Mijn grafische kaart presteert niet zoals het hoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

mauricekoster

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo,
Ik ben ten einde raad...
Ik heb een Acer dual core van een half jaar oud met Vista besturingssysteem.
Alles werkte perfect totdat de Acer vorige week een conflict kreeg met 2 geluidskaarten en crashte.
Ik heb toen de standaardinstellingen van Vista weer teruggezet en kon de hele rataplan weer terug installeren.
Het geluid was er weer, alleen doet nu de grafische kaart het nauwelijks meer.
Ik heb van alles geprobeerd om de standaard bijgeleverde NVIDIA Geforce 8300 GT weer te laten functioneren maar dat lukte voor geen meter meer. Grafisch zag het er niet meer uit en ik dacht dat er wellicht wat chips in de videokaart een opdonder hebben gehad.
Aangezien je voor hulp bij Acer niet veel hoeft te verwachten en ik toch een wat meer kwaliteitskaart wou, heb ik maar meteen een Asus EN8600GT gekocht met 512 MB.
Mijn problemen zullen nu toch wel over zijn dacht ik...nee dus..
De problemen zijn iets minder erg maar nog steeds van dezelfde aard.
Schokkende beeldverversing bij spelletjes, slechte graphics etc.
Ik heb al wat dingen uitgeprobeerd, zowel in Vista als in de games zelf, geen resultaat.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen???..:(

Toch zie ik nergens Drivers staan heb je die wel geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Drivers

Ik heb de drivers geinstalleerd, 2 x.
Geen resultaat.
Volgens mij zit ik in het verkeerde forum...
Dit is geluidskaarten..

Laatst bewerkt:
Asus drivers

Ik heb de Vista 32 bit driver van Asus geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil.
De oude driver van de NVIDIA 8300 zit niet meer in de besturingsprogramma's.
Zou het moederbord een probleem hebben?...

wat heb je voor een dual core? hoeveel werkgeheugen? wat voor een spelletjes??

2 x Pentium 3 GHz met 2MB ram.
Ik speel niet de modernste spellen, zoals IL-2 Sturmovik en Counterstrike (de oude).
In principe had ik aardig goede graphics met de NVIDIA 8300, maar nadat ik vanwege een crash en problemen had met mijn geluidskaart, ben ik terug gegaan naar de standaard instellingen in Vista.
Sindsdien krijg ik zowel de oude NVIDIA als de nieuwe Asus EN8600 graphic card niet meer goed.
Ik krijg nu ongeveer 3d prestaties op het nivo van het jaar 1992.
Ook het inladen van bijv. Sturmovik duurt 2 minuten en de pointer van de muis reageert dan langzaam.
Bedankt alvast,
Maurice

Laatst bewerkt:

2 x Pentium 3 GHz met 2MB ram.
Ik speel niet de modernste spellen, zoals IL-2 Sturmovik en Counterstrike (de oude).
In principe had ik aardig goede graphics met de NVIDIA 8300, maar nadat ik vanwege een crash en problemen had met mijn geluidskaart, ben ik terug gegaan naar de standaard instellingen in Vista.
Sindsdien krijg ik zowel de oude NVIDIA als de nieuwe Asus EN8600 graphic card niet meer goed.
Ik krijg nu ongeveer 3d prestaties op het nivo van het jaar 1992.
Ook het inladen van bijv. Sturmovik duurt 2 minuten en de pointer van de muis reageert dan langzaam.
Bedankt alvast,
Maurice

je kunt geen 2 pentiums hebben, en wat voor een pentium? hoeveel ghz? want ik snap het niet, is het nu een pentium 3 , of een pentium .. 3ghz ??

2 x intel processor 3.00 GHz

Bij systeemeigenschappen staat
2 x Intel 3.00 Ghz.
Ik dacht maar om nog eens opnieuw Vista te installeren.
Kijken of dat helpt.
Aanbieden bij Acer onder garantie gaat waarschijnlijk geld kosten omdat ik de kast heb geopend.

Maurice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan