Mijn Lidl Pc doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orange boy

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Hallo ik heb een vraag, mijn Lidl pc doet het niet meer. :( Ik kan wel in de bios komen.
Maar ik geloof dat hij de drivers niet kan vinden. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik niet veel verstand heb van computers. Ik heb ook geprobeerd om met een XP cd te booten maar dat lukt ook niet hij zegt dan: Disk boot failure, insert systeem disk.
Ik zit met mijn mijn handen in het haar. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Laatst bewerkt:
Heb je geen herstelpartitie op de pc staan?

Nee er staat wel gewoon xp op met een paar andere programma's maar meer ook niet. Maar het enige wat ik kan doen is in de bios kijken en verder niets.
Als ik de PC opstart zonder cd in de cdromdrive dan krijg ik deze melding: Blauw scherm met veel tekst dat de software beschadigd kan zijn ik krijg ook deze code: STOP: 0x0000007e (0x0000005, 0x000040D, 0xF7C7A548, 0xF7C7A244)

Laatst bewerkt:
Staat de opstart volgorde wel goed in de bios dus (cd/dvd, HD)

ook al geprobeerd in veilige modus op te starten? stop code heeft idd wel iets met de video en audio drivers te maken

ook al geprobeerd in veilige modus op te starten? stop code heeft idd wel iets met de video en audio drivers te maken

Dat doet hij dus ook niet.:(
Ik weet echt zel niet meer wat ik eraan kan doen.
Ik hoop dat jij nog een oplossing weet.

weet je hoe oud deze pc is?

Ik geloof een jaar of drie tot vier.
Ik heb de pc namelijk gekregen en probeer hem nu aan de praat te krijgen.
Ik zal even een foto van de doos toevoegen.

Bijlagen

• Afb005.jpg
    Afb005.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Misschien ligt het probleem bij de hardware.
Bij wat oudere pc's word vaak de cdrom en de harde schijf samen aangesloten op 1 enkele controller van het moederbord, dit via een dubbele kabel (met 2 platte connectors, een op de harde schijf, en een op de cdrom.
Als de platte kabel of de controller op het moederbord stuk zijn kan je dit hebben.
En oude floppy zijn vaak onleesbaar door ouderdom.
Probeer eens met een andere kabel en plaats je cdrom apart op de 2e controller van je moederbord.
De harde schijf laat je op de eerste (primaire) controller aangesloten.
Of test de cdrom en kabel eens op een andere pc.
Kan nl ook aan het moederbord liggen.

Misschien ligt het probleem bij de hardware.
Bij wat oudere pc's word vaak de cdrom en de harde schijf samen aangesloten op 1 enkele controller van het moederbord, dit via een dubbele kabel (met 2 platte connectors, een op de harde schijf, en een op de cdrom.
Als de platte kabel of de controller op het moederbord stuk zijn kan je dit hebben.
En oude floppy zijn vaak onleesbaar door ouderdom.
Probeer eens met een andere kabel en plaats je cdrom apart op de 2e controller van je moederbord.
De harde schijf laat je op de eerste (primaire) controller aangesloten.
Of test de cdrom en kabel eens op een andere pc.
Kan nl ook aan het moederbord liggen.

Het zit zo de harde schijf is een SATA dus is anders aangesloten dan de CDrom.
kunne we niet even via MSN chatten? gaat sneller.

Laatst bewerkt:
Hoi ,zou je dit in eerste instantie eens willen proberen

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Hoi ,zou je dit in eerste instantie eens willen proberen

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Hallo Frank,

Ik kom niet verder dan de bios.

Dan kun je in je bios toch de opstartvolgorde aanpassen?
dus dan je cd/dvd speler al eerste zetten en dan je pc herstarten met je OS schijf erin.

Dan kun je in je bios toch de opstartvolgorde aanpassen?
dus dan je cd/dvd speler al eerste zetten en dan je pc herstarten met je OS schijf erin.

Ik heb ook geprobeerd om met een XP cd te booten maar dat lukt ook niet hij zegt dan: Disk boot failure, insert systeem disk.
En als ik zonder cd opstart dan krijg ik deze melding: STOP: 0x0000007e (0xC0000005, 0x000040D, 0xF7C7A548, 0xF7C7A244)

zouden we misschien via MSN kunnen praten gat wat sneller?
Ik kom trouwens uit Huissen.

Laatst bewerkt:
Is de cd uberhaubt bootable dan? Zelf gebrand? Aangezien je de melding disk boot failure krijgt.

En we werken liever problemen op het forum uit, dan hebben andere mensen er ook baat bij. Plus, dat is juist waar het forum voor bedoelt is...

Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed plan, als ie het daar ook niet doet, is de schijf dus niet bootable.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan