mijn moederboard heeft een onboard grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Die blauwe aansluiting is je on-board VGA.

Je mobo heeft een AM 2 socket voor AMD-X2 processoren.

Is een z.g. budget-bordje, verwacht er geen wonderen van.

Zorg voor een goede airflow in je kast als je zware applicatie's wilt gaan draaien.

Wil je gamen heb je behalve een hoeveelheid geheugen ook een extra videokaart nodig, De on-board is geschikt voor internet, Office etc.

Greetz,

Harry.

De Southbridge heeft geen Heatsink (Koelblok) nodig, nummer 4 op jou plaatje, zoals de Northbridge dat wel nodig heeft.

Die is jou moederbord als ik het type nummer goed op je afbeelding gelezen heb;
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8MM3-V

De Seriële poort wordt nauwelijks meer gebruikt en is niet voor een printer.

Het moederbord heeft een AGP aansluiting en PCI aansluitingen, geen PCI-E. Je kan gewoon een AGP kaart aansluiten, de onboard videokaart zal dan automatisch disabled worden. Wel eerst de driver verwijderen van de onboard, voordat je de AGP videokaart gaat installeren.

Laatst bewerkt:
Wat een foto vanuit een andere hoek al niet duidelijk kan maken...

:thumb:

thanks

bestaat er een andere betere software om hardware informatie te krijgen en waarmee ik ook drivers kan installeren of verwijderen of upgraden.

aida32 is gewoon informatief en ni interactief denk ik, is dit waar?

apparaatbeheer van windows is niet zo vriendelijjk denk ik

ik heb xp pro.

Het moederbord heeft een AGP aansluiting en PCI aansluitingen, geen PCI-E. Je kan gewoon een AGP kaart aansluiten, de onboard videokaart zal dan automatisch disabled worden. Wel eerst de driver verwijderen van de onboard, voordat je de AGP videokaart gaat installeren.

hoe kan ik weten dat het om AGP gaat en nie om PCI-E zonder user manual natuurlijk, is er een andere manier? kleur of aantal pinnetjes of .. ??

dus als ik nu een grafische kaart ga kopen dan moet ik een merk zoeken die speciaal ontwikkeld is voor PCI-E aansluiting, ah ja er moet toch een verschil zijn tussen AGP en PCI-E anders heeft het naar mijn weten geen zin om dit als opvolger van dat te bestempelen, of vergis ik me?

thx :thumb:

Hoi !

Als @crash zegt dat het een AGP-slot is, zou ik 'm maar geloven.

Zoals je zelf ziet heeft het slot een afwijkende kleur, en aan de vorm kunje zien of het een PCi-Express- of AGP-slot is.

Bij MSI: http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8MM3-V kun je ook lezen wat het bord allemaal in huis heeft.

Everest Ultimate vind ik het beste en makkelijkste diagnose programma.

Helaas niet gratis, wel een trial-versie.

Greetz,

Harry.

dank je wel

nu wordt het wat duidelijker

ik dacht ook dat die afwijkende kleur een betekenis moest hebben

maar ik ben nu op zoek naar technische gegevens over verschillen tussen AGP en PCI-E qua snelheid en dataoverdrag enzo

ik wil geen betaalbare software :cool:

maar ja gij weet wel hoe ze het doen ;)

buawh microsoft heeft toch liever illegale windows dan linux :thumb:

met nieuwe grafische kaart op mijn moederbord moet ik ook rekening gaan houden met bios instellingen en de voeding, of vergis ik me?

thxx

groetjes,

Hoi !

Normaliter wordt de on-board chip uitgeschakeld als een een AGP kaart plaatst.

Wel even de driver daarvan verwijderen via configuratiescherm - software.

Wat besturingssystemen betreft: je kunt even je vriend Google gebruiken of me een mailtje sturen als je er niet uit komt.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan