Mijn IP adres misbruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn mening:

Internet is nooit veilig, en zal dat ook nooit worden. Misschien een trieste constatering maar het is wel de waarheid. Ieder programma bevat zijn fouten en je anti-virus software e.d. is eigenlijk nooit volledig up-to-date. Als er vandaag een nieuwe (dus nog onbekende) trojan/virus uitkomt is niemand hier toch tegen beschermd. Voordat er een update beschikbaar is ben je misschien al dagen verder. In deze periode vallen de meeste slachtoffers.

De meest gebruikte porten blokken heeft geen nut. Draai je je trojan toch op een andere port :rolleyes: NetBus draait standaard op 12345, maar kan ook op andere porten.

De bugs is software zijn eigenlijk niet te voorkomen. Zelfs de meest ervaren programmeur maakt weleens fouten. Hoe klein ook. Een ';' vergeten kan al fataal zijn.

Geplaatst door Pieter Arntz
[B
Op mijn computer zijn geinstalleerd:
NAV 2003 PE
TDS-3
Sygate Personal Firewall 5.0 Pro
Port Explorer
Adaware 6 Pro
Spybot S&D
Pest Patrol
System Safety Monitor
Wormguard
Script Sentry
SpywareBlaster
SpywareGuard
FileChecker
SocketLock
[/B]
En daar begin ik me als leek af te vragen of de schoen niet daarzo wringt; al die progjes kunnen elkaar 'overlappen' waardoor je een situatie krijgt dat het ene progje denkt "ah die poort houdt hij wel in de gaten" en als dat andere progje dat ook denkt, dan is die betreffende poort wellicht onbewaakt.
Los daarvan heb ik me laten vertellen dat bij het geval IP-jatten, de dader nog niet eens toegang tot je systeem hoeft te hebben...

Ik denk niet dat programma's zo kunnen 'denken'. Misschien zou je wel conflicten kunnen krijgen tussen de progjes. Bv. 2 progs blokken port 12345, hier kan iets mis gaan omdat ze het allebei proberen. Ik weet niet of dit kan/waar is.

Voor IP-spoofing heb je inderdaad geen toegang nodig tot het systeem.

Geplaatst door Saviola
Bv. 2 progs blokken port 12345, hier kan iets mis gaan omdat ze het allebei proberen. Ik weet niet of dit kan/waar is.

Twee firewalls is geen goed idee (tenzij het een hardware firewall betreft aangevuld met een software firewall), maar dat heb ik dan ook niet.
De programma's die ik geinstalleerd heb geven overigens conflicten genoeg als je ze allemaal op hun standaard instellingen laat staan. :)

Groetjes,

Pieter

Ik eigenlijk ook wel.
Van planet krijg ik een mailtje dat ze geen logs per IP bijhouden. :confused:
En van de server die het betrof heb ik nog niets terug gehoord.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan