Mijn monitor trilt

• Onderwerp starter Onderwerp starter voodi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

voodi

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ik heb gisteren een Acer x243H gekocht (24" Full HD op VGA 75hz max)
maar als ik hem op 1920x1080 resolutie zet, is hij bij sommige stukken aan het trillen, ik kan de hz ook niet veranderen, de max is 60, ik heb goeie drivers voor me videokaart en ook voor me monitor. als ik op AUTO knop druk dat hij het beeld hersteld, werkt ook niet.
Weet iemand wat ik kan doen? Op veel lagere resolutie doet hij het wel goed, maar daar koop ik natuurlijk geen full HD scherm voor.

Wat voor videokaart heb je?

Staan er ook boxen vlak naast de monitor waarvan de magneten de monitor storen?

Staan er ook boxen vlak naast de monitor waarvan de magneten de monitor storen?

Dit zou niks uit moeten maken bij een LCD.
Als op de doos staat dat hij max 75 hertz is, moet hij ook op deze frequentie draaien. Als hij op 60hz draait is het logisch dat hij dan gaat trillen. Mischien dat iemand met windows even uit kan leggen hoe je de optie 'standen verbergen die mijn monitor niet kan weergeven' aan kan zetten. Ik werk tegenwoordig met linux dus weet dit niet(meer) uit mijn hoofd

Zo logisch is dat niet hoor dat een LCD op 60 hz gaat trillen. Mijn lcd draait al een tijdje op 60 hz en nooit last van trillingen. Ik ga met Muurhond mee dat iets de monitor stoort.

Ja,maar hij staat op 1980x1080.
als de videokaart dit niet aankan gaat er iets fout.
Zet hem eens op een lagere resoutie.

Ik heb een geforce 9500 512mb dus zal daar niet aan moeten liggen, die kaart heeft 2 poorten, 1 DVI en 1 VGA, allebei geprobeert. Bij bijvoorbeeld 1280x9** doet hij het wel scherp (dan heb ik hem op 75hz), ik heb wel boxjes ernaast staan, weggehaald maar geen verandering. Maar bij 1920x1080 kan hij dus niet op 75hz en is alleen 60hz mogelijk. Ook bij 1600x*** doet hij het niet scherp. Het is trouwens ook niet dat alle delen van het beeld trilt, maar sommige stukken.

Lijkt mij dan een defect aan de monitor.

Ik zou ermee terug gaan naar de winkel en omruilen voor een ander exemplaar.

Ik heb hetzelfde probleem, ik ben er echter achter dat het de kabel voor m'n TV kaart is die op m'n monitor stoort. (Kwam dit thread toevallig tegen bij het zoeken naar een oplossing heh.)

Weet niet of het bij jou 't zelfde zou kunnen zijn.

Overigens zou ik 't graag horen als iemand een oplossing weet voor mijn geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan