Mijn Google startpagina is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Hi,

Ik weet niet of dit met spyware te maken heeft maar zie zo snel geen andere optie.

Sinds ik ZoneAlarm had gedownload is mijn opstartscherm van Google verdwenen en overgenomen door "Protected Search"
Ik gebruik FireFox en heb al geprobeerd om het opstartscherm weer terug te krijgen maar helaas.

Ik heb ook een scan gemaakt met: Malwarebytes Anti-Malware, maar er zijn geen bedreigingen gevonden. Ook mijn virusscanner geeft niets aan. Maar ik wil toch van het scherm met Protected Search af.
Kan iemand mij een idee geven?

Protective Search is een onderdeel van ZoneAlarm. Je kan het (neem ik aan) uitschakelen in de instellingen van het programma.

Hoi,
Dan zal je wel tijdens de installatie vergeten zijn het vinkje weg te halen bij: Make Protected Search my startpage o.i.d. en heb je gewoon verdergeklikt of je hebt niet voor custom installatie gekozen.
Ik weet het niet, het is zeker 8 jaar geleden dat ik ZoneAlarm gebruikte dus het zal wel flink veranderd zijn.
Dit trucje halen ze steeds vaker uit met gratis software.
Deïnstalleer anders ZoneAlarm en installeer het opnieuw en goed opletten tijdens de installatie.

Bedankt,

Dat zal dan idd wel de oorzaak zijn. Ik was niet zo gecharmeerd van ZA heb die dus gewist, maar Proctected search blijft gewoon aanwezig. Voortaan nog beter opletten.

Hi Mik,

Bedankt voor de tip.

Ik maak gebruik van FireFox en in opties staat mijn startpagina ingesteld op: http://google.com/
Maar Proctected search blijft hardnekkig aanwezig. Heb nu de Firewall van windows maar weer aangezet.
Heb de Comodo Firewall voor Windows gedownload en ga hem zeker uitproberen.
Er is ook geen afbeelding te vinden van Prot.Search noch met regedit in het register.
Het is een volhouder.

Als je er ook een toolbar van hebt staat hij wss gewoon in de softwarelijst, zo niet is het spy/malware volgens mijn opgezochte info en meegekomen met zone-alarm? Ligt eraan van welke site je hebt gedownload.
Probeer dan eens een scan met Mbam (zie link in m'n handtekening).
Een idee om spywareblaster op je pc te zetten? Is gratis en voorkomt dat je op foute sites terechtkomt, een soort blacklist zeg maar.
Het progje blokt automatisch foute sites waar je spy/malware op kunt lopen.

Laatst bewerkt:
hallo Mik,

Bedankt voor de progjes. Mbam kan geen spy-malware vinden. Ben wel blij met Comodo Fw.

Zal ook spywareblaster nog eens loslaten op het geheel.

I.i.g bedankt

Zoals ik op 3 december al zei kan mbam geen malware vinden. Want ik heb nog steeds last van Protected search en nu ook weer van een andere zoekmachine waar ik niet om gevraagd heb :evil:. Nog steeds Google search niet terug.
Ik las toen ergens dat Spyhunter dat wel kon oplossen.
Ja.... Spyhunter vond 33 malware toestanden, maar om die te verwijderen moest ik maar eerst het progje aanschaffen. Dit lijkt zelf wel op een soort malware.
Comodo houdt wel bepaalde websites tegen die niet pluis zijn.
Bij mij is FireFox ook een stuk langzamer geworden dan voorheen misschien door de aanwezige malware die niet gevonden wordt.

Ik kom niet zo goed te weten wat Spywareblaster voor me doet, maar mal- en spyware volgens mij niet zo best.
Spyhunter ondertussen van de computer afgehaald.

Volgens mijn info is het freeware: ToolbarCleaner. Ken het progje zelf niet.
SpywareBlaster zorgt op de achtergrond ervoor dat je niet op bekende mal- en spyware websites terchtkomt. Je merkt er verder niets van totdat je naar 1 van die websites probeert te gaan, da krijg je wss een 404 melding o.i.d.
Forum ZoneAlarm:
you can simply remove the ZA toolbar (you will find the entry in XP add/remove programs). During the uninstall the toolbar installer will ask you if you want to restore your homepage previous settings.

If you want to install the toolbar without those changes, remove fully ZA and the toolbar and on the first screen of the ZA installer choose "custom".

You will have then the option to install the toolbar without changing the search engine or homepage.
Heb je onder software e/o programma's en onderdelen gekeken of ze daar nog ergens tussen staan?

Laatst bewerkt:
Spyhunter wordt idd gratis aangeboden, vind dan een berg zooi en wil dat alleen weghalen als je het programma aanschaft.
ToolbarCleaner is idd freeware en heeft een aantal onnodige werkbalken verwijderd. Dat is de voornaamste werkzaamheid van het programma. Ondertussen zit ik nog steeds opgezadeld met de irritante startpagina van "Protected Search" die zich naar het laat aanzien diep in het systeem heeft genesteld. Is weinig van te vinden op internet.

Al gekeken bij msconfig>opstarten (uitvoeren>msconfig>opstarten)?
Welk OS heb je?

In msconfig>opstarten staan geen vreemde eenden in de bijt, ik gebruik Windows 7 Ultimate. Best wel tevreden over.
Ik ben wel van het programma searchqu.com af. Dat stond in de map c:/users/home/appdata/google het is dus waarschijnlijk door google zelf geïnstalleerd.

Ja Google heeft ook een protected search, heb je trouwens je startpagina van Google weer terug?
Je hebt FF zeg je, typ in de adresbalk about:config en typ in de zoekbalk bovenaan protected search

Nog steeds de Google startpagina niet terug :evil: in about:config is protected search niet te vinden.
MBam verhindert steeds als ik FF start het ipnr 207.232.22.60 en dat is al een hele lijst geworden, alleen vandaag al 112 keer.

Laatst bewerkt:
In veilige modus is bij mij geen F8 want dan krijg ik de opstart volgorde van de HDD te zien. F5 deed de job heb het programma iobit gedownload en geinstalleerd, maar krijg het niet aan de praat. Ook niet als ik bij start/programmas iobit aanklik wil het niet werken.
FF in veilige modus geeft wel de Google startpagina weer.

Morgen overdag maar weer verder, ga naar m'n mandje, truste

Ok, heb nog een aanpassing gemaakt in mijn vorige reactie!
Scan met Mbam en Iobit eens in de veilige modus (programma's handmatig opstarten).

Laatst bewerkt:
Ik ben van searchqu.com en protected search af. Ik heb weer mijn gewone Google startpage terug en alles ziet er tot op dit moment goed uit. Diverse keren in veilige modus opgestart. Bij mij is dat eerst F5 en dan F8. De programma's die je had aanbevolen blijken de zaak te hebben geklaard. Heeft wel wat moeite gekost maar volgens mij is het nu in orde.

Wellicht is het probleem ontstaan door het downloaden van een film (kan dat?)
Ik hoop dat ik nu voldoende beschermd ben.

Ik heb nog even gekeken waar het IP adres bij hoorde, maar dat zegt me niets

Who is: 207.232.22.60

OrgName: Elron Technologies
OrgId: NTIL
Address: 850 Third Avenue
City: New York
StateProv: NY

In het host-file staat als voorbeeld:

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

Hier is dus niets geblokkeerd denk ik. Vandaag startte de pc op met de Google startpagina

snelle scan van Mbam
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Iobit wil niet opstarten. Heb de tweede link gedownload

Advances System Care 6.0 (is hetzelfde als iobit)
Programma ziet er goed uit maar vind geen malware.
Het register werd opgeschoond
Ongevraagde bestande geschoond
Internet geboost
en snelkoppeling problemen opgelost

Bedankt voor de uitgebreide hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan