"Mijn gedeelde mappen": hoe krijg ik deze map weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Om onbekende redenen staat er sinds kort op de pagina "DEZE COMPUTER" onder "OVERIGE" een lege map "MIJN GEDEELDE MAPPEN". Ik deel niks en vindt deze vermelding overbodig. Is dat ook weer weg te krijgen?

Hoi,

Onderdeel van Windows Live Messenger ....
Ik heb niet kunnen ontdekken hoe je die kan verwijderen, zonder dat je Live Messenger verwijdert van je PC. Zelfs als je gedeelde mappen niet gebruikt.

Ok bedankt.

Gedeelde mappen staat uit bij Messenger (mijn zoon!!!). Map echt niet te verwijderen?

Kan waarschijnlijk wel en vermoed ik deze vermelding te vinden in regedit onder

HKEY_LOCAL_MACHINE_Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\DelegateFolders

Als je op het plusje klikt van de DelegateFolders dan zie je sleutels met lange code één van die is de messengermap als je die sleutel verwijderd is ook dat mapicoontje weg uit deze computer..

Mogelijk vind je in regedit in het rechterveld van deze sleutel bij Data de beschrijving van deze map die is dan gelijk aan dat wat in deze computer staat onder de map.. Zo kan je bepalen welke sleutel je hebben moet.

Als je niet zeker bent van de zaak verwijder dan niets uit het register en blijf er vanaf..
http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;256986&x=14&y=11
:)

Staan onder documents and settings

De gedeelde mappen staan in je profiel.

C:\Documents and Settings\USERNAME\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger

Als je MSN afsluit en deze map verwijdert of eventueel hernoemt, dan ben je alle gedeelde mappen kwijt. En zou je hem opnieuw kunnen aanmaken.. Je kan in principe niet voorkomen dat iemand gedeelde mappen aanmaakt, omdat deze in het profiel van de gebruiker komt en daar standaard rechten op heeft.. Misschien een bestand Messenger aanmaken dat zou kunnen werken, omdat dan de directorie niet meer aangemaakt kan worden... heb het niet getest.

Suc6,
Duif

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan