Mijn Externe HDD kapt er ineens mee, geeft nu ook RAW aan???

Status
Niet open voor verdere reacties.

LegoLad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2024
Ik heb een Externe Harde Schijf van 6T vol met films. Hij heeft het altijd goed gedaan maar laatst heb ik 400G overgezet van een andere schijf naar deze, alles was okay tot ik na het ontkoppelen van de schijf hem meteen weer aansloot. Daarna gaf hij aan dat hij eerst geformatteerd moest worden. Na een chkdsk scan(die vast sloeg) geeft de schijf nu RAW aan. Ik hoef niet perse de films terug(misschien alleen wat foto's) Wel zou ik enorm graag willen kunnen zien wat er allemaal op staat zodat ik alles opnieuw kan gaan downloaden. Alles terug is natuurlijk helemaal geweldig maar ik ga er al vanuit dat dit niet meer lukt. De schijf is zwaar verrot inmiddels. Ik heb al een deep scan gedaan met easeus en andere programmas maar helaas kunnen deze niets vinden. Het gaat om zeker 4000 films. Please Please HELP ME! ik voeg een Crystal Disk Image bij voor extra informatie.

Als je met die programma's niks meer kan doen, dan houdt het op. Misschien kan je de hoop vestigen op een speciaal recoverybedrijf. Maar dan moet je wel even in de buidel gaan tasten.

Even snel gekeken. Maar bij die hoeveelheid data zit je tussen de € 500,- en € 1500,-. aan kosten voor het herstellen.

Ga met TestDisk aan de slag.
Spartaanse tool maar erg goed, let wel, geen andere partitietool mag open staan.

Even snel gekeken. Maar bij die hoeveelheid data zit je tussen de € 500,- en € 1500,-. aan kosten voor het herstellen.
Als data jouw lief is.....

Nog een belangrijke tip. Goede kan dat deze schijf mechanisch niet meer in orde is. In het geval je zou overwegen de data te laten herstellen door een bedrijf. Ga in dit geval absoluut NIET aan de gang met allerlei tools. Elke extra beweging van de koppen kan meer schade veroorzaken en het moeilijker/onmogelijk maken de data te herstellen.

In alle andere gevallen natuurlijk prima om te proberen of er nog iets te redden valt.

Ga in dit geval absoluut NIET aan de gang met allerlei tools. Elke extra beweging van de koppen kan meer schade veroorzaken en het moeilijker/onmogelijk maken de data te herstellen

Zonder tool is er sowieso niets meer te redden en die recovery bedrijven zijn behoorlijk aan de prijs, bedoeld voor bedrijven en TestDisk werkt alleen met de partitietabel, kan wel gevonden bestanden naar een andere locatie kopiëren als je dat wil.

TestDisk is goede tip, heeft mij inderdaad wel eens geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan