Mijn Minecraft pakt de server niet of andersom

Status
Niet open voor verdere reacties.

tv15dsi

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
123
Hallo!
Ik zit met een probleempje.

Als ik mijn server laat opstarten werk alles maar als ik minecraft opstart en op multiplayer klik dan op direter verbinding en dan mijn IP:25565
ingeef dan meld hij aan en geeft hij aan

verbinding verbroken door server
failed to verify username
 
Zelf speel ik geen Minecraft dus weet niet of dit helpt.

Ga naar: Start > Type in: Uitvoeren > Type daarin: notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts Je ziet daar een hele hoop zooi staan. Maar er staat ook ergens een IP met daar achter www.minecraft.net selecteer alleen "www.minecraft.net". Alleen die link, geen spatie (witte ruimte erbij pakken) alleen "www.minecraft.net" (zonder " natuurlijk.) Wanneer je alleen die link heb geselecteer verwijderen deze dan. Verwijder de witte ruimte die er tussen staat niet. Nu heb je daar alleen nog een IP staan. Sla het bestand op.

Start Minecraft opnieuw op, en het probleem is opgelost.

EDIT: Als je hem niet kan opslaan, sla dan je bestand op, op je bureaublad en ga naar: C:\Windows\System32\drivers\etc verwijder het host bestand daar. En sleep het opgeslagen host bestand na die map waaruit je hem net hebt verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Dat had je er wel even bij mogen melden. Hoezo zal dat niet werken dan? Probeer het is even, voordat je zegt: "Het gaat niet lukken". Deze melding staat vaak op internet.

EDIT: Of ga naar: Minecraft server > Server instellen (het gaat hier om een document) > Zoek op:

1. verify-names=false // Kijk of dit op False staat
2. online-mode=false // Kijk of dit op False staat
(Als de bovenstaande optie er niet bij staan, zet ze er dan bij!)
3. sla de instelling op.

Probeer nu nogmaals verbinding te maken met de server (restart de server wel).
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen aangegeven hebt dat de MC server op het Hamachi ip-adres moet luisteren (= een 5.x.x.x ip-adres), dan zul je die ook moeten gebruiken als je lokaal wilt aanmelden (dus 5.x.x.x:25565, natuurlijk aanpassen aan wat JOUW hamachi adres is)
Ik vermoed dat je geprobeerd hebt met je 192.168.x.x:25565 te verbinden en dat gaat natuurlijk niet werken als je de MC server alleen op het Hamachi adres laat draaien.

Tijs.
 
Ik neem hierbij aan dat jullie niet beschikken over een minecraft premium gebruiker? wat ik zou doen is Online-mode op false zetten in de instellingen van de server, dan gaat de server gebruikers niet meer op premium controleren via minecraft.net.
 
@dnties
nee ik hem mijn hamachi gebruikt mijn 5.104.135.XXX:25565

@royb3
ik heb de premium versie gekocht dus. maar ik ga het doen

@Geengezeik
sorry dat ik vergat te zeggen van hamachi maar het het bericht boven mij helpt wel danku!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan