Mijn hele computer leegmaken en eventueel windows 7 installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiek1

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb dus eigenlijk niet echt een idee in welk topic ik deze vraag moet plaatsen ;)

Anyways, hier is mijn vraag:
Mijn computer is nu na ongeveer 4 jaar helemaal vol en hij begint ook redelijk traag te worden. Ik wil hem graag helemaal leegmaken, om vervolgens als het ware 'opnieuw te beginnen'. Ik verwacht dat hij wat sneller wordt hierdoor, en dat ik weer genoeg ruimte heb voor komende tijd.
Ik heb een HP pavilion elite M9180, met vista erop.
Ik zou eventueel windows 7 willen als ik toch alles moet verwijderen, maar als ik alles gewoon leeg kan maken, zonder vista te verwijderen, zou ik dit liever hebben.
Ik heb de bestanden die ik wil bewaren al op een USB gezet, en de rest kan er eigenlijk af, of kan ik gewoon opnieuw downloaden.
Ik ben niet zo computertechnisch, dus ik heb geen idee hoe ik dit moet doen allemaal.

Bedankt alvast!

Robbie
 
Hoi,
welkom op Helpmij

Als je opnieuw wilt beginnen met behoud van je huidige OS zet je pc dan terug naar fabrieksinstellingen.
Let wel dat evt. servicepacks en updates ook verdwenen zijn.
 
Bedankt voor je reactie :)

Hoe doe ik dit precies? En deze servicepacks/updates kan ik gewoon weer downloaden toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor, ik wilde er alleen maar even op wijzen, maar ik heb de handleiding bekeken en er is volgens mij geen mogelijkheid tot het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Toen waren ze nog niet ver :eek: of ze hadden toen nog andere inzichten voor herstel.
Heb je toentertijd geen herstel cd's aangemaakt?
 
Ja hoor, ik wilde er alleen maar even op wijzen, maar ik heb de handleiding bekeken en er is volgens mij geen mogelijkheid tot het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Toen waren ze nog niet ver :eek: of ze hadden toen nog andere inzichten voor herstel.
Heb je toentertijd geen herstel cd's aangemaakt?

Nee, heb ik al naar gezocht. En ik heb ook geen cd om vista opnieuw te installeren.
Ik heb nog wel de handleiding doorgenomen, maar daar kon ik niet echt wat nuttigs in vinden.
 
Leen eenzelfde versie v.e. kennis/vriend en installeer je Vista opnieuw met je eigen key.
Haal wel eerst alle HP-drivers van de website op.
 
Wat gebeurt er als je iemand anders key gebruikt?
En waar kan ik mijn versie zien?
En is het ook mogelijk om windows 7 te installeren als ik toch vista al moet verwijderen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je iemand anders z'n key gebruikt is dat illegaal.
Controleren versie:
windowstoets + r
typ
winver
enter
Je kunt in principe Win 7 rechtstreeks installeren door bij de installatie voor "aangepast" te kiezen en de Vista-installatie/partitie te verwijderen.
 
Oke, dan ga ik morgen even wat regelen en dan kom ik hier het resultaat melden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan