mijn mac verwijdert uit zichzelf bestanden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilargia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Mijn MacBook(Intel, 10.5.4) doet sinds een 1,5 week erg raar:
uit het niks verwijdert ie opeens programma's en bestanden als foto's..
Soms zie ik iets de prullenbak staan, maar soms ook helemaal niet..
het is plots gewoon weg..
ik zit op dit moment wel in de US, weet niet of het daar mee te maken kan hebben, maar zit hier al een maand en hij doet het nog maar een 1,5 week..
Bovendien is ie pas een half jaar oud..

Weet iemand hier raadt mee? Want ben hierdoor al bijna al mn vakantiefoto's kwijt!!

Alvast bedankt..

Ik ga een oplossing vinden. In de tussentijd maak je onmiddelijk een backup!
Brand het op een dvd of iets dergelijks. Zodat je het niet permanent kwijt bent!
Kom erop terug...

http://www.mget.nl/gewiste_verwijderde_bestanden_terughalen_herstellen.html
Om te proberen om je bestanden terug te toveren...

Is je verbinding draadloos? Zit er iemand anders nog op je netwerk? Probeer eens je netwerksleutel te veranderen.
Zit er wel een goede firewall op? Staat deze wel aan? Heb je al een goede virusscanner/spywarescanner?

1 ding lijkt me sterk...dat is dat je pc zomaar bestanden weghaalt, verwijdert etc. Dat kan alleen maar van buitenaf gebeuren lijkt mij in 1ste instantie.

Laatst bewerkt:
Uh DJ Artistic

Die persoon heeft het over een MacBook waar je desgewenst wel Windows op kan draaien, maar ik ga er van uit dat dat MacOSX is. Spyware, Virusscanner is allemaal wel leuk maar in de meeste gevallen overbodig.

@ilargia

Dat hij programma's en foto's uit zichzelf weg gooit is niet zo mooi. Kijk eens in je Systeemvoorkeuren en dan op Accounts en het tabje Inloggen. Kijk eens waar hij mee op start. Heb je een programma als Automator aan staan met een bepaalde regel? Hij kan dat namelijk niet zo maar doen, zonder jou opdracht. It's a Mac, you know:love::D
Ik ga even verder zoeken. Maar gezien het feit dat je in de U.S.A. bent kan je, als je tijd hebt, ook proberen de dichtsbijzijnde Apple Store te bezoeken. Die kunnen je daar veel beter in helpen.

LaPasta

@ DJArtistic: zoals LaPasta al zei: het gaat over een macbook, is toch net iets anders dan een pc.. ;-) Maar toch bedankt voor de moeite! :-)

@LaPasta: Er staat enkel Airport, MagicMenu, Microsoft Messenger en Real Player Downloader..
Ja, zat ook te denken om nr een Mac winkel te gaan, maar in zo'n soort gevallen, is de taalgrens toch een beetje een probleem.. :-S
En ik snap dat ie dat normaal gesproken niet zelf kan doen, maar op 1 of andere manier gebeurt het toch..

Btw, ja ik heb MacOSX..

Kan je niet met Schijfhulprogramma de permissies herstellen. Ja, ik roep maar wat!
Misschien ligt het daar aan. Heb je nog een of ander vaag programma in je map staan?

LaPasta

P.S: je kan mij altijd contacteren via iChat!! Misschien gaat het dan beter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan