mijn kleine sitje verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn probleem is da ik 2 dingen zie:
- een foutmelding.
- een wit scherm.

als ik de foutmelding zie dan ia het altijd deze: "Warning: filesize(): Stat failed for http://www.kingsofchaos.com (errno=2 - No such file or directory)... on line 3" vervolgens krijg ik deze foutmelding "Warning: fread(): Length parameter must be greater than 0. in on line 3" dat gaat dan over dit script
PHP:
<?
$filename = "http://www.kingsofchaos.com";
$handle = fopen ($filename, "r");
$contents = fread ($handle, filesize($filename));
$aap = file_get_contents($filename);
?>
nu snap ik ook niet precies wat alle codes doen. en welke ik moet gebruiken met elkaar...

JB'tje

Die 2e melding is een gevolg van de eerste.
Als je ff in de PHP handleiding had gekeken, had je dit gelezen:
Opmerking: This function will not work on remote files as the file to be examined must be accessible via the servers filesystem.
Wat alle codes doen kun je ook heel duidelijk lezen in de handleiding => www.php.net :)

dat de 2e foutmelding een gevolg van de eerste was wist ik al, dat had ik al op php.net gelezen (dat fread een getal nodig heeft) alleen nu weet ik dus niet hoe ik dat moet oplossen... en dat op die php.net, daar snap ik van sommige codes gewoon niet wat ze doen. ik heb het al vaker doorgelezen...
ik snap het niet van deze coders:
- fread, snap ik gedeeltelijk
- fgets(), snap ik nix van... wat ik ermee kan..
- htmlspecialchars, snap ik niet hoe hem te gebruiken
Als je misschien ff wilt uitleggen (niet verweizen naar php.net) hoe, en waarom ik deze codes kan gebruiken...
alvast bedankt.

JB'tje

Geplaatst door JB'tje
dat de 2e foutmelding een gevolg van de eerste was wist ik al, dat had ik al op php.net gelezen (dat fread een getal nodig heeft) alleen nu weet ik dus niet hoe ik dat moet oplossen...
Vul gewoon een gigantisch getal in voor de 2e parameter :)
en dat op die php.net, daar snap ik van sommige codes gewoon niet wat ze doen. ik heb het al vaker doorgelezen...
Kennelijk niet goed genoeg, als je rustig en kalm die handleiding doorleest, niet gaat stressen en écht goed leest wat er staat, dan snap je 't wel.
ik snap het niet van deze coders:
- fread, snap ik gedeeltelijk
- fgets(), snap ik nix van... wat ik ermee kan..
- htmlspecialchars, snap ik niet hoe hem te gebruiken
Als je misschien ff wilt uitleggen (niet verweizen naar php.net) hoe, en waarom ik deze codes kan gebruiken...
alvast bedankt.
Eiglijk niet. Vooral htmlspecialchars(), dat is zo'n makkelijke functie. Op php.net staan ongelofelijk duidelijke voorbeelden, ik zie 't probleem niet.
Bij fgets() kan ik nog begrijpen dat je er problemen mee hebt, probeer een andere functie te gebruiken zoals file_get_contents() of fread().

Succes :thumb:

@ masterprut, ja, daar gaat het mee lkken, als ik de codes rand() en chr() bij elkaar invoeg dan kan ik een willekeurig getal genereren van 7 letters...
iets als dit dus:
PHP:
<?
do{
a = (a +1);
echo chr(rand(X,X));
}while(a==7);
?>

Eiglijk niet. Vooral htmlspecialchars(), dat is zo'n makkelijke functie. Op php.net staan ongelofelijk duidelijke voorbeelden, ik zie 't probleem niet.
Bij fgets() kan ik nog begrijpen dat je er problemen mee hebt, probeer een andere functie te gebruiken zoals file_get_contents() of fread().

:8-0: :8-0: HELP!!! ik snap het niet meer...
kun je me zeggen met welke codes ik het stukje script moet maken??? Ik moet dus (denk ik) gebruiken:
-fopen()
-fread()
-htmlspecialchars()
de vraag is: kan ik hiermee het script schrijfen??? zo ja, dan snap ik alles, denk ik.

JB'tje :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
:8-0: :8-0: HELP!!! ik snap het niet meer...
Niet meer ? Eerst wel ? Dan kun je 't ook wel weer snappen lijkt me :p
-fopen()
-fread()
-htmlspecialchars()
de vraag is: kan ik hiermee het script schrijfen??? zo ja, dan snap ik alles, denk ik.
Ja.

Ha, het is me gelukt....
maar nu heb ik een ander probleempje,
Als ik een bron van een site van myzelf wil hebben, dan is die precies hetzelfde als dat ik krijg wanneer ik op de site klik en dan op bron. (das is goed dus.)
Als ik nu de bron van de site wil hebben, een site waar instaat of er een soldaat is gegeven, dan zie ik wel een bron, maar ik zie niet aan wie ik een soldaat heb gegeven, of ik een soldaat heb gegeven....ik zie dus niet hetzelfde als wanneer ik naar de site ga en dan op bron klik. is hier een oplossing voor???
de site is: http://www.darkthrone.com/recruit.dt?uid=V23430B23520B23460X23535E23430

bij de volgende recruiter (zo noemt men mijn script) is de hyperlink dit: http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=72ke99u4
als ik in mijn sitje naar deze laatste hyperlink verweis, dan zie ik helemaal nix!!!
hoe kan ik bij bijde site de bron zien, die je ook ziet als je naar de site toe gaat en op bron drukt.?
ik heb nog een klein probleempje, als ik naar een http:// site verweis, dan krijg ik een foutmelding: "Warning: fopen(http://.........): failed to open stream: Bad file descriptor" valt daar nog wat aan te doen??

JB'tje

Laatst bewerkt:
index.php?iets=blaat
Zal niet werken met fopen(), hij zoekt dan ook daadwerkelijk naar een bestand met de naam 'index.php?iets=blaat', die hij niet zal vinden.
Je moet in de HTTP headers die GET waarde aangeven, Google daar ff naar :)

ha, ja ik snap het... daar had ik nog niet aan gedacht...
maar nu snap ik alleen niet hoe ik die code $_GET['']ertussen moet plaatsen en hoe...
ik heb het nu op deze manier gedaan maar dan zie niet de site op mijn secherm.
<head>
<?PHP $_GET['uid']="V23430B23520B23460X23535E23430"; ?>
</head>
PHP:
<body>
<?php
//  ?uid=V23430B23520B23460X23535E23430
error_reporting(E_ALL);
$hyperlink ="http://www.darkthrone.com/recruit.dt";
$aap = fopen("$hyperlink","r");
$bron = fread($aap, 10000000);

echo  htmlspecialchars($bron,ENT_QUOTES);
echo "<iframe src=" . htmlspecialchars($bron,ENT_QUOTES) . "></iframe>";
?>
vervolgens zie ik een hele lap tekst maar dat is maar een gedeelte van de werkelijke bron... wat is er fout gegaan??

JB'tje :D

ik heb een mooie password generator...
PHP:
$maxlengte=rand(7,10);
$lengte = "0";
do{$lengte = ($lengte+1);
$leter = rand(1,3);
if ($leter == 1){ $leter = chr(rand(48,57));
$password = $password.$leter;}
elseif($leter == 2){ $leter = chr(rand(65,90));
else{$leter = chr(rand(97,122));
}while($lengte<$maxlengte);
maakt een woord die 7- 10 letters lang is...

dan heb ik er net weer een probleempje bij gekregen...
ik heb een inlogsite en daar word gekeken of de usernaam, e-mail en het password met elkaar overeen komen.
nu werkt het niet meer. dit is het nu.
PHP:
if(isset($_POST['login']) == TRUE)
{ 

$CombiCheckQ = mysql_query("SELECT username,userid,email,password,aliance_id
                                  FROM recruiter 
                                WHERE username = '".addslashes($HTTP_POST_VARS['username'])."'
                                  AND email = '".addslashes($HTTP_POST_VARS['email'])."'
								  AND password = '".md5(addslashes($HTTP_POST_VARS['password']))."'
                           "); 

// Kijken of er resultaten zijn, zoja, is de user ingelogd 
        if (mysql_num_rows($CombiCheckQ) == FALSE) //<----------------
        { 
            exit ("Invalid Username/email. Did you click on the hyperlink in your mail??"); 
        }
$gegevens = mysql_fetch_array($CombiCheckQ); 
        $_SESSION['username'] = $gegevens['username'];
		$_SESSION['userid']   = $gegevens['userid'];
dit is een gedeelte, de rest is denk ik niet belangerijk (script bestaat uit 179 regels) er staat onderaan nog ergens een paar textboxjes (3 stuks) en die heten zoals je ze hierboven kunt vinden, username, email, password. daar zit het probleem ook niet. het gaat om de regel waar //<------------- bij staat.

Ik krijg deze foutmelding: "Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource"

ik snap niet waarom het niet mer werkt

Laatst bewerkt:
eeh, JPeetje, zou je misschien in je laatste bericht wat duidelijker willen zijn??? ik het vele keren doorgelezen maar snap nog steeds niet wat te doen... ook niet waarom te googelen...

zou iemand mij misschien willen helpen??? de drie problemen hierboven zijn mijn laatsten en dan kan de site de lucht in...

JB'tje

p.s. als je ej afvraagt waarom mijn treads altijd zo lang zijn, nou, ik ben elke dag gem. 4,5 uur met PHP bezig en kom dus nogal wat problemen tegen...

Geplaatst door JB'tje
eeh, JPeetje, zou je misschien in je laatste bericht wat duidelijker willen zijn??? ik het vele keren doorgelezen maar snap nog steeds niet wat te doen... ook niet waarom te googelen...
Wat jij probeerd is lastig, 't werkt niet met de standaard fopen() of include() functies. Probeer Fsockopen.
Trouwens, "$hyperlink" is natuurlijk slordig he.

Verder, je passwordgenerator ziet d'r nogal vaag uit :D
*kijkt even goed*
Ok, niet echt vaag, wel omslachtig. Je hoeft geen lengtes in variabelen te stoppen, simpel een for() lus waarin je dit opgeeft is goed genoeg :)
*pakt z'n eigen passwordgenerator erbij*
PHP:
$tekens = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789";
$code = "";
  for($i = 0; $i < rand(7,10); $i++)
  {
  $code .= $tekens[rand(0,(strlen($tekens) - 1))];
  }
De reden waarom je die error krijgt is omdat je, wederom, niet controleert of je query wel succesvol wordt uitgevoerd.
PHP:
$CombiCheckQ = mysql_query("SELECT username,userid,email,password,aliance_id
                                  FROM recruiter 
                                WHERE username = '".addslashes($HTTP_POST_VARS['username'])."'
                                  AND email = '".addslashes($HTTP_POST_VARS['email'])."'
                                  AND password = '".md5(addslashes($HTTP_POST_VARS['password']))."'
                           ") or die("Kon query niet uitvoeren: " . mysql_error());

Laatst bewerkt:
ja, bij het voorbeeld van Fsockopen laten ze ook zien hoe een hearders mee te zenden...
ik heb gisteren uitgezogd wat mee te zenden, met Ethereal
dus ik dank dat het nu gaat lukken.
alleen is vandaag dus natuurlijk de enige dag in mijn hele vakantie dat ik niet achter de computer kan ... :confused:

JB'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan