Mijn mappen en inhoud ineens weg!!!! Hoe kijg ik het terug?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tessa24

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Vanochtend opende ik outlook express (6) en stonden alle mappen en mail nog op zijn plaats. Toen keek ik even in mijn hotmail. Mijn vriend had een leuk filmpje gekregen om te laten zien en ging terug naar outlook. hij zei nog "verwijderde items, nee daar moet ik niet zijn", klikte zijn map aan en liet het filmpje zien.
Daarna waren alleen mijn mappen weg met inhoud en al. En wanneer ik een bericht wilde verwijderen gaf ie meteen het bericht: permanent verwijderen?
Ik heb met dell gebeld en een systeem hestel gedaan. Resultaat: mappen met inhoud nog steeds weg en items die ik verwijder komen nu wel weer in de map "verwijderde items".

Toen viel me ineens op dat de zelf gemaakte mappen onder de map verwijderde items staan inplaats van onder postvak in. misschien dat daar iets mis is gegaan.

Ik heb ook software support aan de telefoon gehad die vertelde dat ik bij zoeken: zoeken*.pst moest intikken en zo heel misschien nog wat zou vinden, maar dat lukte ook niet.

Mijn vader vertelde dat de bestanden waarschijnlijk wel nog ergens op de computer moeten staan zolang ze niet worden overschreven. En hij had het over Norton Utilities.

Weet iemand hoe ik mijn mail nog kan terug krijgen?! Er stonden nogal wat dingen in die ik niet voor niets had bewaard

"Vanochtend opende ik outlook express
Mijn vriend had een leuk filmpje gekregen om te laten zien en ging terug naar outlook"

1.Waar gaat het nu over,Outlook Express of Outlook?

"Ik heb met dell gebeld en een systeem hestel gedaan"

2.Een systeem herstel of een recovery cd van Dell gebruikt?

"Toen viel me ineens op dat de zelf gemaakte mappen onder de map verwijderde items staan inplaats van onder postvak in. misschien dat daar iets mis is gegaan."

3.Kun je die mappen daar openen en zoja,zit er nog iets in?

Greetz

Hey

1. het gaat om outlook express 6

2. ik heb systeem herstel gedaan, via start etc

3. Er stonden nog een aantal mappen en daar staat alles nog gewoon in. Alleen de mappen die ik gebruik zijn weg.

is het nu duidelijker?

is het nu duidelijker?
Het wordt beter :D
1. het gaat om outlook express 6
Kijk,nu kunnen we een misverstand uit de weg helpen,Outlook gebruikt als opslag het *.pst bestand en Outlook Express het *.dbx bestand.

Hier ging het mis,"Ik heb ook software support aan de telefoon gehad die vertelde dat ik bij zoeken: zoeken*.pst moest intikken en zo heel misschien nog wat zou vinden, maar dat lukte ook niet."

Daar hoeven we dus nu niets meer mee te doen,snap je ;)
3. Er stonden nog een aantal mappen en daar staat alles nog gewoon in. Alleen de mappen die ik gebruik zijn weg.
Dit is nog niet duidelijk,even een voor een.
Er stonden nog een aantal mappen en daar staat alles nog gewoon in
Als je hier de "zelf gemaakte mappen" mee bedoelt,klik daar met links op,hou de knop ingedrukt en laat weer los boven "Lokale mappen".
Zo krijg je de struktuur weer een beetje terug.
Alleen de mappen die ik gebruik zijn weg.
Het is niet om flauw te doen,maar uiteindelijk gebruik je alle mappen,of niet soms :confused:

Bedoel je soms met deze laatste mappen,de mappen die er standaard altijd staan en dat deze nu verdwenen zijn?

We moeten natuurlijk wel precies weten waar het over gaat,een verkeerde interpretatie kan overhoopt leiden tot nog erger en dat ik niet wat ik graag wil.

Niets delicater dan iemands mail,dus daar ben ik zo voorzichtig mogelijk mee.

Als ik via start ga zoeken met *.dbx vindt ie ook niets:(

Met de mappen bedoel ik:
Standaard heb je postvak in.
Daarnaast kan je met verschillende e-mail adressen toch extra mappen aanmaken en met berichtregels ervoor zorgen dat "jou"mail dan in die bepaalde map komt.
En aangezien er twee mensen van de computer gebruik maken, heb ik eigen mappen voor mijn mail en de andere mappen gebruik ik eigenlijk niet.
En de mappen die ik gebruikte, die zijn weg.

De persoonlijk gemaakte mappen van mijn vriend die staan er nog wel.
Maar dat had ik erbij gezet om het verhaal compleet te maken. Ik heb de mappen nu weer terug verschoven onder postvak in.

Het gaat er vooral om dat ik misschien nog m'n mail bestanden ergens terug kan vinden.
Maar met *.dbx lukt t ook niet :(

oh oh, hij vindt nu wel bestanden. nu ik inclusief verborgen bestanden etc heb gedaan.
Moet ik die bestanden naar outlook express slepen?

oh oh, hij vindt nu wel bestanden. nu ik inclusief verborgen bestanden etc heb gedaan.
Heel goed dat je die gevonden hebt,maar je moet die bestanden niet naar Outlook Express slepen.

Ik denk dat de bestanden hier zullen staan.
C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

LET OP: Normaal zijn deze bestanden verborgen in de Windows Verkenner! Om ze zichtbaar te maken,kies je in de Windows Verkenner voor Extra, Mapopties, tabblad Weergave, vink aan de optie De inhoud van systeemmappen weergeven, vink aan de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven, vink uit de optie Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en vink uit de optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

Als je de map zichtbaar hebt gemaakt,kopiëer dan de map "Outlook Express" naar b.v. Mijn Documenten,dan heb je in ieder geval een backup voor als er iets mis mocht gaan ;)

Kijk even in de bedoelde map of de mappen er in staan die jijzelf hebt aangemaakt.

Thanks!!!!!:D

Ik ben nu op mijn werk, maar ga het gelijk doen als ik thuis kom. Dan laten ik nog even weten of alles is gelukt.

En aangezien er twee mensen van de computer gebruik maken, heb ik eigen mappen voor mijn mail en de andere mappen gebruik ik eigenlijk niet.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat er op 1 account kan worden ingelogd op XP.

Heb je meerder accounts,dan kan het zijn dat je,
C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

hier misschien niet aantreft.

Ik hoor het wel.

Vanochtend opende ik outlook express (6) en stonden alle mappen en mail nog op zijn plaats. Toen keek ik even in mijn hotmail. Mijn vriend had een leuk filmpje gekregen om te laten zien en ging terug naar outlook. hij zei nog "verwijderde items, nee daar moet ik niet zijn", klikte zijn map aan en liet het filmpje zien.
Daarna waren alleen mijn mappen weg met inhoud en al. En wanneer ik een bericht wilde verwijderen gaf ie meteen het bericht: permanent verwijderen?
Ik heb met dell gebeld en een systeem hestel gedaan. Resultaat: mappen met inhoud nog steeds weg en items die ik verwijder komen nu wel weer in de map "verwijderde items".

Toen viel me ineens op dat de zelf gemaakte mappen onder de map verwijderde items staan inplaats van onder postvak in. misschien dat daar iets mis is gegaan.

Ik heb ook software support aan de telefoon gehad die vertelde dat ik bij zoeken: zoeken*.pst moest intikken en zo heel misschien nog wat zou vinden, maar dat lukte ook niet.

Mijn vader vertelde dat de bestanden waarschijnlijk wel nog ergens op de computer moeten staan zolang ze niet worden overschreven. En hij had het over Norton Utilities.

Weet iemand hoe ik mijn mail nog kan terug krijgen?! Er stonden nogal wat dingen in die ik niet voor niets had bewaard

Ga eens naar 'Start' dan 'zoeken' dan intypen: *dbx, dan vind je alle mappen die in Outlook stonden. Maak vervolgens een nieuwe map aan in de map C:\Documents and Settings, genaamd: 'mijn mappen', Kopieer vervolgens al de gevonden dbx bestanden in die map. Open dan Outlook Express en ga naar: 'extra' dan naar 'opties' dan naar 'onderhoud' en klik op 'archiefmap'. Klik dan op wijzigen. Selecteer daar vervolgens de nieuw aangamaakte map, klik op 'ok'. Sluit OE af en start opnieuw je OE op. Je zult dan al je mappen terugzien mits je geen bestanden per ongeluk hebt verwijderd.

Tip:
Heb je een extra harde schijf (bijvoorbeeld "D:\backup", waar je bestanden kunt bewaren voor het geval dat je C: schijf crasht, maak dan die nieuwe map aan op je backup schijf en kies deze dan als archiefmap. Zodoende kan je altijd na een crash je hele Windows en alles opnieuw installeren zonder gegevens te verliezen. Wel na een nieuwe installatie in OE even als archiefmap deze map weer instellen.

Hoop voor je dat dat lukt.

Groetjes

Peter

Ik heb gedaan wat jullie beide zeiden, maar het wil niet lukken. Ik denk dat de gegevens met de systeemherstel verloren zijn gegaan.:shocked:

Bedankt voor jullie hulp!:thumb:
Ik weet nu in ieder geval hoe het allemaal inelkaar zit!

Ik heb gedaan wat jullie beide zeiden, maar het wil niet lukken. Ik denk dat de gegevens met de systeemherstel verloren zijn gegaan.:shocked:

Bedankt voor jullie hulp!:thumb:
Ik weet nu in ieder geval hoe het allemaal inelkaar zit!
Hm,klinkt nogal definitief,ik zou nog een poging wagen als ik jou was.
Dus nog een vraagje,als dat mag :)
Toen je die bestanden op dat moment wel zag,stonden daar toen ook de *.dbx bestanden bij,met de namen van de mappen die jij zelf had aangemaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan