Mijn Externe maakt geen contact meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra56

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2014
Mijn Externe harddisk(2TB) maakt geen contact meer met mijn computer. Ik heb heel veel data erop en wil ze niet kwijt.
Mijn broertje heeft het nagekeken en zei dat er een iets losgeraakt is (ik weet niet meer wat) waardoor er geen contact met wat dan ook tot stand kan komen. Hij zou dat losgeraakte stukje weer aan mijn harddisk kunnen solderen en misschien dat mijn harddisk het weer zou doen. Maar nu heb ik ruzie met mijn broer omdat ik denk dat hij alles nog erger heeft gemaakt....
Kan iemand mijn nu vertellen wat ik moet doen? HELP PLAESE! :(

BVD Sandra

Hallo

" heeft het nagekeken en zei dat er een iets losgeraakt is "

Onderdelen raken zo maar niet los van een normaal behandelde harddisk , ingebouwd in een externe casing ...

"Kan iemand mijn nu vertellen wat ik moet doen? HELP PLAESE! "

Post een paar --->duidelijke<--- foto's over welk(e) onderdeel we hier precies praten ...

Vermelding merk/typenr h.d.d. is uiteraard ook (zeker in dit geval) nuttige info

Mocht er echter serieuze printplaatschade zijn (losgescheurde componenten) , dan is er nog weinig hoop op een deftige herstelling.

De enige haalbare optie is dan om eventueel een identieke h.d.d. te gebruiken als donor h.d.d. (printplaat).

" Maar nu heb ik ruzie met mijn broer omdat ik denk dat hij alles nog erger heeft gemaakt.... "

Indien het toestel reeds defekt was ???? , kun je hem toch moeilijk verantwoordelijk stelllen .... een nee heb je ... een ja kun je krijgen ????

Peter

Die harddisk is uit het hoesje gehaald en ik zie deze info op de ene kant; Model: HD204UI (2TB/R54/32M)
HDD P/N: HD204UI/Z4
SAMSUNG

Aan de andere kant; Hard Drive X6 2 TB Model Code : 88ZBAC

Ik heb helemaal geen verstand van dit;)

Kun je een foto maken van het onderdeel welke beschadigd is volgens je broer?

Het ding wat volgens je broer kapot is, eigenlijk niet van belang als je de schijf "normaal wilt gebruiken"
als ik jou was, zou ik kijken of ik een powerkabel had, (je zult hiervoor wel de pc kast moeten openmaken):
sata-power.JPG

en een Sata kabel:
SATA_kabel_60cm_49996dc06e945.jpg

De betreffende kabels heeft anders iedere computer winkel wel (Zelfs Mediamarkt)

en vervolgens is het in feite een kwestie van de kabels correct te verbinden.

Dat is de op 1 na goedkoopste oplossing, en de goedkoopste oplossing is om het bij te leggen met je broer.

ik begrijp niet goed wat er nou precies kapot is.
is het het printje wat op de laatste foto te zien is of is het het printje op de achterkant van de schijf?

en wat zou er los moeten zitten volgens uw broer?

volgens mij zou het printje van de laatste foto gemakkelijk weer op de schijf te klikken moeten zijn en dan zou het weer moeten werken.

ook zoals een van de vorige posts vermeldde, je kan vrij simpel een sata kabel en een voedingskabel(waarschijnlijk al aanwezig in pc) kunnen aansluiten op de disk zelf.
dan is uw moederbord eigenlijk wat het printje van de 3e foto is nu.

en als laatste, Backups Backups Backups!
hoe vaak heb ik het wel niet meegemaakt dat externe schijven overlijden en alle foto's ineens weg zijn.
alle elektronische apparaten gaan ooit kapot, ook externe schijven.
Het zijn geen wonderdingen!

Je schrijft "Ik heb helemaal geen verstand van dit" en gaat toch proberen het allemaal zelf te doen?

Als de gegevens die op de schijf staan niet belangrijk zijn kan je dat gerust proberen.
Zoek anders professionele hulp.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan