Mijn geluid het niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyberio

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
23
Mijn geluid doet het al een hele poos niet.
Ik heb geen idee wat de oorzak is. Ik heb al kleine dingetjes gecheckt of geluid niet gemute staan enz maar dat is allemaal niet de oorzak.

M'n Geluidsdriver is CMedia 9880
Ik weet niet of deze verouderd is of wat dan ook, of dat ik moet updaten ..

Iemand een oplossing?

Gr. Cyberio
 
kijk eens onder apparatenbeheer of je daar gele of rode tekens ziet staan!
 
Als je een onboard geluidskaart hebt dus op je moederbord dan kun je de drivers downloaden op de site van de fabrikant hiervan.
Dit geld ook als je een apparte geluidskaart gemonteerd hebt.

Weet je de fabrikant en type van je moederbord of geluidskaart niet dan kun je met het programma Everest Home Editie de gegevens hiervan boven water halen dit programma kun je op onderstaande site downloaden.

Everest Home Editie Download Site
 
Volg dan het advies van SJJ,everest binnen halen om iets dieper in de Pc te kijken en te achterhalen welke drivers je precies nodig hebt.
 
Gewoon even drivers installeren want dat is volgens mij het probleem.
 
M'n moederbord is: ASUS P5AD2-E Deluxe

Moet ik dan deze driver of wat dan ook verwijderen? (Zo ja? Hoe dan)
En maakt het dan uit welke driver ik installeer?
Ik kan me wel herinneren dat ik op mijn pc hiervoor altijd SoundMAX als geluidsdriver had ..
 
Je gooit nu alle merken door elkaar, en een geluidschip onboard werkt alleen als deze in de bios op enabled staat of de controller ervoor, de chipsetdrivers zijn geladen en de audiocodecchipdrivers.

Alle drivers voor je mobo vind je hier, begin met deze, uitpakken en installeren, na een reboot installeer je die audiodrivers die uit 3 pakketjes bestaan, uitpakken, installeren en wederom rebooten, opnieuw opstarten dus.
 
Op die site van ASUS die jij mij gaf staan 3 dingen van XP, moet ik die alle 3 installeren? Want ze hebben allemaal wel verschillende grotes, of moet ik er 1 van nemen?

Ik heb die andere stappen die je gezegt hebt al gedaan ;)
 
Er staan 3 dingen voor XP onder elkaar, 1/3, 2/3 en 3/3, dus ik moet die alle 3 downloaden, uitpakken, installeren en dan weer rebooten?
 
Eerst die Intel inf file downloaden en installeren, rebooten, dan die die 3 zip files, die uitpakken in een gekozen map en de setup starten en weer rebooten.

audiodrivers die uit 3 pakketjes bestaan
 
Die had ik al gedownload, geinstalleerd en pc daarna gereboot :) Dus dan download ik nu die 3 zipfiles ;) Is dan het probleem miss opgelost? Of moet er dan nog wat gebeuren?
 
Klopt maar wel alle 3 even uitpakken in 1 map en dan installeren.
 
Lange Pier, mijn geluid doet het eindelijk weer! :D

Dit heeft lang geduurt .. ben op meerdere forums enz geweest maar niemand wist de oplossing.. maar eindelijk doet die het weer! Hartelijk bedankt!

Ik had op dit forum nog een ander klein probeempje staan, ging over een rare error, miss dat je daar miss ff snel een kijkje wilt nemen:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=322551

Nogmaals bedankt! ;)

Gr. Cyberio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan