mijn ip adres zien in win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

lukke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2003
Berichten
1
ik werk soms eens met ftp (filetransfer) en graag hadi kgeweten hoe ik kan zien wat mijn huidig IP adres is in winxp. Ik moet dit doorgeven aan de andere persoon die dit moet intippen om op mijn pc te geraken. Waar kan ik dit nummer zien??? of bestaat er een progammaatje voor?
dank
 
Menu Start --> Uitvoeren --> tik in CMD --> in de "DOS" box tik je vervolgens in: IPCONFIG gevolgd door ENTER.
 
Start>Configuratiescherm>Netwerkverbinding>icoon verbinding aanklikken>zie dan onder details.
 
3 manieren voor het zelfde, 1 is het beste.

2 hoeft niet altijd je eigen IP te zijn als je achter router / server / proxy zit

en met 3 kan je het niet snel copy en pasten

einde nuttige info... :D
 
Geplaatst door Sith Warrior
3 manieren voor het zelfde, 1 is het beste.

2 hoeft niet altijd je eigen IP te zijn als je achter router / server / proxy zit

en met 3 kan je het niet snel copy en pasten

einde nuttige info... :D

hoe wou jij snel copy en pasten met methode 1 dan ?

met ipconfig /all zie je weer niet het ip waar je mee op internet zit als je achter een server hangt. Slechts je interne ip verschijnt. Het is net wat je wil natuurlijk ..
 
rechts klikken en dan mark en dan text selecteren en dan op enter drukken.

en emm tja als je proxy gebruikt dan niet nee. maar als je NAT router gebruikt dan staat die der als default gateway (als je proxy gebruikt en je wil ftp server runnen heb je trouwens ook niks aan dat adres)
 
Geplaatst door Sith Warrior
rechts klikken en dan mark en dan text selecteren en dan op enter drukken.

en emm tja als je proxy gebruikt dan niet nee. maar als je NAT router gebruikt dan staat die der als default gateway (als je proxy gebruikt en je wil ftp server runnen heb je trouwens ook niks aan dat adres)

niet alleen bij een proxy, heb hier gewoon een server met switch waar we achter hangen en zie geen ip adres (alleen intern). Default gateway is in deze veel voorkomende gevalllen gewoon iets als 192.168.0.1 !!

dat selecteren in de dos box wist ik niet eens, dus ook weer wat geleerd.
 
Zo gaat het toch ook?
Rechtsklikken inbelicon>status>Details
Dan zie je de client als de server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan