Mijn geheugen op C loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Idolina

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
7
Een vriend van me heeft de geheugen op mijn harddisk in 2en gesplitst van mijn laptop.
Op C(totaal 19g) nu nog maar1,5 gigab over.Daar zitten alle programma.s op,
En op D(totaal 17g) en nu nog 10 gigab over heb,waar de foto's en muziek naar toe gaan van emule.

Als ik naar "mijn computer" ga en ik ga met mijn cursor op het vierkantje staan van C en krijg ik die melding van het aantal Gigab van wat ik nog over heb.
Terwijl als ik C open klik, ik het niet ergens kan achter halen waar al die Gigab blijven.
Wie kan mijn helpen

Gr Rick
 
Laatst bewerkt:
Hiermee kun je zien, wat de schijfruimte in beslag neemt.

Zet ook eens in de mapopties, alles zo, dat je ook de systeembestanden kunt zien, hibernation, de pagefie, en de map system volume information, voor de system restore, nemen vaak de meeste ruimte in.

Ook het progje Ccleaner, kun je de boel schoonmaken, kijk wel even naar de configuratie, vooral in de applicaties.
 
Hoi

Bedankt voor het snelle reageren.

De cc cleaner heb ik er overheen gegooid, en daar kon ik 78mb mee weg halen.

Daarna het andere programma de disk chart.

En nu geeft hij aan, dat 47% wordt ingenomen door de windows installer.

Tekst= windows/installer uses 10,182m bytes( 47.97%) for 1,289 files

Gr
 
Hoi
Ik ben nieuw op deze site/forum, en wist niet precies waar ik mijn vraag moest plaatsen.

Dus bedankt ik was me vraag en antwoord al kwijt.

Maar ik heb gisteren de diskspacechart geinstaleerd en hij geeft het volgende aan over C:

Tekst= windows/installer uses 10,182m bytes( 47.97%) for 1,289 files

Voor de rest heb ik een voetbal spel erop zitten die veel geheugen gebruikt, maar de windows installer neemt echt heel veel ruimte in beslag.

Wat is eigenlijk windows installer?

Gr Rick



I
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de installatiebestanden van MSI, kun je bij software deze eventueel herstellen, als die bestanden er niet meer zijn, zul je die applicaties opnieuw moeten installeren, je kunt ze, in principe, gewoon verwijderen.
 
Maar ik zie deze bestanden wel op de diskspacechart staan.

Alleen waar moet ik zoeken in mijn computer.

Ik kan ze zelf niet lekker vinden bij software

Ik heb 1 ding gezien bij software maar staat niet achter hoeveel ruimte het in belag neemt.

Er staat windows installer 3.1(KB893803).

Als ik dit weg haal zou ik dan weer meer ruimte hebben?

Gr Rick
 
Laatst bewerkt:
Nee, ze staan in de windows map, in de map installer, wel zul je bij de mapoties, in verkenner, of het configuratiescherm, alles zo moeten zetten, dat je alle systeembestanden en mappen kunt zien.

In software, staan alle progjes, die zijn geïnstalleerd, die kun je dan daar niet meer herstellen, als je die map hebt leeggemaakt
 
zo zijn we weer, zie er niks bij staan installer in de windows map in C
 
Nou het is gelukt. Ben nu bezig op alle die bestandjes te wissen bij windows installer.

Ik heb nu al 7gigabyte meer ruimte.

Onwijs bedankt, en tot snel misschien.

Gr Rick:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan