Mijn media center ziet niet alles ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjima
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Hallo hier weer een nieuwe vraag . betreft media center WD netwer live .

inmiddels werkt het . alleen hij geeft niet alle films weer die ik in die map hebt staan. moet er in die map alleen AUDIO_TS en VIDEO_TS staan ????????????

tjima

Iedere DVD heeft z'n eigen AUDIO_TS en VIDEO_TS map.
Selecteer de map waar deze mappen in staan en druk dan op Play.

NB:
Die mappen met de naam AUDIO_TS mag je ook verwijderen. Deze zijn niet nodig.

Laatst bewerkt:
ik bedoel mijn media player ziet niet alle mappen.
Map film op mijn PC heeft 8 films
mijn media player ziet maar 3 films in de zelfde map.

tjima

Er zijn zoveel mogelijkheden dat je maar eens moet vertellen wat er precies in de map Films staat. Dus PRECIES de map en/of bestandsnamen.
De mediaplayer doet het wel, dus daar zit de oorzaak van je probleem niet.

inderdaad dat zal het probleem niet zijn .
op mijn media center ( WD ) kan ik keuze maken in Foto;s muziek , video's ( film ) en bestanden .
als ik de optie video's nee dan zie ik drie films in de map op mijn media center . terwijl in de zelfde map op mijn pc 8 film staan.
ga ik naar de map bestanden op mijn media center dan zie ik daar ook weer andere films.
kan het zijn dat ik de films op mijn PC verkeerd opslaat zie afb 1 en 2
afb 1  (1).gif
afb 2  (2).gif

tjima

Op beide plaatjes zie ik aan de rechterkant in totaal maar 2 films. Het 2e plaatje bevat een divx bestand en dat is 1 film. Het eerste plaatje laat een DVD layout zien. Een DVD film is niet 1 bestand maar bestaat uit meerdere bestanden: .VOB, .BUP en .IFO. Deze bestanden vormen tezamen de DVD en is dus in z'n totaliteit maar 1 film.

De media player laat waarschijnlijk de bestanden in de mappen VIDEO_TS niet zien. Om deze af te spelen ga je te werk zoals ik in m'n eerste reactie vertelde. Selecteer de map waarin de map VIDEO_TS staat en druk dan op Afspelen.

Om zo'n DVD op je PC zelf af te spelen kies je in de map VIDEO_TS voor het afspelen van het bestand VIDEO_TS.IFO. Dat gaat het beste met de VLC Player:
http://www.videolan.org/vlc/

Laatst bewerkt:
twee andere plaatje
plaatje  1.gif
afb 2  (2).gif

in plaatje 1 zie meerdere films
plaatje 2 zie je hoe ik de film ( download heb opgeslagen
kan de media player de map van plaatje 2 dit zo lezen ???

tjima

Als je media player Divx ondersteund wel.
In plaatje 1 zijn trouwens geen films te zien, alleen mappen.

Laatst bewerkt:
ok hartelijk dank voor voor de info en hulp .
ik ga kijken wat ik er aan kan doen , wellicht tot later
tjima

@tjima

Ik heb zelf ook een wd mediacenter staan, maar misschien is het handig om gewoon de schijf waar je films op staan te delen.
Als je dan naar de gedeelde map in het netwerkcentrum gaat staan er dus ook je films dus dan is het een kwestie van video selecteren en dan netwerkshare dan krijg je als hij gaat zoeken je pc te zien en dus ook de map die gedeeld zijn met bv films muziek en audio.
Werkt hier helemaal perfect en nog geen probleem gezien!

Suc6

Ik heb inmiddels mijn WD media player ingeruild voor een ander Madia Player mede8er is het geworden . nu heb ik weer een probleem ????? nu moet ik op mijn pc weer een verbinding maken met mijn mede8er .
op mijn pc zie ik nu niet mij mede8er . hoe vind ik nu mijn Mede8er op mijn PC ???

groetjes Tjima

Welk type Mede8er heb je? En is deze met of zonder interne harddisk?

Ik heb de MED400X2S zonder interne harde Schijf maar wel met WIFI en ik werk met windows 7 .

tjima

Als er geen harde schijf in zit, waarom zou je dan vanaf je PC met de Mede8er willen verbinden?
Je kunt daar dan toch niets doen.

nou mijn PC staat boven met heel veel muziek . foto's en film . en dat wil ik via wifi beneden via media center mede8er afspelen . en dat zou moeten kunnen . daarom heb ik hem gekocht.

tjima

Ok, je wilt dus je PC gebruiken om iets naar de Mede8er te sturen om af te spelen.
Dat is dus een heel andere situatie dan waar ik hem voor gebruik. Je kunt in de instellingen van de Mede8er kijken welk IP adres hij heeft gekregen en op dat adres moet je hem kunnen bereiken.

Laatst bewerkt:
ok waar moet ik dan kijken op de mede8er .
en waarvoor of hoe gebruik jij je media center ??>

tjima

Waar je de netwerk instellingen van de Mede8er kunt vinden staat vast wel in de handleiding.
Ik gebruik hem om films en muziek vanaf m'n NAS, m'n PC, andere plekken in het netwerk en vanaf de interne harddisk af te spelen.

Ik gebruik dus de Mede8er om die bronnen te benaderen, niet andersom.
Wel kan ik vanaf m'n PC films op de interne harddisk van de Mede8er zetten. Dat is de enige reden waarom ik de Mede8er vanaf m'n PC wil kunnen benaderen.

okay dan,

ik ga zoeken, en zien of het me lukt .
hartelijk dank

gr Tjima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan