mijn ing werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
227
Hallo,

Gisteren heb ik een virus gehad,heb deze (volgens mij succesvol) met malwarebytes verwijderd.Sindsdien kan ik niet inloggen op Mijn ing.Ik krijg een leeg scherm.Volgens ing is de site geblokkeerd en moet ik naar een expert.
Nou hier ben ik dan :) Wie kan mij een goede tip geven.Moet ik nog een andere scanner laten lopen misschien?
Groeten,

San
 
Natuurlijk moet je altijd op de eerste plaats jouw normale antivirusbeveiligingsprogramma laten draaien en de pc volledig scannen. Welke beveiliging heb je? En heb je een volledige scan gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb kaspersky op cd gebrand.
Als ik cd er in stop start de scan niet automatisch.Ik kan de mappen openen,maar ik weet niet hoe ik verder moet.
Ik zie onder andere mapppen boot en rescue
Hoe nu verder?
 
Rechtermuisknop op het bureablad en kies voor "Kaspersky rescue disk".
klik op de tab objects scan
kies wat je wilt scannen
 
Als ik cd er in stop krijg ik de vraag:
Wat wilt u dat windows doet:
Map openen met windows verkenner en
diverse mogelijkheden om afbeeldingen te tonen(???)
Voordat ik de cd er in stop en daarna zie ik met de rechtermuisknop niets met kaspersky.
 
Je moet de cd er in stoppen en dan de pc opnieuw opstarten.

Zorg er ook even voor dat in de bios de "Boot order" zo staat dat de pc van een cd kan starten.
Als het goed is start nu een linux distro op met kaspersky antivirus
 
Zorg er ook even voor dat in de bios de "Boot order" zo staat dat de pc van een cd kan starten

Dat opnieuw opstarten snap ik nog :) ,maar bovenstaande moet je even uitleggen.
 
Je hebt een BIOS op je pc zitten (OF als je een nieuwe PC hebt noemen ze het EUFI).

Daar kan je inkomen door tijdens het opstarten op de knop "del" te drukken (DEL,F10,F12 of F2).
Op dat scherm staat als het goed is een tabje "boot" zoals hier:
biosmainmenu.jpg

navigeer daar naartoe met de pijltjestoetsen en dan zou je zoits als dit moeten zieN:
biosbootmenu-remdevices.jpg

Zorg ervoor dat CD-ROM bovenaan komt te staan. (en Hard drive 2de)
Ga nu naar exit en kies voor "Save and exit"

Als de pc nu opnieuw opstart zal deze autmatisch opstarten van de CD indien mogelijk.

let op: jouw bios kan er wat anders uit zien, in dat geval is het slimste wat je kunt doen even rond te kijken waar de "Boot order" of "Boot sequence" verstopt zit.
 
Duidelijk.
Even samenvatten:
Cd erin
pc opnieuw opstarten
del
bios instellen
opnieuw opstarten?


Klopt het dat ik dan moet kiezen voor "" grafische modus"".
Kan me daar nog iets van herinneren

Als ik daarna pc weer opstart kom ik automatisch weer in een normale omgeving?
 
Dat kan wel ja, je hebt vaak een grafische en een plain tekst modus met die standaard opstart CD's

Je volgorde is goed :D

Nee je moet dan wel de CD eruit halen, anders start hij daar weer van.
Wat die bios instelling doet is eigenlijk het volgende.

Zit er een cd in?
Ja?
Nee? Kijk naar optie 2

Kan ik van die cd starten?
Ja? Start van de cd
Nee? Kijk naar optie2
 
Dank je tot zo ver.
Ik ga het morgenavond proberen,wordt anders te laat.
Ik laat het je nog wel weten.
 
Krijg je tijdens het opstarten geen keuzemogelijkheid? Bij mij is F11 opstarten van cd/dvd.
 
Heb inmiddels een scan gedaan met Kaspersky.
Het is gelukt.
Ik kan weer inloggen op Mijn ING.

O.a. 1 trojan werd gevonden,maar als optie werd aanbevolen:SKIP
De optie verwijderen kon ik niet voor kiezen.
Wat betekent dit nu?

Nog een tip voor een goede virusscanner,die makkelijk in gebruik is?
 
Een zeer goede totaalbeveiliging is Norton Internet Security 2012. Snelle updates, laag CPU- en geheugengebruik en antivirus, antiphishing, safeweb, veilig internetbankieren, e-mailbeveiliging etc. etc. Koop een pakket, kun je altijd opnieuw installeren als dat nodig is (sleutel op verpakking). Gratis upgraden naar nieuwste versie als die uitkomt (2013). Zeer eenvoudig in gebruik. Nadelen je hoeft vrijwel zelf niets te doen en nagenoeg geen problemen.
 
Kan ik deze ook online bestellenen dus direct installeren of is het aan te raden pakket in de winkel te kopen of maakt het niets uit?
Wil deze zo snel mogelijk installeren.
 
Ik koop altijd een pakket in de winkel, want dan heb ik de schijf en de key/sleutel en kan altijd doen wat ik wil. Kan ook zijn dat op de schijf nog wat extra tools zitten die je kunt gebruiken bij problemen. Ik koop altijd Norton Internet Security NL retail voor 3 pc's want ik heb meerdere pc's.

Azerty heeft een pakket ook met een film gratis. En Alternate heeft er een met Norton Utilities (15.0) gratis. Echter het is de vraag of je daar wat aan hebt of nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels een scan gedaan met Kaspersky.
Het is gelukt.
Ik kan weer inloggen op Mijn ING.

O.a. 1 trojan werd gevonden,maar als optie werd aanbevolen:SKIP
De optie verwijderen kon ik niet voor kiezen.
Wat betekent dit nu?

Nog een tip voor een goede virusscanner,die makkelijk in gebruik is?

Mooizo! dan heeft het geholpen :D!

Ik ben het helemaal met de hulk eens(je moet ook uitkijken met hem!, dadelijk wordt ie boos :p)
Norton internet security vind ik ook een heel prettig werkend pakket
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan