Mijn minecraft server doet het opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

zombiekillerdoom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
de router in mijn huis deed het opeens niet meer
dus kwam ziggo die maakt het toen het vrijdag was (31-1-2014) start ik me server na heel lang niks meer er mee doen toen was me minecraft server ip verandert
en ik joinde toen dat nieuwe ip maar die doet/deed het niet toen probeerde ik localhost die doet/deed het ook niet
toen joinde ik me echte internet ip dus me ipv4 die doet/deed het wel toen keek me stief-vader in de router als was/is nog het zelfde.
en in me server was/is nog het zelfde en toen keek ik in me server het zelfde port en bij me server ip waar me ipv4 moet is ook nog het zelfde
maar hij doet het nog steeds niet
kunnen jullie me helpen alvast bedankt! :D :d

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet heel veel wijs worden uit je tekst. Misschien zijn Hooft letters en punten een idee ?

Je zult in server.properties een ip-adres hebben aangegeven van je server, op de regel server-ip=. Dat is niet slim: Vul daar geen ip-adres in, zodat via alle netwerkverbindingen je MC server bereikbaar is.
Nog erger: Staat er een VERKEERD ip-adres in (bijv. omdat je router vervangen of geherstart is en je server dan een ander ip-adres heeft gekregen, dan start je MC server niet eens!

Dus haal alle ip-adressen uit de server-ip= regel en probeer het dan opnieuw.

Tijs.

nu doet localhost het wel maar niet me minecraft server ip

en ik gebruik me normaale ipv4 adres die is niet verandert en toen ik hem weg deed. deed/doet localhost het wel maar niet me minecraft server ip

Laatst bewerkt door een moderator:
a. Je pc is opnieuw geïnstalleerd?
b. En ondertussen is de routermodem van je provider ook nog eens vervangen?

En je bedoelt dat je server nu van buiten je thuisnetwerk niet bereikbaar is? (Dus niet bereikbaar "vanaf Internet"?)

Test de bereikbaarheid van buiten m.b.v. http://www.canyouseeme.org en dan testen op poort 25565
Werk het dan niet, dan
a. Checken of firewall software op je pc wel verbindingen toelaat.
b. Portforwarding instellen/checken in je provider routermodem.

Tijs.

Hallo

ik werk zelf met een zeer groot server netwerk van een stuk of 20 Bukkit servers!
wat dnties al zij controleer of je in je server.properties bestand geen ip heb staan (Tenzij je hamachi gebruikt!)
Controleer ook even in server.properties of je port op 25565 staat en dat hij op 25565 is geportforward!
Maar het kan natuurlijk zijn dat je IPV4(Je locaale IP Bijv 192.168.x.x of 10.0.0.x) Adres is veranderd bijv je hebt het ip 192.168.2.12 en hij staat geportforward op 192.168.2.13!
en een zeer belangrijke is dat je bij je portforwarding heb staan
TCP And UDP
als je alleen TCP of alleen UDP hebt staan werkt de verbinding ook niet!

dit waren zo'n beetje de dingen die konden misgaan!

Sherin Bloemendaal

Ik heb een nieuwe laptop dus ook een nieuwe ipv4addres ik en mijn stief-vader hebben hem verandert en de port is 25565 en bij me server ook. in mijn server staat server-ip: 192.168.1.** en server-port: 25565. en in mijn router is de service type tcp/udp. maar hij doet het nog steeds niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan