Mijn games lopen vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumast

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2005
Hey!
Ik heb een probleem, als ik aan het gamen ben dan loopt mijn spel vaak vast, (geluid gaat wel gewoon verder) zomaar zonder reden. (vaak na een kwartier/half uur)
Het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw opstarten
Ook kon ik altijd NFSU2 spelen, maar sinds ik mijn grafische kaart (Geforce FX 5700) heb geupdate kan ik dat spel helemaal niet meer starten, ook niet als ik hem heb ge-deïnstaleerd en weer opnieuw geïnstaleerd.

Ik hoop dat jullie weten wat dit is :).

gr. Jumast

Heb je je kaart geupdate (m.a.w heb je een nieuwe kaart?) of heb je je drivers geupdate?

En met de vorige drivers had je geen problemen? Zou ik gewoon de oude er weer opzetten

je kunt proberen bij apparaatbeheer te kiezen voor
"vorig stuurprogramma "

deze comp>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer.
daar je videokaart selecteren en naar het tabblad stuurprogramma.
daar vind je die optie.

Je kan als hij niet meer op je compu staat ook oudere drivers downloaden mocht het nodig zijn

Geplaatst door Jumast
hoe zet ik die er weer op? staan die nog op mn computer?
heb ik al gedaan, maar blijft vast lopen.
Kan het zijn dat mn kaart misschien te weinig koeling krijgt?

als hij vast loopt gebeurt er dit:

-Beeld staat vast
-Muis kan nog bewegen
-Geluid gaat door

na een tijdje:
-Muis beweegt niet meer, maar heel langzaam alsof hij moeite heeft met het bewegen (zoals een spel op een veel te trage computer)
-Geluid happert

ik heb al eens geprobeert om te kijken hoe warm hij word, maar als ik speel en hij loopt vast kan ik daar niet naar kijken...

volgens mij heb ik de oude niet verwijderd..

Als je een nieuwe driver installeert moet je altijd eerst de oude verwijderen anders kan je problemen krijgen. Verwijder eens je beeldschermdrivers en installeer ze eens opnieuw, desnoods een oudere versie (want toen deed je spel wel nl)

Ik heb een vriend gevraagd om hulp, heeft er ook zeer veel verstand van, ik heb nu de nieuwste drivers van mn kaart gedownload en een update van nfsu2 gedownload en geinstalleerd, en nfsu2 doet het weer, ik heb ook the sims 2 geinstalleerd.. en die kan ik wel gewoon spelen zonder dat hij vast loopt, bij Empire Earth loopt hij vast en bij Age of Empires 3 ook.

Laatst bewerkt:
Krijg je dan nog een foutmelding of is het meteen helemaal vast?
Heb je die laatste 2 spellen wel eens kunnen spelen dan?

hij loopt gewoon vast, geen foutmelding nix.. mn geluid gaat wel nog gewoon verder.. en mn muis kan ik ook nog gewoon bewegen.. die laatste 2 spellen heb ik altijd met dit probleem gespeeld...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan