Mijn (g) harddisk (250GB) Ineens weg. (Seagate barracuda 7200.9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit staat er na dat ik op analyse heb gedrukt.
---------------------------------------------------------------------------------
testdisk 6.5, Data recovery utility, October 2006
Christophe GRENIER <Grenier@cgSecurity.org>
http://www.cgsecurity.org

disk /dev/sda - 40GB / 37GB - CHS 4865 255 63
current partition structure:
partition Start END Size in sectors
1 * HPFS - NTFS 0 1 1 3843 254 63 61753797
2 E Extended LBA 3844 0 1 4863 254 63 16386300
test_FAT : Boot sector doesn't have the endmark 0xAA55
5 L FAT16 LBA 3844 1 1 4863 254 63 16386237
5 L FAT16 LBA 3844 1 1 4863 254 63 16386237

*=Primary Bootable P=Primary L=Logical E=Extended D=deleted

[proceed] [backup]
Try to locate partition.

------------------------------------------------------------------------------------

Hopelijk hoef ik in het vervolg niet weer zoveel over te typen. misschien hoefe je dit ook allemaal niet te weten. Dit is hoe dan ook wat er in staat. Onder partition start en end kan ik uitkiezen en op enter drukken. Onder aan bij proceed en backup kan ik ook selecteren.

Hoezo blij dat je hem ziet.

Hoe dan ook. enig idee wat ik nu moet doen?

Ga eens naar advanced, wel in die partitie, die het niet doet, je weet de groote, neem ik aan, in die extendet partitie, staan nu 2 fat16 partities, dat klopt niet, die moeten denkelijk fat32 zijn, doe daar een rebuild BS.

Ook kun je die partitie veranderen met geometry, maar dan moet je heel goed weten wat je doet.

Of probeer aan Partion Magic te komen, daar de Ptedit gebruiken, om die partitie weer op Fat32 type 0c te krijgen, indien die dat was, of NTFS, type 07, indien het er zo een was.

Ook Acronis Disk Director kan dat.

Nog een mogelijkheid, start op met de XP cd, ga naar de repairconsole, kijk of je daar wel die partitie hebt, d.m.v. cd G: in te toetsen, lukt het daar wel, en weet je zeker dat het die partitie is, geef het commando fixboot G: in, en enter, staat ook weer de reserve erop.

hmm ik ga eerst dat eerste uit proberen. mocht dat niet lukken dan ga ik partition magic gebruiken en ja die heb ik. Helaas kan ik niet de xp cd gebruiken omdat ik nu home op me pc heb staan maar de cd heeft allen professional. Ik hopp dat het gaat lukken.

Oeps kan niet. De partitie die het niet doet staat er niet bij. alleen de 40GB interne schijf zie ik en de 250GB externe schijf. Hoe moet ik dan op de partitie drukken die het niet doet.

Waarmee? hoe? en waarom?
Hier kan ik niet veel mee, kan het hier vandaan niet zien wat je doet.:confused:

laat ik het zo formuleren.

ik start dat testdisk. dan klik ik op create. vervolgens druk ik op disk /dev/sda - 40gb / 37gb

ik kon ook nog kieze uit disk /dev/sdb - 250gb / 232 GB

Als ik dan bij disk /dev/sda - 40gb / 37gb op proceed druk kies ik uit intel wat me eerder verteld is dat ik dat moest doen. dan doe ik advanced en dan weet ik het niet meer. ik heb nog in een eerdere reply neergezet wat er in dat venster stond.

Toen moest ik van jou de partitie ofzo aanklikken die het niet deed.

Voor zover ik weet is een partitie een schijf die is onderverdeeld in meerdere schijven. nut ervan is als er iets kapot gaat dat je niet alles op de hele schijf kwijt bent. Dat is een partitie voor zover ik weet.

Mijn (g) schijf is geen partitie maar een schijf zelf. Een 250GB interne schijf waar verder geen partities op staan. deze word niet meer herkent door deze computer.
verder zie ik hem ook niet staan in testdisk. alleen deze zie ik staan.

/dev/sdb - 250gb / 232 GB
disk /dev/sda - 40gb / 37gb

Misschien is dit wat duidelijker.

Of ik begrijp jou niet dat zou ook nog kunnen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Het begint nu steeds vager te worden, en dat op de zondagmorgen, nog wel zonder alcohol.:eek:

Geef eens aan, welke schijven je hebt, en hoe groot ze zijn, en hoe ze zijn ingedeeld in partities, partities zijn delen van een schijf, waar je schijfletters aan kunt hangen, dan zijn dat virtuele schijven, er is er maar immers 1, die doet of het er meerdere zijn, deze partities kunnen primair of extended zijn.

Je kunt maar 4 partities op een schijf aanmaken, primair of extended, maar de exdended partitie kun je wel weer onderverdelen in, geloof, 255 logische stations.

Hè, hè, dat is eruit.

Ga eens met diskmgmt.msc, in uitvoeren in te trommelen, naar de schijven, en vertel eens hoe die schijf wordt aangegeven, en vertel ook eens, wat die schijf was, standaard, of dynamisch, indien je dat nog weet.

Laatst bewerkt:
ik wil het niet nog erger maken dat dat het is:o maar...
als ik diskmgmt.mcs wil uitvoeren krijg ik deze error.

"Windows kan het bestand diskmgmt.mcs niet uitvoeren. controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop start en daarna op zoeken"

Verder wat ik je kan vertellen over de schijven op het moment is.

Ik heb een lokaal station (c) schijf. Een barracuda 7200.7 van seagate. Ik weet niet zeker maar ik heb een andere schijf nog de (e) schijf die waarschijnlijk een partitie zal zijn omdat me (c) schijf maar een capactiteit heeft van 30GB. (de andere 10gb zal dan een partitie moeten zijn aangegeven als station (e)) Als ik me (e) schijf open staat er dat ie niet geformateerd is. Ik geloof dat xp daar nu op staat.

Ik heb ook nog een externe schijf van olidata (250GB).
Ik zou ook die (g) schijf moeten hebben. Maar daar gaat het nu allemaal dus om. De naam van de schijf en de fabrikant is Seagate barracuda 7200.9 (250GB). Die zie ik nu dus niet meer en ik weet zeker dat ik er ook geen partities op gemaakt heb.

Verder in dat progamma testdisk zie ik alleen mijn 250GB externe schijf en mijn 40GB (C) schijf. En wat (e) moet voorstellen. Ik weet het niet. een partitie misschien. hij is niet geformateerd en ik zie hem ook niet in tesdisk.

sorry dat ik zo onbehulpzaam ben maar ik kan er ook verder weinig mee. + het feit dat ik bijna niks van hardeschijfen af weet laat staan dat proggie dat je me gegeven hebt.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als je me nog ff zou kunnen helpen als je nog mogelijkheden hebt om dit op te lossen.:thumb:

Foutje van mij, het is diskmgmt.msc.
Kun je daar misschien een screenshot van maken?

Moet wel zeggen, als je geen partities hebt aangemaakt, dan is het, helaas, een dynamische schijf, en kun je weinig mee, als deze ook al niet meer wordt gezien.

Tevens is een dynamische schijf, een uitbreiding op een bestaande partitie, die zullen dan ook allemaal goed moeten zijn, dus dat is het eerste wat er gebeuren moet.

oke. zover ik weet moet je zon plaatje op web poste en dan de url intikken. alleen ik doe dat altijd met imageshakc. alleen dan kan ik alleen dit soort bestanden gebruiken jpg jpeg png gif bmp tif tiff swf . Hoe maak ik dan zon bestand ik heb ctrl + print screen gedaan in welk progamma moet ik het dan plakken en opslaan om het op het web te posten.:o :o :o :o

thx dat wete we dan ook weer.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ik heb net me pc opnieuw opgestart en ik snap niet hoe het komt maar mijn schijf is weer terug. Dit slaat egt nergens op kan iemand dit verklaren. Ik snap er egt niks van. net opnieuw pc opgestart. ik keek in deze pc en hij was ineens teruyg hoe kan dat in godsnaam/:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

mocht iemand het tog nog willen weten hier is de de picture
ew4atmd8.png
[/URL][/IMG]
en zoals je ziet hij is weer teug. waarom weet ik ook niet ben tog happy.

Pas op, als meer dan 10 smilies gebruikt, krijg je er een rekening voor thuis.:cool:

En hoe is hij nu weergegeven in diskmanagement? welke schijf is het nu?

En gebruik die tip over fixboot G:.

Laatst bewerkt:
Pas op, als meer dan 10 smilies gebruikt, krijg je er een rekening voor thuis.:cool:

En hoe is hij nu weergegeven in diskmanagement? welke schijf is het nu?

En gebruik die tip over fixboot G:.

hmm ik ga ff in diskmanagemant kijken idd.
ene

En welke ti[ bedoel je. Ik zie hem nergens staan.

Geef eerst maar eens aan, welke schijfletter hij nu heeft, ook ontgaat het mij, waarom er allemaal extended partities zijn.:cool:

hij heeft nu schijfletter (d)

in testdisk kan ik hem nu ook gewoon vinden en hij staat beschreven als

disk /dev.sdc - 250gb / 232 GIB

Opstarten met de xp cd, naar de repair/herstelconsole gaan, en dan fixboot D: intrommelen, en enter, wordt de reserve bootpartitie teruggezet, en ben je van het probleem af, hopelijk.

Tevens kun je in diskmanagement, de schijfletters weer veranderen, als je dat willt.

die schijf letters boeien me neit egt als ik ze maar kan gebruiken.

En dat over die xp cd kan niet. omdat een expertje die voor ons heeft geinstaleerd en dat was home edition. wij hebben alleen een schijf van professional. anders had ik het zeker gedaan. in dit geval jammer dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan