFS in orde, Data E: NTFS in orde.

Schijf 1 standaard 232,88 gb online
232,88 GB niet- toegewezen

Ik kan rechts klikken op schijf 1, volgens mij die schijf die ik moet hebben en dan zegt hij eigenschappen en help.

De opmerking "niet toegewezen" betekent dat de schijf nog niet geformatteerd is.

Hoe doe ik dat?
Ik ben daar al naar op zoek geweest maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Ik heb een baan met heel onregelmatige uren dus ik kan niet altijd meteen reageren.
Ik waardeer je hulp.

Nee alleen bovenstaande opmerking. Kan ik dat niet gewoon via Vista ergens?

Stop een CD van XP erin en boot ermee. Kijk eens of je dan wél die schijf kunt formatteren.

Volgens mij is het gelukt.
Ik heb ernaast op dat witte vlak geklikt met de rechtermuisknop. En daar kwam de wizzard formateren te voorschijn. Ik ben er nu mee bezig. Je hoort nog wel als het klaar is.

Ik heb een letter toe kunnen wijzen en hij is geformatteert. Van het weekend uitproberen of het werkt. Ik ben benieuwd.

En dáár gaat het uiteindelijk allemaal om:
dat de berg metaal, plastic, schroefjes en kabeltjes, ook wel genaamd "computer", doet wat jij wilt dat 't moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan