mijn hdd kan ik niet formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rino26

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
hallo,

ik heb een hdd uit een andere windows pc gehaald.
en zet hem nu in die van mij.
allen het probleem is dat hij niet leeg wil.
het is nu een raw geworden en kan hem niet meer formatteren.

en kan er eigenlijk niks mee.
kan er niet op en zie hem wel.
heb de volume verwijderd en daarna weer aan gemaakt, maar het blijft het zelfde.
heb hem ook al op andere inpoort op het moederbord gedaan maar dan start Windows niet eens op.

wat moet ik doen om hem weer aan de praat te krijgen??

alvast bedankt

Rino26

download minitools partition wizard en installeer deze
open het programma en klik met rechts op de schijf en kies delete, dan create new volume
daarna op apply drukken linksbovenin, dan word de nieuwe partitie gemaakt

en nou moet k hem formatteren en dat wil niet.
hem ook al met het programma geprobeerd. werkt ook niet. hij zegt daar na met een melding dat ik moet kijken naar het alleen-lezen.
weet niet wat dat inhoud. of dat hij niet goed is aan gesloten maar daar hem ik al naar gekeken

Partitie(s) verwijderen en nieuwe aanmaken in ntfs, kun je hem gelijk formateren.

dat heb ik dus gedaan. maar dan bijft hij zo en kan er nog niks mee.

Maak eens een screenshot van schijfbeheer of van dat progje en plaats die hier, kijken we even mee.

Kan een dynamic disc ziijn ......Komt die schijf uit een raid of JBOD setup?

ze zeggen allemaal het zelfde op google. dat wat jullie ook al zeiden in het begin dat zeggen ze. maar dat formatteren lukt niet in de opdracht die jullie en hun geven. niet voltooid.

Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.
Gepikt.

Zonder een duidelijk beeld is en blijft het lastig.

Zet eerst de reserve mbr terug met TestDisk en reboot, wat staat er dan?
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Bij de documenten zie je hoe of wat.

Het was de bedoeling om bij "MBRcode" de mbr te overschrijven.

Maar zo mag het ook.

Dat zegt niets door de geometrie van de huidige schijven, er wordt een vertaalslag gemaakt.
Overigens lijkt mij dat niet van de mbrcode.

Indien je weer kunt gaan naar je afbeelding 5 uit de vorige post en daar "write" geeft en opnieuw opstart, wat zie je dan in schijfbeheer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan