mijn kleine sitje verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
hallo weer, :confused:

jammer dat ik hier zovaak terug kom, maar het is best leuk....
ik heb hierbij mijn sitje gedaan, zodat je de scripts kunt lezen en kijken hoe alles er in mijn kleine scriptje aan toe gaat...
als iemand een fout ziet, of iets dat ik beter kan doen, Please vertel het me gelijk.

hoe werkt mijn script:
1) je registreerd je
2) je logt in, en krijgt een beetje info mee.
3) de info word gelezen en $hyper (een getal) is 2. dat betekend dat je de persoon met userid 2 een soldaat geeft.
4) je klikt op de button onderaan, en $hyper is 1 meer dus 3, je geeft persoon met userid 3 een soldaat.

nu moeten er 2 heeeel belangerijke dingen gebeuren:
1- je krijgt momenteel ELKE keer dat je op revresh drukt een clickcredit!!!!
2- Je geeft iedereen, ook als die geen crediet heeft, een soldaat.

oplossing:
1- door te kijken of of de bron van de site die in het <iframe> staat een "error" geeft, zo ja, dan krijg je geen soldaat anders wel.
2- door te kijken of: klichsgiven - klickscredit een positief getal is, zo ja dan geef je hem een soldaat, anders: $hyper = $hyper + 1
(dit moet dus een loopje worden!!!!)
als iemand me hier mee zou willen helpen, met het script...

alvast bedankt,
JB'tje

was vergeten de bijlage erbij te doen.

Laatst bewerkt:
zou voor het eerste probleem dit een oplossing zijn??
PHP:
pagina 1
//dit is een inlogpagina,
//als je ingelogd bent krijg je dit script:
$_SESSION['user'] = 1;
vervolgens ga je naar pagina 2
PHP:
pagina 2
<?PHP
session_start();
error_reporting(E_ALL);
include("contactMYSQL.php");

$userhyp = $_SESSION['user'];

$result = mysql_query("SELECT * FROM recruiter WHERE userid= '$userhyp'") or die("Problem on the site: ". mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
  $hyperlink = $row->hyperlink;

//hier draait het om!!!! hier mij a.u.b. wel verbeteren...
// zoals hieronder zou ik het maken (maar dit is helaas VB script..) als iemand hier PHP script van kan maken..?

do
$hyperlink = $hyperlink +1
loop until $hyperlink = "you have recruited"

//tot hier!!!

<iframe width="775" height="370" src="<?PHP echo $hyperlink; ?>"></iframe>

?>

let a.u.b. niet op foutjes als ; of dat ik session op de eerste pagina niet heb gestard, het is een voorbeeld...

do ?
PHP kent wel een do, maar die is in combinatie met een while(), zie ook het do while() statement.

Verder was 't in vorige PHP versies zo dat je niet een variabele binnenin een lus kon aanmaken, die moest je erbuiten maken (je kon 'm wel updaten). Op servers met een wat oudere PHP versie werkt je script dus niet.

Succes :thumb:

Btw, 3 keer achter mekaar posten ? :confused: 't Forum heeft een prachtige knop 'Aanpassen' he ?

ja, klopt, de kop aanpassen is vaak makkelijk, maar als je eenmaal iets hebvt geplaatst, dan kun je er later geen bijlage meer bijmaken... die andere had wel gekund...

ja, do while() kan ik gebruiken en zal zeer waarschrijnlijk ook wel gaan werken...
maar, nu heb ik de varriabele $hyperlink. nu wil ik graag weten hoe ik $hyperlink tot een BRON van een site kan maken...
dus ik heb een stuk script tussen <iframe> staan, daar komt dus een site in te staan maar nu moet de bron van de site die tussen <iframe></iframe> staat in $hyperlink komen.... hoe doe ik dat???

JB'tje

Check de PHP manual voor fopen(), fread(), file_get_contents(), fgets() en htmlspecialchars().
PHP:
echo "<iframe>" . htmlspecialchars($bron,ENT_QUOTES) . "</iframe>";

dank je JPeetje,

met dat script ben ik nog wel ff bezig...
het 2e probleem dat ik had heb ik op knnen lossen met do while()
ik heb er dit van gemaakt:
PHP:
<?PHP
//een gedeelte van het script recruiter.php
...
do
$userhyp = $userhyp + 1;
$result = mysql_query("SELECT * FROM recruiter WHERE userid='$userhyp'");// or die("Problem on the site: ". mysql_error());
  $_SESSION['hyperlink'] = $row->hyper;
  $clicksgiven = $row->clicksgiven;
  $clicksget = $row->clicksget;  
  }
while ($clicksgiven-$clicksget => 0);
...
?>

ik ben er nog niet achter of het werkt, maar dat ga ik nu uitzoeken.

Laatst bewerkt:
het 2e probleem van mmij is nu helemaal opgelost...
ik heb er dit van gemaakt
PHP:
<?PHP
// ergens in recruiter.php
do { 
$userhyp = $userhyp + 1;
$result = mysql_query("SELECT * FROM recruiter WHERE userid='$userhyp'");// or die("Problem on the site: ". mysql_error());
  $_SESSION['hyperlink'] = $row->hyper;
  $clicksgiven = $row->clicksgiven;
  $clicksget = $row->clicksget;  
  }
}while ( $clicksget > $clicksgiven);
?>
het werkt ook nog!!!
ik ga morgen proberen het eerste probleem op te lossen...

JB'tje

@ JPeetje

bedankt, ik heb wat gecopieerd en beetje bewerkt... maar nu heb ik het probleem dat dit alleen werkt voor html scripts.... ik moet juist een .php script uploaden... kan een van jullie mij helpen???
ik krijg deze foutmelding:

Warning: file(): php_network_getaddresses: gethostbyname failed in

JB'tje

Laatst bewerkt:
PHP:
<?php
$site = file ('http://www.kingsofchaos.com/');

foreach ($site as $line_num => $site) {
  echo "Regel #<b>{$line_num}</b> : " . htmlspecialchars($line) . "<br>\n";
}
?>
dit is de het script... je ziet bij html sites dan een regelnummer en het script erachter, en bij php sites krijg je een foutmelding...

nu kan het zijn omdat ik hier in dit scriptje "file" heb en niet een van die codes die JPeetje me gaf...

JB'tje
Warning: file(): php_network_getaddresses: gethostbyname failed in

Laatst bewerkt:
ik heb de foutmelding in het bericht van mij hierboven gezet...

ik heb nog een klein vraagje, ik wil uit de database een aantal gegevens in een dropdownlist zetten, hoe doe ik dat???

ik heb ook nog een een probleem, ik wil een admin site maken, (daar heb ik de dropdownlist ook voor nodig) en die persson (de admin) moet een stuk text kunnen plaatsen aan de top van de site, alleen voor zijn sie.
ik moet dus een grote lap text plaatsen in de database...
als ik dat wil doen met "text" dan krijg ik continu deze foutmelding:
Kon query niet uitvoeren. MySQL foutmelding:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(2000) DEFAULT '-' NULL AFTER `Password`' at line 1

ik vul in: Kolomnaam: personalmessage Type kolom= text Lengte= 2000 NULL= NOT NULL Standaardwaarde = "-" dan ga ik naar stap 2.
Primaire sleutel, Unieke waarden, Niets, auto_increment
ik vul hier alleen "Niets" in. dan krijg ik die foutmelding... wat doe ik verkeerd??

JB'tje :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
ik heb de foutmelding in het bericht van mij hierboven gezet...
Tis wel handig om die de volgende keer meteen erbij te vermelden ipv een paar uur laten nog eens te editten ;)
ik heb nog een klein vraagje, ik wil uit de database een aantal gegevens in een dropdownlist zetten, hoe doe ik dat???
Query uitvoeren en met een while() alle records doorlopen.
[ vaag verhaal ]
Kon query niet uitvoeren. MySQL foutmelding:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(2000) DEFAULT '-' NULL AFTER `Password`' at line 1

ik vul in: Kolomnaam: personalmessage Type kolom= text Lengte= 2000 NULL= NOT NULL Standaardwaarde = "-" dan ga ik naar stap 2.
Primaire sleutel, Unieke waarden, Niets, auto_increment
ik vul hier alleen "Niets" in. dan krijg ik die foutmelding... wat doe ik verkeerd??
Uhm ... Als je die tabel probeert aan te maken via mijn SQL Admin, dat gaat nog even niet lukken ... Zit een bugje in :o:p
Moet je ff met een CREATE TABLE query de tabel aanmaken :)

@JPeetje
goed, ik zal het met een while doen, maar wat is dan de code voor een dropdownlist??? p.s. die foutmelding had ik drie posts eerder al geplaatst :p

JB'tje

dank je JPeetje, het bijna gelukt...
ik heb dit scriptje:
PHP:
$result = mysql_query("SELECT alliance_name FROM admin");
echo "<select name=\"alliance_name\"><option value="echo $row->alliance_name;">"echo $row->alliance_name;"</option>"}"</select>";?>
ik krijg steeds deze foutmelding: "Parse error: parse error, unexpected T_ECHO, expecting ',' or ';' in c:\program files\webserver\apache\htdocs\select statement.php on line 3"
het is me gelukt, en het werkte... maar dan wer er 3 keer een php tag geopend... dat wil ik dus niet... hoe moet dit wel??

na dit moet er nog een ding gebeuren...(dacht ik) voordat de site pas echt goed is, het eerste probleem (zie eerste bericht) moet nog opgelost worden...
ik had een script, maar die kan alleen HTML scripts ophalen... nu moet ik het script van een PHP site ophalen, kan dat?? en zo ja hoe??? ik zal de codes die je me gegeven hebt nog eens doorkijken...

JB'tje

Laatst bewerkt:
PHP:
echo "<select name=\"alliance_name\"><option value=\"" . $row->alliance_name . "\">" . $row->alliance_name . "</option>}</select>";
Dat is iig beter.. waarom deed je eigenlijk 2x echo in een echo? :confused:

ja, drie keer "echo" dat kan niet....
ik had dit script: (d8 ik)
PHP:
<?
while ($row = mysql_fetch_object($result)) { ?>
<select name="alliance_name"><option value="<?PHP .echo $row->alliance_name;. ?>">"<?PHP .echo $row->alliance_name;. ?>"</option>"<?PHP } ?>"</select>";

en dat script heb ik voor de helft bewerkt en hier geplaatst, een slordigheid fout!! (gigantiese fout dus) van daar dat ik dus 3 keer echo heb gebruikt...

@ aaajeetee,
nogmaals bedankt voor de goede oplossing...

PHP:
//het werkt!!
<?PHP error_reporting(E_ALL);
include("contactMYSQL.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM admin");
echo "<select name=\"alliance_name\">";
echo "<option value=\"$row->userid;\">" . $row->alliance_name; } "</option></select>";
?>

JB'tje

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen weten hoe ik een willekeurig getal met letters en cijfers gan genereren... b.v. ht89de3 met dan in totaal 7 letters en cijfers...
kan iemand mij hierbij helpen??? of heeft iemand een code...

het is me nog steeds niet gelukt om met de codes van JPeetje een PHP script op te halen... maar ik blijf ngo ff proberen.

JB'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan