Mijn Laptop valt soms spontaan uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BelgianPCDude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2013
Hey allemaal,

Zoals je al van de titel kunt afleiden, heb ik problemen met m'n laptop (een ASUS N56VZ-S4195H) . Sinds gisteren valt hij namelijk soms spontaan uit.
Ik weet niet of dit met het warme weer (dus wegens oververhitting) te maken heeft. Voordat hij uitvalt blaast de laptop geen extra warme lucht uit e.d.
Kan iemand mij verder helpen? Ik weet dat het een vage omschrijving is, :) hopelijk kunnen julie er wat mee!

Vriendelijk bedankt,

Maarten

Probeer dan eerst maar eens wat temperaturen uit te lezen, bijvoorbeeld met coretemp of speccy.

Wordt je laptop ook ineens traag voordat ie uitvalt?

(en ja, de symptoombeschrijving zal duidelijker moeten, het enige wat op dit moment gesuggereerd kan worden is om even naar de temperaturen te kijken)

Valt die uit met gebruik accu: accu defect.
Met gebruik voeding stof in de koeler, stof verwijderen.
Voeding kan ook problemen geven.
Scan je pc ook eens goed op virussen, spyware.

Dan heb je toch nog garantie? (2 jaar)

Uit mijn hoofd zelfs nog pick up en return garantie. Zou zonde zijn als je er zelf aan gaat klooien en de garantie vervalt.
Pick up garantie > is dat ze de laptop bij je thuis ophalen en je krijgt er een voor bruiksleen terug (Gedurende periode de laptop in reparatie is)

Zou je je belangrijke bestanden in de Asus cloud moeten opslaan of een USB stickje.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Voordat je deze actie onderneemt zou ik hem eerst een recovery uitvoeren blijft hij het doen kan je je altijd nog contact nemen met Asus en kan je gelijk melden dat je al de recovery gedaan hebt want dat zullen hun in eerste instantie ook adviseren;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan