mijn minecraft server werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hallo, ik ben verhuist en mijn minecraft server doet het niet meer. ik heb een zte H220N router en een sitecom versterker. mijn server deed het wel met mijn vorige router van thomson TG787vn. ik had op mijn vorige geportforward en toen deedie het prima, maar ik heb nu ook geportforward op mijn nieuwe router en me server doet het niet. heeft dit iets te maken met dymanic ip want dat heb ik en toen deed me server eerst ook gewoon maar nu heb ik een andere dynamic ip maar die verandert nooit dus maakt het niet uit dacht ik. op de port checker van portforward.com staat ook dat mijn poort niet open is maar ik heb de poort wel open gezet (25565)

zou iemand mij kunnen helpen? alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
(ik ben ook een minecrafter dus ik kan je wel helpen)
oke je moet eerst kijken of je kan inloggen op je router (daar lag bij mij het probleem anders had ik nu ook een server)
als dat niet kan moet je hem resetten(dat mocht ik niet)
dat is poging 1
het andere is op welke port draait je server?
dat moet 25565 zijn
poging 2
als het dan niet lukt kan je mij vragen met teamviewer dan zorg ik het even voor je :)
dat is poging 3
lukt het mij niet dan snap ik het al helemaal niet
ik heb nu ook nog een vraag aan jou , wat voor server beta of classic?

Laatst bewerkt door een moderator:
eigelijk is het een craftbukkit server. maar ik heb de poorten open gezet maar port checker zegt van niet

Je moet testen met je server aan. Pas dan kan er evt. contact tot stand komen met test-sites zoals die van portforward.com...

Tijs.

nog steeds zegtie your port is NOT OPEN or not reachable!

dus je kan op je router inloggen
en gebruik je wel port 25565?
ff wat info kan ik wel gebruiken

craft bukkit is eigen een beetje illegaal want het is niet de normale server van minecraft maar dat doen heel veel mensen.

ik had gewoon alles gedaan wat je moet doen net als met me vorige router maar nu doetie niet

Ik heb de portforwarding goed ingesteld. Die bleek fout, o.a. omdat er 2 routers na elkaar staan:
a. Een ZTE van de provider
b. Een Sitecom 300 draadloze router

Ik heb geportforward vanaf de ZTE naar 192.168.2.10 (=ip-adres van de Sitecom aan de WAN/Internet kant) en vanaf de Sitecom naar 192.168.0.100 (=ip-adres van de Minecraft server). De tests op Internet gaven daarna (met de MC server aangezet) aan dat de poorten nu gewoon goed open staan.
Tevens heb ik Norton Internet Security (was toch niet meer werkzaam) laten deïnstalleren en heb in de Windows firewall poort 25565 TCP en poort 25565 UDP bij binnenkomend toegestaan.

Het portforwarding deel is dus nu klaar.

Problemen met de Minecraft server-software heb ik geen ervaring mee, dus daar gaat xgamer nog wat vraagjes over stellen.
Hopelijk kan iemand hier op het forum hem daar nog bij helpen.

Tijs.

als ik op 198.192.0.100 op me server inlog krijg ik: connection lost: end of stream. ik heb geen idee wat dat is. en als ik het op localhost probeer dan krijg ik dit: connection lost: internal exeption: java.net.socketTimeoutExeption: read timed out. kan iemand me uitleggen wat dit is en me ermee helpen?

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan