Mijn laptop kent mijn printer ineens niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parapanda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
2
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleempje.
Nadat een vriend van mij mijn laptop heeft "opgeruimd" wilde ik wat gaan printen maar dit lukte niet.
Ik heb zelf al wat zitten puzzelen maar stuit op teksten en foutmeldingen waar ik niks van snap. Ik ben inmiddels wel met google naar oplossingen gaan zoeken maar heb niks gevonden.
Uiteindelijk kwam ik op deze site/forum en hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.
Ik heb ook al op deze site/forum gekeken maar heb niks gevonden (als er al wel iets over staat. Sorry dat ik er hier naar vraag, maar ik heb het niet gevonden.)
Ik heb niet zo veel verstand van computers.

Ik zal proberen te beschrijven wat ik inmiddels al heb gedaan.
Bij het proberen te printen stuite ik op het probleem dat er geen enkele printer meer bekent was ik mijn laptop.
Via 'printers en faxen' heb ik geprobeert een nieuwe printer toe te voegen. Er kwam de tekst met print spooler-sevice niet actief.
Dit heb ik handmatig geprobeert te activeren maar krijg dan de fout melding "Fout 1068 Afhankelijkheidsservice of groep kan niet worden gestart'.
En vanaf hier weet ik niet meer wat ik moet doen.

Ik heb nog wel geprobeerd met het programma van HP zelf de printer opnieuw te instaleren maar krijg dan: 'Systeem is niet aangepast voer set up later opnieuw uit om de instalatie te voltooien'.
Dit heb ik inmiddels geprobeerd maar krijg weer het zelfde scherm.(zie hierboven)

Ik heb ook nog het advies gehad om weer op een herstelpunt verder te gaan. De persoon in kwestie heeft mijn hier telefonisch naar toe geloodst maar nu blijkt dat ik nog nooit een herstel punt heb aangemaakt dus dit lukte ook niet.

Ik denk dat dit wel alles is wat ik geprobeerd heb.
Zoals ik al eerder schreef heb ik er niet zoveel verstand van dus hoop ik dat er hier iemand is die mij verder op weg kan helpen.

Groetjes Tamara
 
Laatst bewerkt:
Tamara,

De Print Spooler service is afhankelijk van de Remote Procedure Call service (zie bijlage).

Start de pc opnieuw op, en kijk welke melding er m.b.t. de Remote Procedure Call (RPC) service verschijnt in het Systeem-gedeelte van Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe -> Klik op Systeem).

Tijs.
 

Bijlagen

  • print_spooler_afhankelijkheden.JPG
    print_spooler_afhankelijkheden.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 75
Hoi,

Download en installeer CCleaner. (www.ccleaner.com)
Schakel de printer uit.
Herstart de notebook in veilige modus en voer ccleaner uit.

Start de notebook opnieuw, maar zorg dat de printer NIET aan staat.
Installeer de software voor de printer opnieuw en schakel de printer pas in, als hierom tijdens de installatie van de software wordt gevraagd.
 
Tamara,

MS zelf geeft ook nog een tip. De oorzaak ligt hier bij het delen van de internetverbinding maar de algemene foutcode is hetzelfde. De service kan hier namelijk ook niet gestart worden. Volg de instructies op onderstaande link op als je wilt en kijk of ze misschien helpen met je probleem.

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie hulp.

Ik heb via jullie het probleem kunnen oplossen:thumb:.

Dus nogmaals heel erg bedankt:D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan