mijn floppy werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter krako
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

krako

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2005
Mijn floppy werkt niet terwijl ik hem wel goed heb aangesloten .systeem geeft aan dat deze goed werkt toch werkt hij niet.hoe kan dit?

Bijlagen

Geplaatst door Guus abc
Die bijlage zegt niet veel.
Wat staat er in Apparaatbeheer?

Guus.

In apparaat beheer staat dat de floppy juist werkt...
maar als ik er op klik (op de Floppy) krijg ik de melding plaats een schijf als ik dat doe werkt de floppy niet.
de floppy werkt wel in de andere computer.In de Bios staat dat er een floppy is en bij deze computer ook.
wat ik ook probeer de floppy werkt niet (ik heb ook de stekkers al omgedraaid.(het lijkt wel of de leverancier van mijn nieuwe computer ergens gesimmuleert heeft dat er een floppy aanwezig is want bij aanschaf heb ik deze er niet in laten zetten.daarom de bijlage om te laten weten welk moederbord ik gebruik en welk systeem....
kun je me helpen???

Verwijder hem eens helemaal uit de computer EN uit Apparaatbeheer.
Start daarna een keer opnieuw op, schakel weer uit en zet hem er opnieuw in.
Veel meer kan ik ook niet verzinnen, want veel meer kan er niet met een diskettestation. Stuurprogramma's zijn niet nodig en de computer hoort hem gewoon te ontdekken.
Als dat niet werkt, kun je eens proberen of het aan het kabeltje ligt; je hebt blijkbaar nog een computer, dus verwissel de kabels ook eens.

Guus.

Geplaatst door krako

In apparaat beheer staat dat de floppy juist werkt...
maar als ik er op klik (op de Floppy) krijg ik de melding plaats een schijf als ik dat doe werkt de floppy niet.
de floppy werkt wel in de andere computer.In de Bios staat dat er een floppy is en bij deze computer ook.
wat ik ook probeer de floppy werkt niet (ik heb ook de stekkers al omgedraaid.(het lijkt wel of de leverancier van mijn nieuwe computer ergens gesimmuleert heeft dat er een floppy aanwezig is want bij aanschaf heb ik deze er niet in laten zetten.daarom de bijlage om te laten weten welk moederbord ik gebruik en welk systeem....
kun je me helpen???

Hallo Krako, in je bericht geef je aan dat je de stekkers van je floppydrive hebt omgedraaid, maar dat kan niet.
Als je de kabel in je hand neemt dan zul je zien dat hij aan een zijde, ongeveer in het midden van de kabel, getwist is ( gedraaid ) en die zijde moet aangesloten worden op de floppydrive met het rode draadje aan de kant waar je de voedingsstekker in plaats.
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan