Mijn microfoon doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerox56

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Berichten
87
Ik heb gisteren windows 7 op mijn computer geïnstalleerd en nou doet mijn microfoon het niet meer. Ik moest ook mijn videokaart en netwerkkaart opnieuw installeren. Zou ik ook misschien mijn geluidskaart opnieuw moeten installeren. Ik weet niet of ik daar (of als er 1 voor is) een cd voor heb
 
Ik heb dat gedaan. Maar Windows herkent mijn headset/microfoon nog steeds niet. Toen ik mijn computer aan het afsluiten was, ging het wel 37 updates downloaden. Ik dacht dat het de drivers waren die aan het updaten waren
 
Laatst bewerkt:
Wat voor headset/microfoon is het dan?
Merk enzo
En ja je moet natuurlijk ook de drivers voor je geluidskaart installeren dat lijkt me logisch. Over het algemeen hoef je een headset/microfoon niet te installeren.
Wat ik vaak heb is dat er in mijn geluidskaart panel een functie zit voor mijn mic en die staat dan uit standaard en moet je eerst aanzetten misschien zit dat ook bij jou geluidskaart?
Ook onder configuratie/geluid zit er zo'n optie voor opnemen, ook daar kunnen dingen uitstaan die nodig zijn voor je mic.
 
Mijn headset merk is "Trust". Ik heb als het goed is mijn geluidskaart driver geupdate. Realtek driver is geupdate en nou moet mijn microfoon het doen.
Als ik opname apparaten open zie ik Aux staan als uitgeschakeld. Ik heb het een keer ingeschakeld maar veranderd niks. Ik weet nog dat bij vista er meer van dezelfde icoontjes als "Aux" zag staan. Maar die waren volgens mij bij Afspelen.
Bij afspelen heb ik alleen Luidspreker, Digital audio en Realtek HDMI Output. Mijn luidspreker staat op standaard.
 
Mijn motto is altijd Trust is Untrustable :p
Ik heb het zelf niet zo op Trust producten, hoor altijd dat er gezeur mee is.
Maar goed je zou toch denken dat als je de stekkers erin steekt dat hij het gewoon zou moeten doen.
Heb je misschien nog iets meer gegevens van die headset? Dan kan ik er even naar zoeken.
Heb je onder geluid ook ergens bij opnemen een microfoon staan? Staat die op standaardcommunicatie?
Zoniet klik dan met je rechtermuis erop (als je een microfoon ziet) en stel die dan in als standaard communicatieapparaat.
 
Er komt geen microfoon te staan bij opnemen. De Trust die ik heb is HS-2800
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wat rond wezen vragen en kreeg de volgende tip

Klik rechts op je speakertje rechtsonderin
En dan bij opname apparaten moet je uitgeschakelde apparaten weergeven aanvinken
Staat hij er dan tussen?
En er zit geloof ik ook een schakelaartje op dat afstandsbediening ding in die draad, heb je die wel aan staan? :p
 
Ik ben wat rond wezen vragen en kreeg de volgende tip

Klik rechts op je speakertje rechtsonderin
En dan bij opname apparaten moet je uitgeschakelde apparaten weergeven aanvinken
Staat hij er dan tussen?
En er zit geloof ik ook een schakelaartje op dat afstandsbediening ding in die draad, heb je die wel aan staan? :p

Staat er niet. Ik heb dat zelf ook geprobeerd. En alle drivers zijn volgens mij up-to-date
 
Kijk eens in je lijst met hardware of er uberhaupt wel een headset wordt gedetecteerd?
Of dat er ergens een uitroepteken bij staat
Anders moet je een driver voor dat ding halen
En wat gebeurt er als je de stekker eruit haalt en er weer in doet?
 
Kijk eens in je lijst met hardware of er uberhaupt wel een headset wordt gedetecteerd?
Of dat er ergens een uitroepteken bij staat
Anders moet je een driver voor dat ding halen
En wat gebeurt er als je de stekker eruit haalt en er weer in doet?

Microfoon staat niet bij hardware. Maar ik hoefde niks voor mijn headset te installeren. En geen uitroep tekens. Alles wat je zegt heb ik al een keer geprobeerd
 
Ja dan lijkt me de enige conclusie dat die headset niet werkt met Windows 7 als je zegt dat hij het bij Vista wel deed
 
Ja het probleem moet dan toch in je geluidskaart zitten en het feit dat hij die microfoon niet herkent.........want ja het is gewoon ene plug en play zoals ik al eerder zei en die moet het gewoon doen als je die in het goede gaatje steekt :p

Verder zou ik echt niet weten wat nu het probleem kan zijn mijn bron lijkt leeg hahaha
je kan hier nog kijken http://download.cnet.com/3001-2651_4-10504740.html?spi=a76b5c94dfd3d0ee2153b4c0e048d93d
Dat is een plug en play tester (download start meteen)

Welke geluidskaart heb je en wat is het nummer van de laatste driver update dan?
 
Laatst bewerkt:
Ja het probleem moet dan toch in je geluidskaart zitten en het feit dat hij die microfoon niet herkent.........want ja het is gewoon ene plug en play zoals ik al eerder zei en die moet het gewoon doen als je die in het goede gaatje steekt :p

Verder zou ik echt niet weten wat nu het probleem kan zijn mijn bron lijkt leeg hahaha
je kan hier nog kijken http://download.cnet.com/3001-2651_4-10504740.html?spi=a76b5c94dfd3d0ee2153b4c0e048d93d
Dat is een plug en play tester (download start meteen)

Welke geluidskaart heb je en wat is het nummer van de laatste driver update dan?

PC Wizard geeft aan dat ik er 2 heb. Audio Apparaat : Micro-Star International Manhattan HDMI Audio [Mobility Radeon HD 5000 Series]

Audio Apparaat : ASUSTeK Computer High Definition Audio Controller

beide zijn V1.0. Nou zit ik te twijfelen of de drivers goed zijn geupdate

UPnP ziet niks
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog iets wat je al geprobeerd hebt misschien maar ik zeg het toch maar even :p

Steek je die stekker aan de voor of de achter kant van je pc?
Of heb je beide kanten al geprobeerd?
Anders zou ik hem van achter proberen als je dat nog niet gedaan hebt (maar goed na al je reacties denk ik dat je dat wel al geprobeerd hebt :p)

En ja wordt dat ding uberhaupt wel gezien door windows? Of wordt hij zelfs niet als onbekend apparaat aangegeven?
Test hem anders ook eens in een ander apparaat waarin een microfoon kan om te zien of hij het daar wel doet of installeer skype even en test het daarmee om te zien of hij het daarmee wel doet (die zie heel veel microfoons)
Want ja misschien is of dat ding wel gewoon kapot of misschien is de poort op je kaart stuk
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog iets wat je al geprobeerd hebt misschien maar ik zeg het toch maar even :p

Steek je die stekker aan de voor of de achter kant van je pc?
Of heb je beide kanten al geprobeerd?
Anders zou ik hem van achter proberen als je dat nog niet gedaan hebt (maar goed na al je reacties denk ik dat je dat wel al geprobeerd hebt :p)

En ja wordt dat ding uberhaupt wel gezien door windows? Of wordt hij zelfs niet als onbekend apparaat aangegeven?
Test hem anders ook eens in een ander apparaat waarin een microfoon kan om te zien of hij het daar wel doet of installeer skype even en test het daarmee om te zien of hij het daarmee wel doet (die zie heel veel microfoons)
Want ja misschien is of dat ding wel gewoon kapot of misschien is de poort op je kaart stuk

Het apparaat wordt NIET gezien door Windows. Ik had 7 geïnstalleerd en ik heb mijn oude Vista nog. Ik moest ook mijn video kaart opnieuw installeren. Alles opnieuw installeren. Ik kijk of ik nog mijn audio kaart cd ergens kan vinden en dan probeer ik het opnieuw te installeren. En ja, ik heb aan de voorkant en achterkant geprobeerd

Zou het misschien aan mijn Moederbord liggen?
 
Laatst bewerkt:
HIJ DOET HET. Motherboard moest geüpdate worden door met de cd. Microfoon staat in Opneemapparaten. ALs ik andere problemen heb lukt dat me wel. Toch bedankt voor helpen
 
kheb geen micro

hallo kheb hier net wind xp home geinstaleerd ,ale drivers ok maar als ik messenger start ,heb ik wel geluid ,maar heb geen micro ,,kheb het ook al getest met een 2de microfoon ,,weet iemand hier raad please:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan