Mijn gforce ti4600 wordt niet door vista herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi,

Ik heb Vista geinstalleerd en als ik die nu opstart krijg ik alleen bij apparaatbeheer een standaard vga adapter te zien.
Ik heb dus een onboard videokaart en een AGP NVidiaGeforce TI4600 128 mb kaart.
Als ik de NvidiaGeforce drivers voor Vista 64 bit voor mijn TI4600 Nvidiakaart installeer dan krijg ik de melding dat die drivers niet geschikt zijn voor de nu aanwezige vga adapter.
Met andere woorden, vanaf het moederbord wordt de AGP NvidiaGeforce TI4600 helemaal niet herkend.

Weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen als dit is op te lossen.

Graag hoor ik het van je

Alvast bedankt namens Barney
 
moet je niet eens kijken of de losse videokaart wel aan staat in de bios?
 
Hoi jeroen,

bedankt voor je snelle reactie
Op dezelfde computer heb ik windows xp ook draaien en daarin wordt ie meteen herkend
Ik heb wel in de bios gekeken maar kon zo gauw niet iets vinden wat ik anders zou moeten of kunnen instellen
Misschien weet jij meer hierover


barney
 
Hoi jeroen,

bedankt voor je snelle reactie
Op dezelfde computer heb ik windows xp ook draaien en daarin wordt ie meteen herkend
Ik heb wel in de bios gekeken maar kon zo gauw niet iets vinden wat ik anders zou moeten of kunnen instellen
Misschien weet jij meer hierover


barney

in de bios kan je instellen of je de onboard video wilt gebruiken of niet en of je pci videokaart ondersteund wordt vanuit de bios. werkt je beeldscherm nu op de losse kaart of op de on board?
 
In xp werkte standaard de agp nvidia kaar
Nu krijg ik in vista een standaard vga kaar
welke hij hier nu mee bedoeld weet ik eigenlijk dus niet

barney
 
ja maar op welke van de twee zit je scherm nu aangesloten dan
 
oh oke duidelijk

op de agp videokaart jheroen.

Het staat nu zo in de bios

AGP mode 4x
AGP fast write Enable
AGP Aperture Sise 128 mb
Onchip vga frame buffer Size 64 mb
Cpu Direct Asses onchip Vga FB disabled

barney
 
Je moet zoals SSJ al aangeeft, de driver installeren voor de chipset op je moederbord. (nForce-series blijkbaar?)

Voor de rest wordt de GF4 Ti niet ondersteund in de huidige Vista-driver, zoals je hier kan zien.
 
onboard gaan dus,of een nieuw kaartje:confused:
 
Hoi allemaal erg bedankt voor jullie hulp.
Ik had dus bij nvidia de drivers voor vista 64 bit gedownload en deze wilde ik dus installeren, maar dan krijg je dus de melding dat de nu gevonden standaard vga kaart geen geschikte hardware is voor deze drivers.
Moet ik nu voor vista de agp nvidia kaart eruit halen en de onboard kaart proberen
Dit is mijn moederbord: MSI K8MM-LSR (MS-6741)
Chipset VIA VT8380 K8M 800
Ik heb nu 2 besturingssystemen op mijn computer, XP en Vista
Als ik de agp eruit haal of in de bios uitschakel dan doet die het natuurlijk ook niet meer in XP ( waar ie uiteraard wel perfect werkt )

Ik hoor graag van jullie hoe julllie dit zouden oplossen

groetjes Barney
 
Hoi allemaal erg bedankt voor jullie hulp.
Ik had dus bij nvidia de drivers voor vista 64 bit gedownload en deze wilde ik dus installeren, maar dan krijg je dus de melding dat de nu gevonden standaard vga kaart geen geschikte hardware is voor deze drivers.
Moet ik nu voor vista de agp nvidia kaart eruit halen en de onboard kaart proberen
Dit is mijn moederbord: MSI K8MM-LSR (MS-6741)
Chipset VIA VT8380 K8M 800
Ik heb nu 2 besturingssystemen op mijn computer, XP en Vista
Als ik de agp eruit haal of in de bios uitschakel dan doet die het natuurlijk ook niet meer in XP ( waar ie uiteraard wel perfect werkt )

Ik hoor graag van jullie hoe julllie dit zouden oplossen

groetjes Barney

Lees nog es mijn vorige bericht.
 
De chipset is dus geen nforce maar een VIA VT8380 K8M 800

Maar moet ik nu de agp kaart eruit halen wil ik met de onboard videokaart werken of kan ik die erin laten zitten voorals ik met xp werk
En hoe stel ik dit dan in de bios goed in


Barney
 
Heb je geen handleiding gekregen bij het moederbord. Daar moet het ook in staan.
 
Nog iets,

Als ik nu kijk bij die standaard vga, dan staat daar wel dat ie van nforce is en dat ie 128 mb is.
Hij herkend nu de naam niet denk ik, want ik kan wel hoge resolutie instellen.
Maar nu heb ik daar een IIyama monitor bij en die drivers voor het instellen van de verversingssnelheid ( 100 hrtz ) kan ik dus niet doen zonder die drivers.
Nu zegt ie dat ie de standaard vga hertz gebruikt en met die instelling kan ik dus geen earofase gebruiken en heb ik flikkerend beeld.
Het is nog 1 groot probleem die Vista

Barney
 
Nog iets,

Als ik nu kijk bij die standaard vga, dan staat daar wel dat ie van nforce is en dat ie 128 mb is.
Hij herkend nu de naam niet denk ik, want ik kan wel hoge resolutie instellen.
Maar nu heb ik daar een IIyama monitor bij en die drivers voor het instellen van de verversingssnelheid ( 100 hrtz ) kan ik dus niet doen zonder die drivers.
Nu zegt ie dat ie de standaard vga hertz gebruikt en met die instelling kan ik dus geen earofase gebruiken en heb ik flikkerend beeld.
Het is nog 1 groot probleem die Vista

Barney

Dat is niet de onboard-videokaart, want dat moet de VIA UniChrome Pro IGP wezen.

Die nforce, daar wordt mee bedoeld je losse videokaart, oftewel de Geforce. Alleen jammer dat ie niet ondersteund wordt in de Vista-driver, zoals ik al eerder zei.

Je moet dus de onboard-videokaart aanzetten en installeren wil je goed beeld hebben in Vista.
 
Je moet gewoon de drivers voor vista downloaden bij nvidia voor je kaart die je hebt bijgeplaatst dus niet je onboardkaart.
Misschien moet je hem eens handmatig installeren door zelf de drivers aan te geven van uit apparaatbeheer.
 
Je moet gewoon de drivers voor vista downloaden bij nvidia voor je kaart die je hebt bijgeplaatst dus niet je onboardkaart.

Die Geforce4 Ti wordt helemaal niet ondersteund in de Vista-driver, zoals ik al eerder zei.
 
Dat heeft Barney ook al geprobeerd en dan krijgt ie de melding zoals in zijn 1e post staat.

Gaat gewoon niet werken daar de ondersteuning er niet is in die Vista-driver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan