Mijn internet connectie behoorlijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Booij

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Ik heb nu al een maand last van een slome computer. Alle mappen, internet pagina's, games, etc. Gaan echt heel sloom..

Sindsdien heb ik me computer helemaal ontruimd van dingen, welke programma's het opstart wanneer de computer start, onnodige software verwijderd, cookies en internetbestanden verwijderd, en een volledige Virus Scan met McAfee SecurityCenter.

Sinds dien is mijn computer wel sneller gegaan; mappen; games laden.
Maar het internet is nog steeds traag, zowel als Multiplayer op games en internet browsers.

Dus als iemand mij wat tips kon geven om 'm sneller te draaien, qua soft of qua hardware. Dat zou echt fijn zijn.

Ik post mijn PC Specs ook wel even, weet niet zeker of wel bij 't goede punt kijk maar.. ik denk dat dit ze zijn.

Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, build 2600)
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
1022MB Ram
Wissel bestand: 627MB gebruikt, 12584MB beschibaar.
DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

P.S.: Was ook nog van plan om te defragmenteren.. weet niet of dat enigszins nu heeft op internet connectie?

Beste booij

Ik had het zelfde probleem en bij mij waren het 2 zaken.
Met een speedtest kwam ik erachter dat mijn snelheid verlaagd was van 10mb naar 1 mb (foutje van UPC)

En ik had veel ghost torrents op mijn schijf staan die steeds geopend werden voor upload.

Wellicht heb je hier wat aan.:D

Hmm.. ik weet niet echt of ik ghost torrents heb. Als ik denk, wat je bedoelt is, dat dan een torrent die je niet meer gebruikt niet verwijderd is.

Waar kan ik die ghost torrents dan vinden?

En ik heb een speedtest gedaan op speedtest.net, weet niet of dat een goeie is..

Maar hier is het resultaat:

Download: 6.86MB
Upload: 0.84MB
Ping: 32ms

Alhoewel ik denk dat 6.86 wel redelijk snel is, het kan tot 20MB met mijn provider (Online).

Zou ik dan contact met hun moeten opnemen voor een uitleg of iets dergelijks?

internet traag

bij mij was dat een map "incomplete" hoe die bij jouw heet kun je opzoeken in je programma waar je mee download.
Je hebt een tijdelijke map en een map waar de volledige downloads heen gaan.
Het programma verwijderen en opnieuw installeren kan ook wat zooi weghalen.
Wel de computer opnieuw opstarten als je het progamma verwijderd heb ,dan pas installeren.

Gezien je snelheid:
Ik heb een aanbieder die 10 mb geeft,dit heb ik ook gekozen.
Bij mijn provider haal dit ook geregeld. ( 9 mb is normaal ,ik heb kabel)
Test van www.speedtest.nl en microsoft speedtest
Maar het gekke is dat als ik een speedtest bij mijn eigen provider doe ik altijd de volledige snelheid heb rararara
Daar heb ik geen vertrouwen in,

Voer toch maar eens een test uit bij je eigen provider,als deze ook slecht is kan je ze daar op aanspreken.

Ik weet niet hoe jullie abonnementen lopen maar als je een abonnement heb van 20 mb vind ik wat je krijgt wel weinig.
Ga er maar van uit dat als je belt je de standaard antwoorden krijgt zoals:

Moden resetten,
Je kabel is te lang,
De modem staat te ver,
Te veel computers,

Gewoon ontkennen en zeggen dat je zelf in die branche werkt,dat werkt altiid
tenminste werkte het bij mij wel.(Alleen werk ik in de telecombranche)
Dan hebben ze het idee dat ze je niets wijs kunnen maken
Ik hoop dat je hier iets mee kunt voor mij hielp het wel,

Wellicht zijn er ander Forumleden die hier iets aan toe kunnen voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan